Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Melonta Missä melottu 2020
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
KaukoAntero
26.04.2020 11:01

Pitäisikö siirtää jokamiehenoikeudet ja niiden puolustaminen omaan ketjuunsa? Olen pahoillani, että aloin viedä tätä vähän aiheesta sivuun, mutta mielestäni asia on hyvin tärkeä.

Kauko
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

dailymail
26.04.2020 11:26

Keskusteluhan koskee liikkumis- ja jokamiehenoikeuksia melonnassa.

hannes
26.04.2020 12:30

Jannella on pitkä pinna, minulla pisti kieltoukkeli jo vihaksi.
En usko että mikään laki kieltää tuosta kanootilla tms. laskemisen. Pitää olla virallinen kielto. Äijän kieltolapun voi viedä ulkohuussiin .

Aika melontarupeama!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Yeti
26.04.2020 16:43

Merellä oli turhan kova tuuli viikko sitten, joten menin järvelle.

Link

Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Janne Pyykkö
26.04.2020 19:36

akuusist kirjoitti:
Omaksi harrastukseksi ja harvakseltaan. Tehokasta olisi mennä kanootilla yhdessä ja pienen moottorisahan kanssa. Joku selvästi raivaa Siuntionjokea noin, koskipaikoista pahimmat puut katosivat pari vuotta sitten. Tykkään itse kuitenkin kävellä, kiipeillä, rymytä rantoja, kahlata ja uida pienen käsisahan ja köyden kanssa. Fyysisesti hineoa, koko kroppaa rasittavaa hommaa. Välillä saa pähkäillä minne puu lähtee, mitkä on jännitykset ja mistä sahata, sitoako köysi ja minne. Ja sitten jännittää arveliko oikein. Onhan tuossa riskejä joiden vuoksi kaksin olisi parempi. Kiinnostaisiko?

Hieno juttu, että teet tuota, ja hyvä kuvaus muutenkin. Kiitos myös kysymyksestä liittyä mukaan. Minua varten tuo sahaussiivous ei kuitenkaan ole. Mun (lähinnä tällainen) juttu on Espoonjoen roskaretket joka vuonna toukokuun lopussa.

omat polut
26.04.2020 19:45

Minäkin joskus 30v. sitten inkkarin ja sahan kanssa Siuntionjokea raivannut. Ihan mukavaa hommaa, siis silloin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Micke
28.04.2020 22:16

30 vuotta sitten tuli kalasteltua aktiivisesti Siuntionjoella, silloin luonnonkantaa olevia taimenia tuli joitakin joka vuosi. Pääasiassa haukea ja ahventa, Joista varsinkin ahvenet tuli niiden kaatuneiden kuusien läheltä. Taimenet pääsi takaisin jokeen. Muut pannulle....

Mutta aiheeseen liittyen, tällä hetkellä ollaan kaverin kanssa Saaristomerellä, Höglandissa. Keli on aika vilakka, mutta onneksi ei juuri tuuleskele. Lintuja on kyllä paljon.
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Janne Pyykkö
29.04.2020 15:24

Kiitos kaikille mukavista kommenteista liittyen "suurympyrän" melontaan ja erikseen Siuntionjoen Palokosken tapaukseen, joka on nyt ratkennut (sikäli kuin asia koskaan epäselvä olikaan).

Kosken loppuosan sillalta alas saa laskea, vaikka paikallisasukas minua kielsikin näin tekemästä. Asian vahvisti tänään Uudenmaan ELY-keskuksen lakimies Tapio Korhonen. Blogiartikkelissa on asiasta tiedonanto selkeine kuvineen, jonka voi näyttää omasta puhelimesta kaikille, jotka yrittävät kieltää Palokosken loppuosan melonnan.

Laitetaan se kuva vielä tähänkin.

dailymail
29.04.2020 16:35

No niin, jokohan tuli tunkua Palokoskelle. Smile

Micke
29.04.2020 17:28

Tuskin tulee sen suurempaa tunkua Palokoskelle ja jos siellä melookin niin varmaan kannattaa olla mahdollisimman sovitteleva, vaikka tietääkin olevansa oikeassa. Toki jos homma ei luonnistu niin sanoo että viestisi on kuultu ja huomioitu, mutta se ei aiheuta suunnitelmiini muutoksia.

Janne Pyykkö
30.04.2020 9:54

Micke kirjoitti:
Tuskin tulee sen suurempaa tunkua Palokoskelle ja jos siellä melookin niin varmaan kannattaa olla mahdollisimman sovitteleva, vaikka tietääkin olevansa oikeassa. Toki jos homma ei luonnistu niin sanoo että viestisi on kuultu ja huomioitu, mutta se ei aiheuta suunnitelmiini muutoksia.

Juuri näin. Normaalilla keskustelulla ensin, että ihan jokamiehen oikeuksilla tässä melon ja kun olen tästä lähtenyt, ei huolta, et näe minua enää. Jos tähän voimakkaasti protestoi (joskaan en usko, että niin käy), niin sitten mainitsee, että tulkinta on Uudenmaan ELY-keskuksen lakimiehen vahvistama.

Raato
07.05.2020 14:48

Kommentoin tuota melonnan kieltävää ihmistä:
Voisin lyödä kohtalaisen summan vetoa, että kyseessä on ns. uus-maalainen, siis tonttinsa vastikään maaseudulta hankkinut. Kun itse olen kotoisin maaseudulta ja jossa asun edelleen, niin ei voi ymmärtää niitä jotka tulevat maaseudulle asumaan ja alkavat ensitöikseen opettaa ympäristöään siitä miten täällä asutaan.
Ensimmäinen merkki tästä valloituksesta on monesti lappu "yksityisalue - pääsy kielletty". Siis haloo, kylällä jossa mieluusti otetaan ohikulkija vastaan. Onko se jokin (joillekin) kaupunkilaisille tuleva illuusio koskemattomasta (omasta!) luonnosta vai ihan silkkaa elokuvatodellisuutta jossa maanomistaja ajaa ihmiset pois "mailtaan"?
Jossain keskisessä Suomessaoli takavuosina tapaus jossa muualta tullut pariskunta kielsi kulkemisen maillaan ja laittoivat tielleen puomin. Paikallisia tämä ärsytti toden teolla ja siitähän oli TV:ssä juttu jossain ajankohtaisohjelmassa. Tämää maa-alue ei ollut mikään pieni tontti. Dokumentissa toimittaja meni puomin ohi ja kysyi, että ettekö tiedä liikkumisen olevan Suomessa vapaata... Pariskunnan toinen puoli ei ollut suomalainen, että olisiko siitä syystä menneet lakipykälät pieleen.
Loppuun vielä tähdennys, että tämä mutina ei kohdistu sinänsä kaupunkilaisiin, vain valloittajiin Smile
 Sivun alkuun

Janne Pyykkö
08.05.2020 0:18

Avokanoottiyhdistys meloi vappuna 3 päivää Länsi-Uudellamaalla Fiskarsin komealla järviylängöllä: 6 henkeä, 5 kanoottia, 13 järveä. Tarina tässä.

Micke
17.05.2020 15:49

Kun työnantaja on tehnyt meidät tarpeettomiksi, niin käväisin 4 päivää Saaristomerellä. Kelit ovat kyllä kylmät toukokuun puoleksi väliksi. Eilen tuli puolisen tuntia raetta otsaan, saisi jo tulla hieman keväisempää säätä. Pari hirveä pääsin yllättämään kesken uintimatkansa saaresta mantereelle. Aika pitkiä välejä hirvetkin näköjään ui.

sepaonu
19.05.2020 11:06

Viron pikkujoen yläjuoksulla
https://youtu.be/KZX3poNRQAk
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
UKK -puisto 22.-27.6.2020 cobbo Kuvagalleria 5 03.07.2020 20:14 Katso viimeisin viesti
Saariselkä 6.-12.6.2020 Louestaja Kuvagalleria 3 12.06.2020 18:03 Katso viimeisin viesti
Tupien korjaukset jatkuvat kesällä 2020 seppo Melonta 0 06.06.2020 8:43 Katso viimeisin viesti
Kevätseuranta 2020 tst Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 151 14.02.2020 21:33 Katso viimeisin viesti
Työpaikka Kaamasen kievari 2020 hekrules Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 2 12.01.2020 9:15 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 2 Yht. 4
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Siirry: