Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Telttakeskustelu
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 216, 217, 218

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
17.09.2020 17:55

^Muistaakseni olen tyrkyttänyt vaelluskotaa ennenkin ja niinpä tyrkytän taas. Keveitä kotia löytyy, omani painaa 1,95 kg, pohjan ja rankisen kanssa n. 2,7 kg.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

zag
18.09.2020 8:27

NorP kirjoitti:
Vai joku täysin muu (myös msr teltat on ollut harkinnassa)?

En tyrkytä, mutta kun kysyt. Itselläni on parin kesän kokemus MSR Hubba Hubbasta. Mielestäni mukava, kätevä ja hinta/laatusuhteeltaan Ok. Ostaisin tällä kokemuksella uudestaan, jos nyt valintatilanteeseen joutuisin. Ainoa muutos olisi, että ostaisin silloisen ainoan vaihtoehdon, valkoisen, sijasta vihreän. Itse asiassa olen harkinnut toisenkin vastaavaan hankkimista. Kalastusreissujeni base campiin pystyttäisin toisen ulkoteltan footprintin kanssa varastoksi , kuten olen nykyäänkin joskus tehnyt; silloin joku muu majoite "makuuhuoneena".
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Pena10
18.09.2020 10:52

NorP kirjoitti:
Täällä sitä taas telttavertailua suoritetaan..

Tällähetkellä suurimmat vaihtoehtoni ovat Jack Wolfskin Exolight III FR (olisi sopivasti tarjouksessa Scandinavian outdoorilla!) ja Fjällräven Abisko Lite 2. Näiden välillä nyt vertailen, enkä oikein osaa päättää kumpi.
Onko kokemuksia, ja kumman itse valitsisit? Vai joku täysin muu (myös msr teltat on ollut harkinnassa).

Nykyisen Hannah Compactini sisätilat ovat 150 x 220cm. Mahdun sinne loistavasti tavaroiden ja koiran kanssa, joten sisätilaa ei ole paljon vara pienentää. Paitsi tunneli mallissa, jossa reput saisi sitten eteiseen. Pääasissa retkeilen vain koiran kanssa, mutta välillä saattaa tulla toveri matkaan, joten teltan on oltava 2-3hlö teltta, että koira ja tavaratkin mahtuvat.

Fjällräven Abisko lite 1 on itsellä ja pidän sitä laatu telttana. Ollut vuodesta 2017 käytössä. Pari Sarekin reissua ja pari käsivarren reissua sen kanssa tehty. Eli ääni Fjällrävenille.

Itse olen harkinnut kokeilla kyllä seuraavaksi jotain vaellussauva telttaa, koska tuo minun teltta on ehkä liian pieni.
 Sivun alkuun

hannes
18.09.2020 11:41

Kun minulla oli koira, mukana oli kolmen hengen teltta. Siinä mahduin minä ja koira mukavasti kääntyilemään. Kokkauskin sateella toimi loistavasti.
Riippuu paljon koirasta ja sen koosta. Itsellä oli äärimmäisen kiltti karjalankarhukoira. (vieläkin on ikävä)
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Ursus
20.09.2020 14:40

Retkeilijät ovat hylänneet yli sata telttaa Kebnekaisen ympäristöön – "Tämä ei ole hyväksyttävää käytöstä"
Halpoja festaritelttoja on jätetty Ruotsin korkeimman vuoren ympäristöön tänä kesänä ennätysmäärä.
https://yle.fi/uutiset/3-11554257
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 216, 217, 218

Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 218 Yht. 218
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 216, 217, 218
Siirry: