Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Villa vai Silkkivilla alusasu??
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Villa vai Silkkivilla alusasu??
Varg62
08.03.2008 20:07
Vieras

Käyttääkö joku kyseisiä alusasuja ja kokemuksia olisi mukava kuulla,sillä hankkimassa nyt itsekkin kyllästyneenä haisuleihin eli teknisiin alusasuihin.Haisevat viikossa vaikka mille ja en reissussa pese pesuaineella ikinä.Joku kertoi jotta villa ei haise niin paljon viikkojenkaan reissuluilla jos tuulettaa ja huuhtasee välillä???
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
mäkäräinen
08.03.2008 20:20

Minulla on ollut ja on villaisia alusasuja muutamia, varsinkin kalsareita. Eivät ne yhtä helposti rupea haisemaan kuin keinokuituiset, mutta eivät nekään hajuttomina pysy jos pitkän aikaa samoja pitää. Villa on mukavan tuntuista iholle ja lämmintä.

Austraalialaista merinovillaa kannattaa välttää, hullut kun rääkkäävät lampaitaan. Eläinten pito pitäisi heiltä kieltää.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

koutsa
08.03.2008 21:09

pari vuotta sitten ostin merinovillaisen alusasun. aiemmin olin käyttänyt mainitsemiasi 'teknisiä' alusasuja. huomattavin ero villaan siirtymisessä on ollut se, ettei nykyään tauolle pysähtyessä tai kämpälle saapuessa huomaa kaipaavansa taukotakkia tai vastaavaa. poikkeuksena luonnollisesti todella kovat pakkaset. villa on ihmeen lämmin kosteanakin ihoa vasten. tämänhän kaikki jo tiesivät mutta yksistään tämän ominaisuuden vuoksi olen talviajan reissuissani siirtynyt käyttämään yksinomaan villaisia alusasuja. suosittelen lämpimästi.

valitettavasti en osaa sanoa mitään asuun kertyvistä hajuista tai merinolampaiden elinoloista. eikös silkkiä käytetä naisten huiveissa??
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

mäkäräinen
08.03.2008 21:41

Menee vähän ohi aiheen mutta laitan tähän kuvan austraalialaisen lampaan elinoloista, jokainen nuori lammas käy tuon helvetin läpi, puuduttamatta.
 Sivun alkuun

Toni
09.03.2008 1:06

mäkäräisen linkki on asiaa....raha ratkaisee,ja painostaa.

mutta vaatteisiin:oon ite joskus noihin sijoittanut eikä oo valittamista.
silkkivillasta tosin vain t-paita,mutta siinä se pelittää vuoden ympäri.
oon täysin tyytyväinen hankintaan.jossain vaiheessa ois tarkotus hankkii toinenkin.

sekä ruskovillan merinoinen forest-setti.
muuten,......eilen löysin täältä ähtärin unicefin(järjesto on mikä on..)kirppikseltä ruskovillan pitkät merinokalsarit,tosin liian pienet,mutta menee puolipitkinä,kun lyhennän vielä lahjetta

näitä tulee käytettyä muutoinkin kuin retkuillessa.

ite oon kropaltani aika kapea,ja tuo forest on mulle paidan osalta ookoo,mutta kinttujeni mittaiset housut on vyötäröstään liian isot,ovat jääneet kokonaan käyttämättä.saattaisin kaupata noi pois....

hajuhaitat on molemmilla pienet je helposti poistettavissa säännöllisellä tuuletuksella.pesen kaikki villaset käsin,mutta mainostavat villansa olevan konepesu kestävän,tms.mutta omaa kokemusta tuosta ei oo.

http://www.ruskovilla.fi/raakaaineet.cfm
 Sivun alkuun

OS
09.03.2008 11:03

Toni kirjoitti:

sekä ruskovillan merinoinen forest-setti.

http://www.ruskovilla.fi/raakaaineet.cfm

Forest-kerrasto on minullakin, eikä ole valittamista.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kösteri
09.03.2008 11:41

Toni kirjoitti:
ite oon kropaltani aika kapea,ja tuo forest on mulle paidan osalta ookoo,mutta kinttujeni mittaiset housut on vyötäröstään liian isot,ovat jääneet kokonaan käyttämättä.

Ruskovillan kalsarimitoitus ihmetyttää minuakin. Ainakin, jos mitoitus on vielä samanlainen kuin 90-luvulla.

Riittävän pitkien housujen lahkeet puristavat pohkeista jopa tällaista rimppakinttua. Samalla kuitenkin vyötäröltä samoihin housuihin mahtuisi vaikka kolme meikäläisen mittaista mahaa. Shocked
 Sivun alkuun

mäkäräinen
09.03.2008 12:02

Ruskovillan mainontaan on kuulunut aina suomenlampaan morkkaaminen. Vertailukuvaankin ollaan laitettu paksuin karva mitä mistään on löytynyt ja suurennettu vielä kymmenen kertaa.

Todellisuudessa suomenlampaan villa on huippuluokkaa, pääsee lähelle parasta merinovillaa. Hinta ei vain taida olla kovin kilpailukykyinen merinovillaan nähden. Ruskovillan asenne johtuu luultavasti siitä.

Jenkit ovat suomenlampaaseen uskoneet, ikävä kyllä. Ensimmäinen kloonattu lammas Dolly oli suomenlammas.

Minulla ei ole Ruskovillan tuotteita, eikä tule.
 Sivun alkuun

Varg62
09.03.2008 12:13
Vieras

Ei suomessa ole riittävästi lampaita villan tuotantoon ja Norja käyttää omansa omiin villakalsareihin Laughing
Se nyt on sama minulle missä tehdään ja mistä tehdään jos sopii minulle ja on mukava yllä.
Norskien villatuotteet vain kalliimpia,kuin esim.Ruskovillan.
Sitäpaitsi lampaasta saatava "hieno"villa eli merinovilla sitä ei ole joka lampaalla vaan noin 20% lampaista tuottaa tarpeeksi laadukasta villaa alusvaatteisiin sen voin kokemuksesta sanoa sillä 9 vuotta norjassa lammastiloilla töissä.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

mäkäräinen
09.03.2008 13:03

Varg62 kirjoitti:
Se nyt on sama minulle missä tehdään ja mistä tehdään jos sopii minulle ja on mukava yllä.

Ja onhan sillä hinnallakin tietysti väliä, harva varmaan on valmis maksamaan älyttömiä kalsareista.

Olen muuten huomannut että 100% villa ei ole kovin kulutuskestävää. Jos on sekoitteena vaikkapa 10-30% keinokuitua, kestävyys paranee huomattavasti.

Kerran ostin joitain pareja kalliita 100% villasta tehtyjä villasukkia. Mukavan tuntuisia ja lämpimiä olivat. Huono puoli oli että muutamassa viikosa menivät kantapäästä rikki.

edit: lisäsin kirjaimia, tällä näppiksellä pitää painaa nappulat aivan pohjaan.

Viimeinen muokkaaja, mäkäräinen pvm 09.03.2008 13:08, muokattu 1 kertaa
 Sivun alkuun

Villasukka
09.03.2008 13:04

Varg62 kirjoitti:

Argh.
 Sivun alkuun

mäkäräinen
09.03.2008 13:14

mäkäräinen kirjoitti:
Ja onhan sillä hinnallakin tietysti väliä, harva varmaan on valmis maksamaan älyttömiä kalsareista.

Sen todistaa tuo miten lampaita maailmalla kohdellaan.
 Sivun alkuun

boueme
09.03.2008 15:10

Mulla on Vauden harmaa kalsaripuku ja olen ollut todella tyytyväinen. Ei oikeestaan ala edes haisemaan, ainakaan parissa päivässä. Kolmen vuoden takuu.

-B

varsijousi
09.03.2008 15:59

googletapa Ullmax -merinovilla-asut, ovat hyviä ja Edullisia, niitä myyvät vain urheiluseurat. Tuet samalla junnujen toimintaa. Asut ovat erinomaisia
 Sivun alkuun

Reissu Pete
09.03.2008 21:05

Tuli itsellekin mieleen, onko Ruskovillan asuissa käytetetty Australian villoja. Niimpä TARKISTIN asian helposti.

Lainaus niitten sivulta:

Ruskovillan villatuotteissaan käyttämä merinovilla:

Ruskovilla Oy käyttää tuotteissaan sertifioitua luomulaatuista merinovillaa, joka tuotetaan Etelä-Amerikassa.

MTV3:n 5.3.2008 45 min-ohjelmassa esitettyä mulesing-menetelmää ei käytetä.

Pääasiassa Australiassa esiintyvä lihakärpäslaji (Australian blowfly / Lucilia cuprina) aiheuttaa sikäläiselle lammastaloudelle ohjelmassa mainitun ongelman.

----------------

Suomenlampaan villa on 7 kertaa karkeampaa, kun Merinovilla. Erkkikään ei nuku sellaisella neulatyynyllä. Tai ehkä joku Erkeistä, muttei kaikki.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Villa-asusteita ja käsineitä retkeilyyn MarttiJ Ostetaan ja Myydään 2 12.09.2018 7:31 Katso viimeisin viesti
Villa-alusasut omat polut Talvivaellusvarusteet 31 28.12.2017 17:30 Katso viimeisin viesti
Back on track alusasu. JHuhta Talvivaellusvarusteet 1 10.02.2017 15:29 Katso viimeisin viesti
untuva vs villa vs fleece Daddy Kesävaellusvarusteet 56 10.08.2016 6:48 Katso viimeisin viesti
M: januksen villa-asu s/m eli 46-48 r... MarttiJ Ostetaan ja Myydään 2 19.02.2015 14:42 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 5
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Siirry: