Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Eräkämppä / vaellustukikohta
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
mikko66
21.11.2009 22:10

Metsäpalsta johon voisi sitten laittaa vaikka kymmenen Ultimatemarketin parintuhanneneuron grillikotaa. Sijainti keskeisellä paikalla tukikohdaksi.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

IkiHonka
21.11.2009 22:49

mikko66 kirjoitti:
Metsäpalsta johon voisi sitten laittaa vaikka kymmenen Ultimatemarketin parintuhanneneuron grillikotaa. Sijainti keskeisellä paikalla tukikohdaksi.

Liian etelässä. Pitkä matka vaellusmaastoihin. Suurin osa pinta-alasta suota -> räkkää.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

mikko66
21.11.2009 23:32

Toi oli vain esimerkki.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

issuj
21.11.2009 23:32

Tässähän tuo olisi aika soppeli kohde teille. Itse en lähde mukaan, kun mulla on jo oma piilopirtti Enontekiöllä.
 Sivun alkuun

issuj
21.11.2009 23:38

Tai tämä
 Sivun alkuun

IkiHonka
22.11.2009 0:29

issuj kirjoitti:
Tässähän tuo olisi aika soppeli kohde teille. Itse en lähde mukaan, kun mulla on jo oma piilopirtti Enontekiöllä.

Tuon ohi kuljin kesällä, kun palasin tunturista. Paistunturiin nähden muuten sopivahko etäisyys, mutta päivän saa rämpiä vuoroin paskamaista vaivaiskoivikkoa ja tihua tunturikoivikkoa ennen kuin pääsee selvemmille kulkumaille ja siitä tunturiin. Olin menossa Akukönkäältä Ailikakselle, kun sain siitä rämpimisestä tarpeekseni ja suuntasin tielle Piesjoen sillan kohdalle. Muihin kotimaan alueisiin nähden liian sivussa. No, Muotkalle tuosta ei ole paha matka myöskään, mutta ei jotenkin innostu tuosta...

issuj kirjoitti:
Tai tämä

Outakoskelta parempi lähteä Paistuntureille, mutta mökki on kylässä. Ei hjuva...
Ja sama pätee tähänkin kuin edelliseen, sivussa paitsi nuo mainitut...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

boueme
22.11.2009 0:38

K-nen kirjoitti:
boueme kirjoitti:
Minä voin lähteä rakentamaan. Mulla ei ole varaa ostaa osaketta, mutta jos hirrestä väännetään, niin mielenkiinnosta olen talkoohengessä mukana kirveineni. (Ja laastareineni)

-B

Minä voin tulla sitten opastamaan.

Olen toisinaan pelannut myös pasianssia. Siinäkin olisi opastus tarpeen... Smile

-B

IkiHonka
22.11.2009 1:57

Tässä säikeessä voidaan jatkaa höpinää yleisellä tasolla, mutta tarkempaa suunnittelua voidaan jatkaa tuolla yhteisöjen puolella.

Perustin sinne sitä varten oman yhteisön Eräkämppä Oy:n. Mukaan suunnitteluun lähtevät löydätte sen tuolta valikosta 'Yhteisöt'. Sieltä aukeaa lista, josta klikkaatte 'Other' ryhmää. Sieltä löytyy Eräkämppä Oy. Tämä ei vielä sido muuhun kuin suunnitteluun tosi mielellä. Katsotaan sitten löytyykö riittävää määrää osakkaita ja yksimielisyyttä hankkeen seuraavasta vaiheesta.
 Sivun alkuun

ultramara
22.11.2009 11:27

Olen mukana kahdessa kiinteistöyhtymässä, toinen on lapissa, toinen ei. Lapin mökin ainoat ongelmat ovat tulleet omistajien puolisoiden taholta. Perusilme heillä on tämä: Evil or Very Mad

Vahvatahtoiset naiset, ne ovat yhteisomistuksen... suola Smile
 Sivun alkuun

IkiHonka
22.11.2009 12:01

ultramara kirjoitti:
Olen mukana kahdessa kiinteistöyhtymässä, toinen on lapissa, toinen ei. Lapin mökin ainoat ongelmat ovat tulleet omistajien puolisoiden taholta. Perusilme heillä on tämä: Evil or Very Mad

Vahvatahtoiset naiset, ne ovat yhteisomistuksen... suola Smile

Niin, olen syvästi tietoinen tähän hankeeseen liittyvistä vaikeuksista, mutta en anna sen lannistaa mieltäni.

Teillä on sitten varmaankin ollut kämpän seinällä kuvasarja: Sabine ennen kylpyä, Sabine kylvyssä ja Sabine kylvyn jälkeen. Ystävän neuvo: Poistakaa se ainakin silloin kun puoliskot ovat sinne tulossa.

Ämmät mekottaa. Tiiät sie Ultramara mitä eukkoloil pittää tehhä millo hyö suuttuut? Sie otakii ja ala pyörittää polkkaa ni hitto on jos ei asetu.

* * * * * * * * * * * * * * * * * *

Muutin tuon yhteisön asetuksia ja nyt liittyminen onnistuu. Yöllä jäi testaamatta. Sori, jos joku ehti jo turhaan yrittää.
 Sivun alkuun

OS
22.11.2009 15:37

ultramara kirjoitti:

Ovatko nämä omistajien puolisot mies- vai naispuolisia henkilöitä?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

ultramara
22.11.2009 16:13

OS kirjoitti:
ultramara kirjoitti:

Ovatko nämä omistajien puolisot mies- vai naispuolisia henkilöitä?

Osakkaita on kolme, kaksi miestä ja yksi nainen. Vaikka sanoin että vahvatahtoiset naiset ovat yhteisomistuksen suola, niin kyllä se kuitenkin niin on että isoin haasta meille on ollut omistajanaisosakkaan mies. Äärettömän aloitekykyinen henkilö.
esim. tieprojekti. Minulle olisi riittänyt että auton voi jättää 800 m mökistä olevalle levennykselle, tästä alkaa huonokuntoinen metsäautotie joka johtaa lähelle mökkiä, ja siitä hieman ohi. Tämä olisi riittänyt myös muille osakkaille, mutta ei tälle naisomistajan puolisolle. Hän haki luvat maanomistajilta tienparannukseen ja tilasi koneen kunnostamaan tien. Tilasi sorat, rummun ja routaeristeet. Nyt sinne pääsee autolla pihaan, ja vähän ohikin.
 Sivun alkuun

George
22.11.2009 16:35

ultramara kirjoitti:
Tilasi sorat, rummun ja routaeristeet. Nyt sinne pääsee autolla pihaan, ja vähän ohikin.

Tämä lienee poikkeus joka vahvistaa säännön. Havaintojeni mukaan noissa kolhoosimökeissä ongelma on osakkaiden passiivisuus, ts. odotetaan että välttämättömätkin hommat hoitaa joku muu.

Ahonlaitaa
22.11.2009 18:12

Eräkämpän yhteisomistus voi onnistuakin, jos sääntöihin alun alkaen kirjataan, että kämppä pidetään varustelemattomana autiotupatyyppisenä eräkämppänä eikä kesämökkinä. Jos eräkämpästä tulee mökki, alkaa ennemmin tai myöhemmin syntyä kinaa varustetasosta, sisustuksesta, siisteydestä ja monenlaisista muista seikoista.

Toinen tärkeä asia on määrittää ennalta, kuinka paljon kunkin omistajan tulee hankkia polttopuuta vuosittain ja kuinka paljon rahaa on pyöräytettävä yhteiselle tilille korjauskuluihin.

Kolmanneksi kämpästä ei kannata tehdä lomanviettopaikkaa, johon on varattava oma viikkonsa. Parempi on pitää se tukikohtana, johon kukin tulee ja menee tarpeidensa mukaan.

Tila pitää nitistää sekä aktiivisilta häärääjiltä, jotka tahtovat koko ajan enemmän ja parempaa, että passiivisilta loisijoilta, jotka yrittävät luistaa velvollisuuksistaan.

Toistaiseksi seuraan kiinnostuneena projektin etenemistä.
 Sivun alkuun

OS
22.11.2009 19:58

Ahonlaitaa kirjoitti:

Kolmanneksi kämpästä ei kannata tehdä lomanviettopaikkaa, johon on varattava oma viikkonsa. Parempi on pitää se tukikohtana, johon kukin tulee ja menee tarpeidensa mukaan.

Ahonlaitaa esittää hyviä huomioita ja varsinkin tuo lainattu kohta kannattaa mielestäni huomioida. Jos systeemi menee niin, että jokainen osakas voi varata itselleen lomaviikon tai kalenterivuoden sisällä jopa viikkoja, niin tuohan mahdollistaa sen, että lomaviikon varaaja ei itse käytäkään kaikkia viikkojaan, vaan "rahan kiilto silmissään" vuokraa kämpän käyttöoikeuksineen esim. jollekin tuttavalleen. Rolling Eyes
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
F.I.Y. Eräkämppä kaptu Lappi 57 15.04.2015 8:40 Katso viimeisin viesti
Eräkämppä - Salla Aaron Lappi 8 19.01.2010 23:38 Katso viimeisin viesti
Haaveena eräkämppä eräukko Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 11 04.11.2006 14:50 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 3 Yht. 16
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Seuraava
Siirry: