Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Olen vaeltaja. Oletko Sinäkin?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Olen vaeltaja. Oletko Sinäkin?
Iti maya srutam
22.07.2008 10:20
Vieras

Kuljet erämaissa ilman kiirettä ja monesti myös ilman tarkkaa pää-
määrää. Sinun ei välttämättä tarvitse ehtiä illaksi mihinkään tiet-
tyyn paikkaan. Ehdit kokea ja tuntea luonnon ja rauhan ympärilläsi.
Ja sisälläsi.
Et hae polkuja tai pitkospuita, pitääksesi vaelluskenkäsi kuivina,
vaan kuljet saappailla ja siten voi itse valita polkusi ja kulkea myös
soilla ja kosteilla paikoilla. Voit myös istua rauhassa tulilla eli et ole
kore-tai muukaan hienostelija. Kuulut erämaihin sisäisen minän,
ei ulkoisten asioiden vuoksi.
Voit viipyä metsissä ja tuntureilla pitkiäkin aikoja, koska rajallisessa
elämässäsi on aina aikaa oikeille ja tärkeäksi kokemillesi asioille.
Keskityt niihin.

Mistä löydän Sinut?
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
blueraven
22.07.2008 10:49

Haluaisiko kukaan kuvaukseesi sopiva tulla löydetyksi?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä

Kelo
22.07.2008 11:07

Löytyy, jos löytyy. Tunturilammen rannalta, korpipuron varrelta, suuren suon saarekkeesta...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Walker
22.07.2008 12:32

Saattaapa olla, että kuvailemasi samoilija haluaa olla yksinään omilla tulillaan ja kulkee ohitsesi sanaakaan sanomatta. Hän etsii asentopaikkansa sieltä, missä muita ei näy eikä kuulu. Näin veikkaan Smile

peurakorva
22.07.2008 13:13

Kuulostaa ihan gummisaapastalebanilta, jotka tällä foorumilla on todettu sosiaalisesti rajoittuineiksi. Eli edelliset taitavat olla oikeassa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Hamalainen
22.07.2008 14:28

No no eipäs moitita gummisaapastelbaneja sosiaalisesti rajoittuneiksi. Heillä on oma persoonallinen tapansa osoittaa sosiaalisuutta joka poikkeaa huomattavasti gorepellejen kokemattomasta sosiaalisuudesta. Kyllä gorepelletkin oppivat kun aika kuluu Very Happy Very Happy
 Sivun alkuun

peurakorva
22.07.2008 21:01

Hamalainen kirjoitti:
No no eipäs moitita gummisaapastelbaneja sosiaalisesti rajoittuneiksi. Heillä on oma persoonallinen tapansa osoittaa sosiaalisuutta joka poikkeaa huomattavasti gorepellejen kokemattomasta sosiaalisuudesta. Kyllä gorepelletkin oppivat kun aika kuluu Very Happy Very Happy

Tokihan minä tuon tiedän. 100 % GST itsekin.
 Sivun alkuun

Joonas Frisk
23.07.2008 9:47

Vaikka tämän päätteen äärestä?

Internet saranoiltaan;
sitä ei uskalla sulkea.
Oviaukko vapaana -ajatusten kulkea.
Istuessani mietteissäni päätteellä,
tajuntani täyttää läpi usvan,
yht'äkkiä kuin pakkaspäivänä tulilla;
tuoksu lämpimän tupakan.

Hän tulee viereeni istumaan,
vain jutellakseen;
virvatulten keiju tajuntaan
kädessään kuksa juomineen,
huulillaan savuava tupakka
sylissään aski
ja kaksi askista karannutta tulitikkua:
- et tullu vaeltamaan?

Teräksenharmaista silmistä tajuntaan,
hehkuva tupakka heijastuu;
jääden sinne kytemään.
Ihmettelen miksen nämäkin hetket,
voisi tallentaa päiväkirjani sisään?
Nämä, niin oudot hetket;
etten tulisi katumaan.

Tuhkakupissa natsa hiipuu kituen,
keijuni hiipii hiljaa pois.
Poimin lattialta tulitikun.
Ihmettelen hetken hiljaa;
mitä sillä tehdä vois,
ilman raapaisupintaa?

Kunnes tajuntani rekisteröi
hiljaisen kuiskauksen:
Kyllä se syttyy, älä epäröi,
raapaiset vain pintaa sydämen;
- joka kuin nyrkkirauta löi
keskellä levotonta rintaa,
kohdalta rakkaimman arven,
-hellästi kuin öljy meren pintaa.

Mieli saranoiltaan;
tajuntaa ei voi sulkea.
Ovi vapaana erämaahan;
ajatuksen kulkea.

-joonas-

George
23.07.2008 9:59

peurakorva kirjoitti:
Hamalainen kirjoitti:

Tokihan minä tuon tiedän. 100 % GST itsekin.

Kutsutaanko GST-retkeilijöiden asentopaikkaa Al Qaidaksi? Rolling Eyes
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

hannes
23.07.2008 10:26

..eikun Ala-Kairaksi... Very Happy
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

heppuli
23.07.2008 11:39

Enpä taida täyttää asettamiasi kriteerejä, joten en kait sitten ole vaeltaja.

Löysin erään kivan harrastuksen pari vuotta sitten, kun tostavaan päätin, että nyt mä meen metsään.
Katselin netistä hyviä metsäänmenon kohteita ja päädyin sitten karhunkierrokseen.
Pyysin vaimolta lupaa retkeen, ilmoitin työpaikalle tarvitsevani hengähdystauon, ostin vähän retkikamppeita ja "gorepellekengät", pakkasin ne sotkasta ostettuun isoon reppuun ja läksin koirani kanssa Kuusamoon.
Matka oli minulle menestys ja olin onnellisempi, kuin pitkiin aikoihin, ei sillä ettenkö olisi keskimäärin muutenkin onnellinen, mutta tämä oli mulle jotain uutta ja huikaisevaa.

Viimevuonna tein retken Hetta-Pallaksella, vaikka hieman pelkäsin pettymystä, ettei sama fiilis, kun karhunkierroksella toistuisi, mutta turhaan. Siellä tuntureilla mulla oli hyvä olla, vaikka poluilla kuljeksinkin.

Vajaan viikon päästä olisi taas lähtö lappiin. Olen kuin lapsena ennen joulua.
Ainut, mikä hieman varjostaa innostustani tähän harrastukseen, on tämä palsta, mihin päädyin viikko sitten.
Haukuttakoon minut kersamaiseksi tosikoksi, mutta kategorisointi varusteiden, kulkutavan ja matka pituuden mukaan on vain ainakin oman harrastukseni (vaellus?) alapuolella.
Mulle vaellus on katko arjen kovaan menoon. Tuolla ei kukaan mua arvostele, eikä kukaan multa odota mitään, niin ellen jotenkin törmää sinne polulle hairahtuneeseen tosivaeltajaan.

Joten pyydän jo edeltäkäsin anteeksi jos minuun epäaitoon vaeltajaan joudut törmäämään reissuillasi Confused

blueraven
23.07.2008 11:44

Heppuli-

Älä ota sitä vakavasti...

Vaikka näiltä palstoilta löytyy paljon asiallistakin tietoa retkeilystä, pitää huumorillakin olla sijansa...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä

Engelbert
23.07.2008 12:04

Vaivaako Heppulia masokismi vai oletko kenties turhan herkkähipiäinen? Vaiko molempia? Taitaapa vaellusnetissäkin olla esille tuotuna muutama sata mielipidettä sen suhteen, että mikäkö se on se oikea tapa vaeltaa ja ulkoilla. Jos murjotat jokaisen esiin tuodun mielipiteen edessä, niin kylläpä sitä anteeksi pyydettävää ja mielipahan aihetta riittää vastaisuudessakin.
 Sivun alkuun

tekstiiliurheilija
23.07.2008 12:45

Haluan tulla ulos kaapista: olen päiväretkeilijä ja ylpeä siitä! Illaksi pitää ehtiä takaisin hotelliin tai mökkiin, ettei pimeä yllätä ja sudet syö. Päämäärä pitää olla, jokin kiva luontokohde josta saa valokuvia. Kuljen poluilla ja pitkospuilla merkityillä reiteillä luontokeskusten takapihoilla, ettei vaan eksy ja illallissaika mene ohi, jos vaikka hotellissa olisi hyvää jälkiruokaakin. Gore-tex vaelluskengillä pysyy jalat kuivina, jos vaikka tulisi joku pikku lätäkkö eteen. Kenkien on oltava sävy sävyyn kuoritakin kanssa, ettei tule tyylirikkoja Sama pätee reppuun, päähineeseen, hanskoihin, termospulloon, muovikuksaan ja vesipulloon. Minä missään tulilla istuskele, ellei joku toinen ole sytyttänyt valmiiksi taukopaikalle. Energiapatukoista ja -geeleistä saa nopeasti välipalan ja pocket-rocketilla lämmittää muutamassa minuutissa veden pussikeittoa varten. Sadesäällä on kivempi jäädä sohvalle katsomaan telkkaa tai mennä shoppaamaan matkamuistomyymälöihin.
Confused Cool Laughing Rolling Eyes Shocked

Ohessa testi, jolla voit objektiivisesti todeta vertaisryhmäsi:
http://koti.mbnet.fi/heksahem/vaellus/gstgp_kysely.php

jalmari
23.07.2008 12:47

Jokainen taaplaa tyylillään ja kuten hyväksi kokee. Jos on itse tyytyväinen reissuun, silloin ei paljon muiden mielipiteet kiinnosta vaikka pitäisivätkin jonain pellenä.

Normaalisti kuljeskelen/melon/patikoin/nukun lähiseudulla tutuissa ja tuntemattomisa paikoissa. Syksyllä sitten pääsee lappiin, rutto vielä melkein 7 viikkoa kitumista ennen UKK:ta. Miten selviää siihen asti...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Ekologisin vaeltaja Ursus Luonnonsuojelu 16 18.11.2020 13:39 Katso viimeisin viesti
Vaeltaja katosi jounito Lappi 16 13.11.2020 17:22 Katso viimeisin viesti
Oletko lainsuojaton vaelluksella? rance Muut varusteet 10 27.02.2020 16:34 Katso viimeisin viesti
Oletko nähnyt naalia? lepposasti Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 17 21.01.2020 17:38 Katso viimeisin viesti
Ostetaan Joutsen Vaeltaja light makuu... Micke Ostetaan ja Myydään 11 16.01.2020 16:43 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 5
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Siirry: