Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Norja, Ruotsi, Venäjä ja muut lähialueet Lyngen
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Lyngen
vanha akka
11.05.2007 6:32

Kertokaa reiteistänne Lyngenin pohjoisosassa. Onko kukaan käynyt kesämaalla. Olen menossa sinne heinäkuussa
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Orbus
12.05.2007 9:29
Vieras

En ole käynyt kuin autoilemassa siellä. Alueen kartta voi kertoa reittejä. Alueen linkki on ainakin seuraavilla sivuilla netissä: www.destinasjontromso.no
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

sherpaN
24.05.2007 23:35

Tarkoitatko Lyngenin niemimaata? Olen asunut sielläpäin ja nytkin asun Tromsassa, joten olen jonkin verran kulkenut Lyngenin maastossa. Steindalen, Lyngsdalen Furuflatenista, Nord-lenangen/ Reindalen, Tyttebærvik ja sieltä Lyngen vuonolle Koppangeniin, Jægervatn alueella ym. Haluatko huipuille, vai laaksoja pitkin? Jäätiköille? Niillä kulkemista en harrasta.
Ota yhteyttä jos kiinnostaa. Eiks tästä pysty lähettämään yksityisenkin mailin?
T: Sherpa
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä MSN Messenger

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Lyngen
vanha akka
29.05.2007 5:46

Olen kiinostunut nimenomaan tukevasta maasta jalkojen alla, eli en jäätiköistä. Saa minulle mailata suoraankin
Erityisesti olen kiinostunut kauniista maisemista ja siitä yläosastakin. kuulin joskus, että mm. Norjalaiset itse kävisivät siellä viettämässä juhannusta.

Viimeinen muokkaaja, vanha akka pvm 29.05.2007 21:34, muokattu 1 kertaa
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Tre
29.05.2007 19:19

Eieieiei saa laittaa sähköpostiansa tuolla tavalla näkyville! Minä tietämättömyyksissäni joskus monta monta vuotta sitten tälläsin osoitteeni jollekin palstalle ja sen jälkeen on roskapostia tullut tulkaten talkaten vaikka "palvelun tarjoajalla" on kaikenlaiset suodattimet. Kannatta vaihtaa tuohon osoitteeseen vaikka pisteen tilalle sana 'piste' tai muita vastaavia jippoja. Nyt heti.
 Sivun alkuun

vanha akka
29.05.2007 21:35

Kiitos opastuksesta, olen aika vihreä näiden asioiden kanssa.
 Sivun alkuun

MiMa
22.06.2016 16:46

Olemme suunnitelleet kesävaellusta ensi kesäksi Lyngeniin. Mielenkiintoiselta näyttäisi Lyngsdalen ja Daltindenin huiputus. Perusleiri olisi tarkoitus tehdä Dalpotniin ja siitä päiväkeikka Daltindenin huipulle.

Onko kenelläkään kokemusta tästä alueesta/huiputuksesta? Millaista on kiivetä huipulle? Onnistuuko lasten kanssa? Millainen polku on Lyngsdalselvan etelän puoleinen polku?
 Sivun alkuun

TREKKING
22.06.2016 17:33

Pari kertaa on tullut paikkaa sivuttua.

Ensimmäisellä kerralla nousin Daltindenille v. 1975 jostain etelärinteeltä ja laskeuduin pohjoisen puolella olevan patin (Varas 240 m.) itäpuolitse polulle, jota myöten pääsi kylään.
http://trekking.omablogi.fi/files/2014/01/daltind.jpg
Olin silloin hiukan nuorempi, mutta muistelen että parempaa kuntoa kaipailin, puolentoista kilometrin nousu äkkinäiselle oli melko rankka.
Mikäli oikein ymmärsin poikueesi on vielä melko nuorta, jolloin voimaa on aluksi hiukan liikaakin, mutta jossain vaihessa se sitten loppuu kuin leikaten (tuo on kyllä hiukan arvauksen puolella, minulla nimittäin on vain tyttöjä). Very Happy
Eli vaikea sanoa tietämättä lasten ikää ja kuntoa, myös kokemusta pitäisi jo olla noissa korkeuksissa (etenkin porukan johtajalla, koska olosuhteet voivat joskus olla jopa erittäin vaativat), mutta ainahan leikin voi tarvittaessa jättää kesken jos siltä näyttää, siitä saa kuitenkin sitä kokemusta lisää kerta kerralta. Sään kanssa myös varovaisuutta.

(Toisella kerralla v. 2006 olinkin joen pohjoispuolella, josta ei oikeastaan pääsekään kunnialla yli eteläpuolelle.
http://trekking.omablogi.fi/vaellukset/2006-lyngen/ )
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

petepoika21
05.08.2018 16:45

Käytiin heinäkuussa Lyngenillä Blåvatnetilla ja seuraavilla ylemmillä lampareilla. En ole ennen tuollapäin käynyt ja totesin, että onpa kaunista, hienon värisiä vesiä. Lyngenin niemimaa on melko pieni, niin ettei sinne kovin pitkiä vaelluksia saa järkevästi tehtyä, mutta muutaman päivän kyllä. Sitten kävin Halddetoppenin observatoriolla. Hämmästys oli suuri, kun mennessä hiukan ennen huippua tapasin polulla muurahaisen. Hiukan isompi , kiiltävämpi ja mustempi kuin suomalainen kekomuurahainen. Joku täällä varmaan osaa selittää, mistä mokoma oli sinne tupsahtanut? Tuulen mukana vai onko niitä siellä oikeasti?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Lyngen marveik Norja, Ruotsi, Venäjä ja muut lähialueet 0 24.06.2014 21:10 Katso viimeisin viesti
Lyngen kartpakke juha.uusikyla Norja, Ruotsi, Venäjä ja muut lähialueet 6 24.08.2011 9:03 Katso viimeisin viesti
Lyngen 14-21.4.2007 tilaa mökissä matti Seuraa retkille 0 01.03.2007 19:39 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: