Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Eräkämppä / vaellustukikohta
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
IkiHonka
22.11.2009 22:26

OS kirjoitti:
Ahonlaitaa kirjoitti:

Kolmanneksi kämpästä ei kannata tehdä lomanviettopaikkaa, johon on varattava oma viikkonsa. Parempi on pitää se tukikohtana, johon kukin tulee ja menee tarpeidensa mukaan.

Ahonlaitaa esittää hyviä huomioita ja varsinkin tuo lainattu kohta kannattaa mielestäni huomioida. Jos systeemi menee niin, että jokainen osakas voi varata itselleen lomaviikon tai kalenterivuoden sisällä jopa viikkoja, niin tuohan mahdollistaa sen, että lomaviikon varaaja ei itse käytäkään kaikkia viikkojaan, vaan "rahan kiilto silmissään" vuokraa kämpän käyttöoikeuksineen esim. jollekin tuttavalleen. Rolling Eyes

Tuossa olen kyllä hieman eri mieltä. Siihen joutuu kuitenkin laittamaan rahaa sen verran, että ainakin minä haluan oman rauhan silloin kun siellä käyn. Se on sitten eri asia, jos haluan sinne kutsua muitakin, se pitää ollan kuitenkin vapaasti minun päätettävissäni. Jos haluan hollitupaan, niin sitten menen mettähallituksen kämpälle.

Ei siinä mitään, jos joku vuokraa omaa osuuttaan, kun vain vastaa siitä, että kämppä pysyy kunnossa. Toisaalta pitää miettiä hoidetaanko vuokraus yhtiön toimesta ja jos hoidetaan, niin miten tulot jyvitetään tasapuolisesti. Vuokratuloilla voidaan hoitaa kunnossapitoa ja pienentää hoitovastikkeita.

Asiat päätetään yhtiökokouksessa. Jos enemmistö tulee siihen tulokseen, että jotain muutetaan systeemissä, niin sitten pitää niin tehdä. Näinhän se päätöksenteko menee. Jos tätä ei halua, niin sitten pitää hankkia ihan oma.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

Ahonlaitaa
22.11.2009 23:36

Jos mökki on tarkoitus hommata kesämökiksi eikä vaellusten tueksi (yöpyminen mennen tullen), niin eikö se kannattaisi ostaa etelämmästä esimerkiksi suuren vesistön ääreltä, jolloin sinne olisi lyhyempi matka?

Hassua olisi omistaa osakkuus lapissa olevasta mökistä, kun kuitenkin joutuisi vaelluksille mennessä käyttämään maksullisia majoituspalveluita, jos oma viikko tai viikot ei sattuisi juuri vaelluksen aikaan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

IkiHonka
23.11.2009 1:07

Ahonlaitaa kirjoitti:
Jos mökki on tarkoitus hommata kesämökiksi eikä vaellusten tueksi (yöpyminen mennen tullen), niin eikö se kannattaisi ostaa etelämmästä esimerkiksi suuren vesistön ääreltä, jolloin sinne olisi lyhyempi matka?

Hassua olisi omistaa osakkuus lapissa olevasta mökistä, kun kuitenkin joutuisi vaelluksille mennessä käyttämään maksullisia majoituspalveluita, jos oma viikko tai viikot ei sattuisi juuri vaelluksen aikaan.

Tuolla aiemmin jo kirjoitin:

Ikis kirjoitti:
Jos maata olisi aina muutama ha kämpän ympärillä, niin voitaisi leiripaikkoja ripotella useampiakin tiluksille. Tarkoitan nuotiopaikkoja varustettuna mahd. laavulla/kammilla/kodalla. Eli "päämaja" olisi listan mukaisella osakkaalla hallinnassaan, mutta samaan aikaan voisi muutkin silti kiinteistöä käyttää, kunnioittaen tietenkin toistensa yksityisyyttä.

Ikis kirjoitti:
Mahdollisimman lyhyet matkat:

Lemmenjoelle, Hammastunturiin, Muotkalle ja Inarille (kohtuullinen UKK:oon)

tai

Muotkalle, Paistuntureille, Kevolle, Kaldoaiville ja Vätsäriin (kohtuullinen UKK:oon)

Tukikohtakäyttö ja "mökkeily" eivät ole toisiaaan poissulkevia. Osakas päättää vuorollaan käyttötapansa ihan itse. Siitä oikeudesta hän on maksanutkin. Sanotaan nyt vaikka, että mökki olisi erämaaalueen kainalossa. Siitä voisi tehdä päiväretkiä, yönyliretkiä, parinyönyliretkiä jne. Lepäillä välillä muutaman päivän ja lähteä taas. Miten nyt olosuhteet, sää, kunto, loman pituus ja mieliala olemista ohjailisi.

Jos ei pysty yhtään vaikuttamaan loma-ajankohtaansa, niin sitten ei kannattane lähteä tähän mukaan. Jokainen kuitenkin harkitsee sen itse omalta kohdaltaan.

Pitäisi kai sanomattakin olla selvä, että sääntöihin tullee pykälä, että kämppä on varauksin muiden osakkaiden käytettävissä, ellei se ole vuorolistan mukaisessa käytössä (osakkaalla tai vuokralaisella). Paikalla olo merkitään jonkinlaisella "isännän viirillä", joka näkyy sopivasti tulosuuntaan. Näin ei tarvitse saapastella pihaan asti todetakseen asian. Tarpeettomasti tyhjillään sitä ei ole mielekästä pitää. Jos hallintaoikeuden haltija ilmestyy paikalle, on kuitenkin kämppä luovutettava ja siirryttävä sivuleiriin.

Hassua olisi maksaa siitä, että perillä odottaa autiotupa, mikä on kuin mikä tahansa yleinen autiotupa. Siis et tietäisi etukäteen onko siellä tilaa ja kuinka paljon. Näitähän Lapissa on jo valmiina ilman omaa investointia.
Omaa hallintaoikeutta ei saa muuten kuin hankkimalla siihen omistusoikeuden/osaomistusoikeuden.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

Maapuu
23.11.2009 10:04

Olisin kiinnostunut olemaan mukana kämppäprojektissa. Kun olen vähän tumpelo näitten nettijuttujen kanssa niin vääntäisitkö Ikihonka (tai joku muu) minulle rautalankamallin mistä pääsen tuonne mainitsemaasi "yhteisöön" ja miettimään Eräkämppä Oy:n juttuja?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Maapuu
23.11.2009 10:12

Rautalankamalleja ei tarvitakaan Smile. Löytyihän nuo ohjeet kun katsoo tarkasti....
 Sivun alkuun

Herrahuu
23.11.2009 20:50

Jaa-a,
ihan tuumana: Eikö kannattaisi kartoittaa myös Oy:n tilalle vuokraosuuskunta vaihtoehto?

Muuten sama konsepti kuin Ikiksen alkuperäisessä ehdotuksessa, mutta ostamisen sijasta Osk. vuokraa mökin joko määräajaksi esim. 1-3 vuotta tai sitoutuu vuokraamaan kohteesta x määrä viikkoja per anno. Ja jakaa ne sitten jäsenistölleen sovitulla mallilla ja höveliäällä hyyryllä.

Hm-m, oma tukikohta on olemassa (olen nähtävästi issuJ'n mökkinaapuri), joten toiseen investointi ei kiinnosta.Mutta on mielenkiintoista seurata tämän projektin kehittymistä. Ties vaikka tulevaisuudessa vuokraan tulevalta osakkaalta vapaaksi jäävän viikon. Tätä silmällä pitäen pitäkää kohdevalikoimassanne myös Tenon seutu *silmäniskuhymiö*.

Olen odottanut jo jokusen vuoden milloin Eräkämppä-case putkahtaa ilmoille Vaellusnetissä. Ja tässä se nyt sitten on.

Toivotan vilpittömästi ja lämmöllä onnea valitsemallenne tielle.
 Sivun alkuun

issuj
23.11.2009 21:25

Herrahuu kirjoitti:

Hm-m, oma tukikohta on olemassa (olen nähtävästi issuJ'n mökkinaapuri), joten toiseen investointi ei kiinnosta.Mutta on mielenkiintoista seurata tämän projektin kehittymistä. Ties vaikka tulevaisuudessa vuokraan tulevalta osakkaalta vapaaksi jäävän viikon. Tätä silmällä pitäen pitäkää kohdevalikoimassanne myös Tenon seutu *silmäniskuhymiö*.

Pistäyvyhän joskus turisemassa siitä naapurista!
 Sivun alkuun

petepoika21
23.11.2009 22:57

Olen myös kovasti kiinnostunut, ja seuraan mielenkiinnolla. Mutta...,
jos tarvitsee kirjoittaa säännöt, hanke epäonnistuu varmasti.
Mitä enemmän sääntöjä ja pykäliä, sen enempi aihetta nostaa kinaa ja mekkalaa.
Kirjoitetut sopimukset ovat selvä luottamuspulan merkki.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

issuj
24.11.2009 0:04

Olen täysin päinvastaista mieltä, minkä tarkemmin pelisäännöt on alunperin kirjattu, sen helpompi on touhuta. Onneksi emme olekaan mukana samassa projektissa.
 Sivun alkuun

hannes
24.11.2009 12:38

Säänöt pitää olla pilkulleen, ilman tulkinnanvaraa , muuten päsmärit sotkevat kaiken.
Kiinnostava homma vaikka taitaa minulla ylimääräisen puuutteessa jäädä väliin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Iti maya srutam
24.11.2009 19:51
Vieras

Terve Ikihonka!
Olen erittäin kiinnostunut ehdotuksestasi. Voisitko laittaa sähköpostin
minulle.
terveisin yksinvaeltaja@suomi24
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

IkiHonka
26.11.2009 16:32

Huom.

Vielä ehtii liittyä mukaan Eräkämppä Oy -yhteisöön. Maanantaina laitan oven kiinni, jonka jälkeen mukaan pääsee vain kutsusta/anomuksesta.

Lukumääräisesti jäseniä alkaisi olla jo riittävä määrä, jos kaikki pysyvät neuvottelujen edetessä mukana.

Ketään halukasta ei vielä olla jättämässä ulkopuolelle, mutta hieman pitäisi aktivoitua, että saadaan projektia liikahtamaan eteenpäin.

Seuraavia kiinnostuksensa ilmaisseita ei yhteisössä vielä ole näkynyt:
varsijousi
Sokosti Suomujoki
Walker
otsonen
tiltaltti
petepoika21

Teoreettiseti näyttäisi jopa mahdolliselta kiinnostuneitten lukumäärän perusteella hankkia kaksikin tukikohtaa. Edessä on kuitenkin monta asiaa sovittavana, joten ei mennä asioiden edelle.

Aluksi:

1. kootaan kiinnostuneet yhteen

2. kartoitetaan millä ehdoilla kukin on lähdössä mukaan

3. muodostetaan yhteenveto

4. laaditaan tavoiterunko

5. tavoiterungon hyväksyvät jatkavat

6. päätetään
- aikataulusta
- työnjaosta
- seuraavista toimenpiteistä

Jos on kysyttävää tai ongelmia yhteisöön liittymisen kanssa, niin postia osoitteeseen:

ikihonka <koiranhäntä> hotmail piste com

<koiranhäntä> = @
piste = .
ilman välilyöntejä

Sivun alkuun

Virsu
27.11.2009 13:11

Huumorintajuttomana haahuilijana on ihan pakko kysyä, oletteko ihan tosissanne tuon Eräkämppäyhteisön kanssa. Meinaan vaan, että lueskellessani eri viestiketjuja olen ollut havaitsevinani tällä porukalla pientä, mutta sitkeää samanmielisyyttä asiasta kuin asiasta Smile .

Niin että kertokaahan tälle erakoituneelle perisuomalaiselle minä-itse-tiedän-aina-ja-parhaiten-miten-omien-ja-muiden-ihmisten-asioiden-pitää-olla jäärälle parin vuoden päästä, miten auvoisaa se kämppäily kimppakämpän omistajana on.
 Sivun alkuun

IkiHonka
27.11.2009 14:19

Virsu kirjoitti:
Huumorintajuttomana haahuilijana on ihan pakko kysyä, oletteko ihan tosissanne tuon Eräkämppäyhteisön kanssa.

Sää meinaat, että Ikis on kirjoitellut niin paljon puutaheinää, jotta siltä on mennyt uskottavauus Sad

Tosissaan muttei vakavissaan... Twisted Evil
 Sivun alkuun

Virsu
27.11.2009 16:01

IkiHonka kirjoitti:
Sää meinaat, että Ikis on kirjoitellut niin paljon puutaheinää, jotta siltä on mennyt uskottavauus Sad

No täytyy kyllä todeta, että tällaisena noviisi- ja satunnaiskirjoittajana hiukan mietitytti laatia toi edellinen. Tulikohan kopsautettua pää karjalan (iki)mäntyyn? Shocked
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
F.I.Y. Eräkämppä kaptu Lappi 57 15.04.2015 9:40 Katso viimeisin viesti
Eräkämppä - Salla Aaron Lappi 8 20.01.2010 0:38 Katso viimeisin viesti
Haaveena eräkämppä eräukko Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 11 04.11.2006 15:50 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 4 Yht. 16
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Seuraava
Siirry: