Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Tiedustelu Lankojärven kahluupaikan nykytilanteesta
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Tiedustelu Lankojärven kahluupaikan nykytilanteesta
Dovregubbe
25.03.2019 20:46

Hei!

Olen viemässä ryhmää tsekkiläisiä vaellukselle Urho Kekkosen kansallispuistoon syyskuun alkupuolella tänä vuonna ja mulla olisi siihen liittyen yksi kysymys, johon täältä saanee hieman vinkkiä. He haluavat tutustua paikalliseen vaelluskulttuuriin ja lupasin toimia heidän oppaanaan, sillä palaan juuri tuolloin Finnmarkista kohti mansea.

Lankojärveltä (186 m) samoin kuin järven nimeä kantavalta autio- ja varaustuvalta noin kilometri etelään on kahluupaikka. Olen kahlannut sen itse noin neljätoista vuotta sitten eli vesi on vaihtunut näiden vuosien aikana useampaan kertaan.

Onko täällä henkilöä, joka olisi mennyt paikasta yli viime vuosina ja osaisi arvioida kahlauksen vaativuuden tilan. Kyseessä on melko kokeneita retkeilijöitä mutta kahlauskokemuksessa ryhmän eri osanottajilla on suuria eroja.

Ystävällisin terveisin

Harri Ahonen
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Ursus
25.03.2019 22:12

Parikymmentä vuotta takaperin kahlasimme tuosta heinäkuulla poikien kanssa, joista nuorin oli 7v. Eli jos ei ole sateita ihan mahdottomasti, eikä vesi siksi poikkeuksellisen korkealla, arvelisin siitä aikuisten pääsevän ihan mukavasti.

Avatail
25.03.2019 22:30

Hei!

Oman kokemukseni mukaan erittäin helppo kahlaus. Itse menin siitä yli viime kesänä heinä-elokuun taitteessa, jolloin toki pahimmat helteet päällä ja vedet matalalla. Sen verran oli vettä että vaihdoin sandaaleihin, mutta kuitenkin syvimmillään vain noin polveen saakka. Kahluupaikalla on tulentekopaikka.

Blogissani juttua ja kuva ylityksestä (toisen päivän ilta).

https://avatailintaival.blogspot.com/2018/08/saariselan-kesassa-saariselka.html
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

hannes
26.03.2019 11:59

Mukava oli seurata reissua ja kuvat hienoja. Aika upea reissu!

Itse suunnittelin viime kesänä reissua päinvastaiseen suuntaan, Nattasilta puistoon ja siellä aikani kierreltyä Kiilopäälle ja linja-autolla pois. Jäi silloin tekemättä - menin Hammastunturin kuumaan erämaahan. Ehkä tulevana kesänä!

ps. näyttäisi oleva väärä vuosiluku vaelluksesta oikeanpuoleisella reissujenkertomaosiossa. (heinäkuu 2019)
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Korvapuoli
26.03.2019 21:27

Itse kahlasin pari vuotta sitten ihan väärästä kohtaa, eli Rautuojan tulipaikan kohdalta eikä siinäkään vaikeuksia ollut. Siis jonkun sata metriä ylävirtaan päin kartalla olevasta ylityspaikasta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Dovregubbe
26.03.2019 22:08

Hei!

Kiitoksia tiedoista, eivätköhän he pääse siitä mukavasti ylitse.

Mulla itsellä on useita kymmeniä kahlauskokemuksia Suomen, Ruotsin ja Norjan vaellusalueilta. Muutama niistä on ollut erittäin vaativia.

Kiitoksia vielä kerran ja go tur videre! Very Happy

Harri
 Sivun alkuun

Avatail
26.03.2019 23:50

Kiitos Hannes tuosta virheen vinkkauksesta, näköjään elin jo tulevaa kesää...nyt on korjattu vuosiluku oikeaksi.
 Sivun alkuun

Korvapuoli
27.03.2019 8:53

Vielä tuosta kahluusta, että muistaakseni ainakin Rautuojan liittymäkohdassa joen pohja taisi olla pienehköä sorakiveä, joten esim. sammaloituneet liukkaat kivet eivät aiheuttane ongelmia nekään.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

kaptu
27.03.2019 10:49

Korvapuoli kirjoitti:
Itse kahlasin pari vuotta sitten ihan väärästä kohtaa, eli Rautuojan tulipaikan kohdalta eikä siinäkään vaikeuksia ollut. Siis jonkun sata metriä ylävirtaan päin kartalla olevasta ylityspaikasta.

Kas kummaa, kun Rautuojan tulipaikkaa ei näytä Retkikartassakaan olevan.. Rolling Eyes Question Question
 Sivun alkuun

kaptu
27.03.2019 10:51

Korvapuoli kirjoitti:

Kas kummaa, kun Rautuojan tulipaikkaa ei näytä Retkikartassakaan olevan.. Rolling Eyes Question Question
 Sivun alkuun

Korvapuoli
27.03.2019 11:48

Rautuojan tulipaikka on pari sataa metriä retkikarttaan merkittyä kaluuta ylempänä Rautuojan yhtymäkohdassa Suomujokeen. Ainakin liiteri on melko uusi, joten voi olla ettei kartan tekoaikaan vielä ollutkaan olemassa. Käymälää ei ainakaan viime syksynä vielä ollut. Yleensä siellä missä puuvaja on myös hotelli helpotus.
 Sivun alkuun

kaptu
27.03.2019 12:29

Hmm... nyt mä olen mennyt sekaisin siitä, että keskustellaankos tässä Rautuojan vaiko Suomujoen ylityksestä Question Rolling Eyes Question
 Sivun alkuun

Maxwell
27.03.2019 14:02

^Suomujoen ylityksestä Rautuojan tienoilta
 Sivun alkuun

Avatail
28.03.2019 0:03

...
Tuosta kahluupaikasta vielä sen verran, että v. 2016 kartta osoittaa kaksi lähekkäistä kahluupaikkaa, joista pohjoisempi näyttäisi olevan tulentekopaikan kohdalla(?) ja eteläisempi ennen Rautuojan yhtymistä Suomuun. Toki kartta ei aivan tarkasti tulentekopaikkaa osoita, mutta itse menin sen kohdalta yli ja näytti ihan "viralliselta" kahluupaikalta, jos sillä nyt on sitten mitään väliä...
 Sivun alkuun

Korvapuoli
28.03.2019 18:31

Ei ole väliä, mutta Retkikartta näyttää sen olevan leviällä kohdalla alempana. Kukin kahlaa mistä haluaa.
Tuli mieleen viime syksyinen ylitykseni Muorravaarakassa. Tuvan puoleisella rannalla joku naisimmeinen liotteli jotakin. Läksin kahlailemaan kiviä myöten Pirunportin puolelta tuvalle naisen hihkaistessa kahluupaikan olevan ylempänä. Kerroin aina ylittäneeni joen niitä kiviä myöten, ja niin tein nytkin. Tuolla kohdalla sijaitseva tuvan puoleisen rannan istuinkatos on mielestäni tehty juuri ylittäjän "sukka/kenkä-savottaa" varten.
Hetki päästyäni yli vaipui toinen nais-immeinen ilmeisesti viimeisten voimiensa ehtyessä siinä ylempänä jokeen. En rientänyt auttamaan, koska mukanaan ollut seuralainenkaan ei ollut tapahtumasta moksiskaan, vaan jatkoi jutustelua jonkun "äkkäämänsä" tutun kanssa. Ilmeisesti tiesi, että kyllä se tuosta selviää, kun on ennenkin selvinnyt. En jäänyt seuraamaan kuivattelua, koska matkani jatkui eteenpäin.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Lankojärven ylitys talvella hullutjutut Lappi 23 08.03.2009 8:46 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 3
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Siirry: