Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Käytättekö sadeviittaa?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Käytättekö sadeviittaa?
Tontsa81
21.01.2014 19:47

Jos niin millainen on sinun sadeviittasi vaelluksilla? Vai onko teillä lainkaan sadeviittaa mukana vaan riisutteko alasti ja annatte luonnon hoitaa pesun pitkällä metsäreissulla? Wink
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
varg62
21.01.2014 20:12

En halua enään kastua, joten sadeviitat roskiksessa ja pari annoin tutulle.Nykyisin kunnon sadeasu Navigaren vedenpitävä sekä teipatut saumat ja kunnolliset ilmastoinnin on siinä.
Kokeilin noita "kevyt"sadeasuja joista tuli kaatosateella aina vesi läpi eli täysin turhia nekin.
Jos sadeasua kantaa niin sen kyllä pitää olla sellanen, että viimassa kaatosateessa ei kastu vaikka 8 tuntia siinä olisi.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Mela
21.01.2014 20:15

Savotan XL-sadeviitta. Peitän sillä rinkan/rinkat yön ajaksi ja on se välillä toiminut laavukankaan tapaisenakin. Kulkiessa laitan päälle (peittää myös selässä olevan rinkan) silloin kun kovemman sateen uhka on ilmeinen, vähän ripsiessä yleensä mennään ilman.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

opmdevil
21.01.2014 20:56

Goret on kun ollaan paikallaan, sadeviitta silloin kun liikutaan, varsinkin rinkan kanssa. Hollantilainen ylijäämäviitta tai fjellduken.
 Sivun alkuun

Sokosti Suomujoki
21.01.2014 20:58

On ollut monesti mukana ja esimerkiksi Käsivarressa kerran tuli vettä huolella: viitan alla suht kuivaa, mutta mukana oli myös sadelahkeet. Idea oli, että sadeviitta oli kevyempi kuin sadetakki + rinkan sadesuojus. Suojasin sillä myös rinkan vedeltä.

Sivunepparit pitää olla, muuten tuuli riepottaa. Nykyisessä Marmot takissakaan ei tuuletus pelaa niin hyvin, kuin umpikankaasta tehdyssä viitassa.

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
 Sivun alkuun

Pirunportti
21.01.2014 21:22

Sadeviitta on ollut rinkan sivutaskussa. Mutta kun vaatteista on tullut vedenpitäviä, niin pois tuo on jäämässä, koska en sitä ole pariinkymmeneen vuoteen käyttänyt. En tosin ole huolissani rinkan painosta, saa se aina sadeviitan verran enemmän painaa. Ehkä sillä joskus käyttöä on?
 Sivun alkuun

varg62
21.01.2014 21:43

Kaikki ei vaan kulje enään Goretex asujen kanssa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Luiro
21.01.2014 21:55

Kyllä, sadeviitta eli sydvesti, keltainen sellainen, kulkee hyvin mukana.
Sydvestin sisällä on vieläpä kädensijat sitä varten että pyöräilee.
Oikein tarpeellinen kapistus.
Juhani Valli, 2007
 Sivun alkuun

dailymail
21.01.2014 22:34

Pitkän tauon jälkeen olen taas ensi kesänä siirtymässä sadeviittaan. Suotta noita gorepukuja raahaa mukana....

koutsa
21.01.2014 23:33

Olen luullut sydvestin tarkoittavan tietynlaista sadelakkia, siis päähinettä.
Kuulisin mielelläni missä päin Suomea se tarkoittaa sadeviittaa.

Minulla on pieni Vihe-vaelluksen valmistama sadeviitta. Pari kolme kertaa on ollut mukana vaelluksella, mutta sittemmin se on jäänyt.
 Sivun alkuun

dailymail
22.01.2014 8:13

Asiasta toiseen, mutta asiassa pysyen..Sadeviitan vetäminen varsinkin ison rinkan päälle on melkoista akropatiaa, ainakin minulle. Ei tahdo sujua.

Millaisilla tekniikoilla saatte viitan suojaamaan myös rinkkaa?

Luiro
22.01.2014 8:55

koutsa kirjoitti:
Olen luullut sydvestin tarkoittavan tietynlaista sadelakkia, siis päähinettä.
Kuulisin mielelläni missä päin Suomea se tarkoittaa sadeviittaa.

En ole lainkaan varma tuon käyttämäni kamppeen oikeasta nimityksestä.
Aikanaan kun sen ensimmäisen ostin niin silloinen urheiluliikkeen myyjä (entinen merimies ja kalastaja) käytti siitä nimitystä sydvesti. Itse olen sen jälkeenkin ostaessani uusia sadeviittoja käyttänyt sujuvasti nimitystä sydvesti ja aina on myyjä tiennyt, mitä tarkoitan.
Juhani Valli, 2007
 Sivun alkuun

dailymail
22.01.2014 9:38

Sydvesti

StefanG
22.01.2014 10:56

dailymail kirjoitti:
Sadeviitan vetäminen varsinkin ison rinkan päälle on melkoista akropatiaa, ainakin minulle. Ei tahdo sujua.

En ole käyttäny viittaa ison rinkan kanssa mutta kylläkin abouttiarallaa 30 litraisen repun kanssa. Teen niin että otan viitan takaosasta kiinni ja heilautan suorilla käsillä pään yli ja naappaan kiinni viitan etuosasta ennenkuin viitta kokonaan lentää pään yli selkäpuolelle. Tällä menetelmällä viitan takaosa yleensä lentää repun yli. Joskus pitää uusia mutta yleensä menee ensiyrittämällä.
Jos on tuulta niin parempi seisoa kasvot tuuleen päin.
 Sivun alkuun

Inari74
22.01.2014 11:15
Vieras

Vuosien käytön jälkeen olen luopunut gorevaatteista vaelluksilla ja siirtynyt sadeviittaan. Sen päällä on myös mukava ottaa päivänokoset kesäkuumalla. Välillä mukana oli ns. metsurin sadeviitta, eli osittain edestä auki oleva sadetakki. Mutta totesin kokoviitan olevan kevyemmän ja suojaavan paremmin. Sadelahkeita olen myös harkinnut.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Käytättekö footprinttiä teltan kanssa? Harhailija Kesävaellusvarusteet 46 19.04.2011 6:25 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 5
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Siirry: