Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita Kummitukset yms.
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Kummitukset yms.
nylliäinen
29.08.2012 10:47

Tuli luettua tuossa Pentti Harjumaan kirja - aaveriekkoja, lappilaisia mystisiä tarinoita ja kummituksia.
Kirjassa kerrotaan muutamasta kämpästä jossa kummittelee, joten tuli mieleen, että onko kellekkään sattunut reissuilla mitään "yliluonnollista" tai sitten jos kirjoittaisi kuultuja tarinoita.

Ei kuitenkaan aloiteta vääntöä, onko mitään yliluonnollista olemassa vai ei, vaan keskitytään tarinoihin. Niiden lukeminen ja kuunteleminen kun on hyvää ja mielenkiintoista ajanvietettä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Eräpentti
29.08.2012 11:09
Vieras

Hauska idea! Itse en usko (mihinkään), mutta joskus sitä ihmettelee, miksi soolovaelluksilla ei koskaan pelota. Sitten mökillä saattaa pimeä tuntua selittämättömältä ja kuuntelee tarkkana syysyön ääniä. Jotenkin reissussa on 'luonnossa', se on tämä 'kulttuurin' piiri rakennuksineen ja muistoineen, joka saa mielikuvituksen hyrräämään.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

Pekka
29.08.2012 12:15

Jogasjärven kämpässä kerrotaan kummittelevan.
Yhden kummituksen olen tavannut siellä, joten ei se ihan perätön juttu ole.

Walker
29.08.2012 12:16

Onhan Yliperällä Maahistupa. Siitähän on kirjoitettu paljon, tietääkseni kirjakin. Cool

jarski
29.08.2012 12:59

Muistaakseni useammassa yhteydessä on mainittu Ropijoen kämpän maahinen/vetehinen, joka kahistelee siellä suopusikoissa.

Itse en ole elukkaan törmännyt.
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Max
29.08.2012 13:44

Myös minä muistelen kuulleeni että Ropijoen pusikoissa voi nähdä jotain outoa. Jutun yksityiskohdat olen valitettavasti unohtanut. Kerran olen kämpällä yöpynyt, silloin en nähnyt mitään outoa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Timo Ylhäinen
29.08.2012 21:13

Eikös Peuraselän kämpällä kummittele vieläkin Moskun tappama päätön koltta?
 Sivun alkuun

Isä Carillo
29.08.2012 21:20

Pekka kirjoitti:
Jogasjärven kämpässä kerrotaan kummittelevan.
Yhden kummituksen olen tavannut siellä, joten ei se ihan perätön juttu ole.

Minäkin olen tavannut siellä Sepeteuksen...
 Sivun alkuun

Timo Ylhäinen
29.08.2012 21:49

Manto-ojalla, ei montakaan vuotta sitten, en muistanut koputtaa ovelle enkä ottanut hattua päästä astuessani tupaan. Eipä kestänyt kauaakaan, kun minulle tuli visto olo ja oli yritettävä kämpästä ulos. En kuitenkaan päässyt ovea pitemmälle, kun minut jo kolkattiin tajuttomaksi kämpän lattialle.

Epäilen, että maahiset minut nuijivat käytöstäpöjen puutteen takia, josta seurauksena kärsin valtaisasta kuhmusta otsaluussa sekä jumalattomasta päänsärkystä, joka ei laantunut lääkeksillä sen enempää kuin koskenkorvallakaan.

Ikis voi tämän todistaa oikeaksi ja tapahtuneeksi tosiasiaksi.

Muistakaa aina koputtaa ja ottaa hattu päästä, koska Lapin kämpät eivät koskaan ole tyhjiä.
 Sivun alkuun

OS
29.08.2012 21:51

Timo Ylhäinen kirjoitti:
Muistakaa aina koputtaa ja ottaa hattu päästä, koska Lapin kämpät eivät koskaan ole tyhjiä.

Hyvä muistutus.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Metsän Omena
29.08.2012 22:26

Sarekissa Guohpervaggen keskikohdalla on yksinäinen iso kumpu joka antaa hieman tuulensuojaa. Menkää sen kylkeen yöpymään. Itse en enää mene.
 Sivun alkuun

rautu
29.08.2012 22:28

Syystä että Shocked

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun

Vesseli
29.08.2012 22:33

Metsän Omena kirjoitti:
Sarekissa Guohpervaggen keskikohdalla on yksinäinen iso kumpu joka antaa hieman tuulensuojaa. Menkää sen kylkeen yöpymään. Itse en enää mene.

Olisi mukava saada tietää tarkemmin miksi et... Olen kuullut usealla ikänsä luonnossa liikkuneelta poromieheltä tarinoita " rauhattomasta" nukkumispaikasta. Mutta millaista se oikeasti on? Voiko maaperässä oleva malmi tai uraani aiheuttaa? Vai mikä? Itse en ole koskaan kokenut mutta en ole juuri missään "kuopissa" yöpynytkään.
 Sivun alkuun

Metsän Omena
29.08.2012 23:02

rautu kirjoitti:
Syystä että Shocked

No kerrotaan kun näin nimimerkin takaa sen kehtaa tehdä. Pitkän päivän päätteeksi tulin siihen Guohpervaggen keskikohdille vedenjakajaan suuren kummun länsipuolelle, jossa on tasainen kuivan maan pläntti. Jokin minussa sanoi että jatka jatka älä jää tähän. Siihen kuitenkin jäin. Laitoin teltan ja rupesin menemään maaten. Sisäteltan ovea sulkiessa tuli laaksoa pitkin tuulenpuuska joka vavisutti telttaa. Rupesin kuulemaan porokellojen kilkatusta ja koparoiden naksuntaa. Menin ulos. Missään ei näkynyt eikä kuulunut mitään. Takaisin telttaan. Taas kuin koko alueen elo olisi jutannut ohitse. Nukahdin. En ollut nukkunut kauaakaan kun heräsin erittäin sekaviin lapinnoitauniin. Unessa noita, joka oli nainen, laskeutui telttani absidiin. Siinä ehti tapahtua kaikenlaista, kunnes havahduin täysin hereille. Kattila kolisi absidissa. Avasin sisäteltan vetoketjun. Ahma luikki pakoon. Ajattelin että jos tässä on jotain poroja mennyt niin miksei perässä kulkisi yksi ahmakin. Mutta kun se kattila kolisi ilman ahmaakin. Olkoon sitten magneettisuutta tai maasäteilyä, ei siinä auttanut muu kuin laittaa teltta kasaan ja loikkia yönselkään. Se oli muuten melko tarkalleen samoina päivinä kun Blueraven hukkasi samoilla suunnilla kantamuksensa.
 Sivun alkuun

Hobelf
30.08.2012 6:01

^^
jep
Eihän henkiä &hirviöitä ole olemassa kristillis-sosiaalidemokraattisessa Suomessa, sillä ihminen on ravintoketjun huippu, jonka neljäs seinä murtuu vasta hautaan astuessa
Uraania
Uraaniapa hyvinkin...
Rolling Eyes
Twisted Evil

^jos liki rationaaliselityksen haluaa antaa, niin paikka saattaa olla ahman tappoalue, jossa on jämiä saaliista &mahdollisesti ahman hajua, joka luultavasti on niin voimakas, että aiheuttaa alkukantaisen reaktion..
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 10
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Siirry: