Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Kohti Kopsusjärveä
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Kohti Kopsusjärveä
kaptu
20.03.2019 12:26

Kesällä suunnitteilla vaellus Tammakkolammen vuokrakammille ja nimenomaan nelostieltä lähtien Kopsusjärven tietä seuraten. Karttapaikan ilmakuvien mukaan ensimmäiset 4 km nelostieltä aina UKK-puiston rajalle saakka olisi hyvinkin henkilöautolla ajettavissa.
Onko savusilmillä tietoa / antaa vahvistusta siitä, että näin voisi hiukan oikaista matkaa kohti Kopsusjärveä ja Saariselkää senkin kautta.. Question
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Timoa
21.03.2019 14:43

Puiston rajalla on puomi ja ajokieltomerkki. Siitä mulla ei ole havaintoa pääseekö autolla sinne asti. Olen kulkenut sillä suunnalla vain kelkalla talvella.
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

kepsilla
21.03.2019 16:23

Mielenkiintoista. Eihän sitä autolla tarvitse perille asti päästä. Jos ajaa esim. Aittajärvelle, niin siinä ajassa on jo melkein kävellyt Kopsukselle. Ei oikein huvittaisi Aittajärvelle kolistella edestakaisin.
Ei kai muutaman kilometrin lisäkävelykään autossa istumisen sijaan vaeltajalle ongelma ole, päinvastoin.

varsijousi
21.03.2019 21:29

Timoa kirjoitti:
Puiston rajalla on puomi ja ajokieltomerkki. Siitä mulla ei ole havaintoa pääseekö autolla sinne asti. Olen kulkenut sillä suunnalla vain kelkalla talvella.

Olin muinoin (1980 luvulla jtkn) Tammakkolammen kammin lähellä telttailemassa ja kämpällä oli joku herrasmies. Hän tarjosi kämpän avainta seuraavaksi yöksi, kun hänen pitikin jo hetimmiten lähteä saunaan, jossa piti olla tunnin kuluttua! Rolling Eyes Kovin ihmetelin, että miten ihmeessä sieltä saunaan tunnissa ihmisten ilmoille? Selvisi, että ko hlön auto oli "tuossa kumpareen takana". Sinne, siis viereen pääsee autolla, mutta vain ns puistohenkilöstö ja muut sellaiset, joilla on puomiin avain. Kiitin, yövyin ja palautin avaimen sovitulla tavalla, että sellainen "erämaakämppä". Muutoin oiva ja upea paikka, olen ollut siellä myöhemminkin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

kaptu
22.03.2019 7:14

Timoa kirjoitti:

Puiston raja tulee vastaan vasta kun nelostieltä on kuljettu Kopsusjärven suuntaan tuo 4 km, jonka ajo-oikeudesta kysäisin.. Rolling Eyes Question
 Sivun alkuun

Timoa
23.03.2019 18:04

kaptu kirjoitti:
Timoa kirjoitti:

Puiston raja tulee vastaan vasta kun nelostieltä on kuljettu Kopsusjärven suuntaan tuo 4 km, jonka ajo-oikeudesta kysäisin.. Rolling Eyes Question

Siitä en tosissaan tiedä miten ja saako tietä ajaa puiston rajalle asti. Luulisi sinne asti pääsevän puomin perusteella. Se on toinen juttu onko tien päässä kieltoa.

Samaisesta kohdasta lähtee myös ura pohjoiseen. Siitäkin pääsee autolla. Rajan tyypit tuli sieltä vastaan hiluxilla kun itse ajoin kelkalla... Smile Ja ei mitään havaintoa taaskaan saako ajaa siellä.
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Korvapuoli
23.03.2019 18:51

Tekivätköhän ihan Kekkosta varten tien Kopsukselle. Kuulemma sielläkin kävi kalastelemassa muistelen kerrotun. Ihan ajettavan näköinen tie Kopsuksen päässä ja autonkin olen joskus siellä nähnyt. Toista päätä en ole nähnyt.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Aaro
23.03.2019 21:17

Korvapuoli kirjoitti:
Tekivätköhän ihan Kekkosta varten tien Kopsukselle. Kuulemma sielläkin kävi kalastelemassa muistelen kerrotun. Ihan ajettavan näköinen tie Kopsuksen päässä ja autonkin olen joskus siellä nähnyt. Toista päätä en ole nähnyt.
Aikanaan oli voimassa selitys että oli saksalaisten tekemä tie viime sodan linnoitustöihin jotenkin liittyen. Selitys on tietenkin voinut 50 vuoden aikana kehittyä eteenpäin.
 Sivun alkuun

Lunkentus
23.03.2019 21:47

Monet kolkat on Saariselällä käyty. Kopsuslampi on käymättä ja nyt kun alkaa ikä painaa, se voisi hyvinkin olla mahdollisuuksien puitteissa. Seuraan keskustelua.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Ei kukaan olisi ajelemassa etelästä k... sisko Seuraa retkille 0 17.08.2017 9:32 Katso viimeisin viesti
Kemihaarasta kohti pohjoista - ehdotu... Kukalie Lappi 9 10.05.2014 17:08 Katso viimeisin viesti
Kohti parempia kuvia Sokosti Suomujoki Kameran kanssa vaelluksella... 54 01.06.2013 14:40 Katso viimeisin viesti
Nokka kohti uutta vuotta Kitiriikka Hölynpöly... 30 26.12.2012 12:51 Katso viimeisin viesti
vko 32 lähtee auto Helsingistä kohti ... Mikam Seuraa retkille 1 22.07.2008 21:30 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: