Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Naisten rinkoista.
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Naisten rinkoista.
gubbe
21.03.2014 17:56

Tässä on tullut suunniteltua tuon paremman puoliskon kanssa ensi kesälle semmoista "parisuhteen tuhoamisreissua" jonnekkin tuonne lapin perukoille ja tietysti lähdin hyvissä ajoin suunnittelemaan asioita. Neidolle siis täytyisi löytää rinkka, jotenka ottaisin vastaan hyviä ehdotuksia noin 50-60 litraisista rinkoista. Tack Smile
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Ddh
21.03.2014 18:32

Ite en kyllä uskaltaisi heti ostaa rinkkaa hyvin luultavasti yhtä käyttökertaa varten. Toisaalta, jos ostaisi halvan, niin käyttökertoja on kantamismukavuuden takia tosiaan vain se yksi. Jos taas ostaisi hyvän, niin ne käyttökerrat ei ainakaan kantamismukavuuden takia jäisi siihen yhteen. Jostain muusta syystä sitten, ehkä.

Jos omalla kohdalla olisi vastaava tilanne, niin kokeilisin lainata kuinoman kautta ospreyn, tms, rinkan kokeiluun. Kuinomassa näyttäisi tälläkin hetkellä olevan pari arielia vapaana. Ostaa sitten hyvän kun on saanut kipinän kytemään.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Tura
21.03.2014 18:45

Suosittelin vaimolle Osprey Arielia. Kokeilujen jälkeen hän valitsi Deuter Aircontactin.

Tura, retkeilijäturisti
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

EllaK
21.03.2014 19:18

Suosittelen myös lainaamista. Jos harrastus alkaa kiinnostamaan enemmän, niin sittenhän voi hommata omankin rinkan. Ja lisäksi varmaan on jo jonkin verran tullut tuntemusta siihen, millainen olisi omasta mielestä hyvä rinkka.

Itse aikoinaan valinnut toisen tien eli heti oma rinkka, joka tietenkään ei istunut hyvin selkään. Sen jälkeen hiukan parempi, muttei vieläkään täydellinen. Kolmas jo menossa ja toivottavasti sillä pärjää hieman pidempään. Ei kuitenkaan vieläkään ole täydellinen.

kantsu_
21.03.2014 19:59

Fjällräven Kajka 65 on myös kokeilemisen arvoinen. Rinkan kansiosa muuntuu tarvittaessa vyölaukuksi tai olkalaukuksi.
 Sivun alkuun

diver
21.03.2014 20:04

täältä myös ääni kajkalle.
hyvä ja helppo säädettävä.
 Sivun alkuun

gubbe
21.03.2014 20:49

kantsu_ kirjoitti:
Fjällräven Kajka 65 on myös kokeilemisen arvoinen. Rinkan kansiosa muuntuu tarvittaessa vyölaukuksi tai olkalaukuksi.

Itseltäni löytyy tuo 65 ilman W-kirjainta ja aikaisemmin oli 75. Mutta haetaan nyt mielipiteitä muistakin =).
 Sivun alkuun

dailymail
22.03.2014 6:36

Rinkathan ovat yleensä ottaen kaikki hyviä. Ongelma syntyy siitä, mitä sinne rinkan sisälle haluaa laittaa ja mitä sillä kantaa.

Tämä on aivan liian vähän käsitelty aihe rinkkojen yhteydessä. Enkä tarkoita nyt varustelistauksia.

Mertzi
22.03.2014 22:31

Lähdin itse aikanaan pari vuotta sitten ostamaan Osprey Arielia, ja tulin kotiin Osprey Atmoksen, eli sen "miesten mallin" kanssa. Jostakin syystä tuo istui minun selkääni paremmin.
Valitettavasti en nyt kyllä enää muista, mikä siinä Arielissa ei tuntunut hyvältä. Minulla on suht leveät hartiat, olikohan tuo niitä reppuja, joissa olkahihnat ovat liian lähellä toisiaan, niin kuin joissakin ainakin on ollut. Joku selvä ero siinä ainakin oli, kun niitä siinä useampaan kertaan sovittelin.

Yksi kaverini on erittäin tyytyväinen Arielin käyttäjä, mutta hän on paljon pienempi kuin minä, sekä pituus että muu ruumiinrakenne (minä olen 171 cm, hän ainakin 10 cm lyhyempi).

[Edit: nyt kun surffasin netissä tässä välissä, niin meniköhän minulta sekaisin Ariel ja Aura? Omani siis on 50-litrainen Atmos, ja samankokoista naistenmallia olin alunperin ostamassa, Ariel taitaakin olla isompi.]
 Sivun alkuun

EllaK
23.03.2014 18:34

Itte tykkään, että rinkan pitää olla niin iso, että kaikki tavarat mahtuvat sen sisälle. Ulkopuolella roikkuvat härpäkkeet kastuvat, tuppaavat katoamaan tai kolhiintuvat. Ainakin niitä pitää varoa.

Ursus
24.03.2014 20:20

Koska kyseessä on säikeen ensimmäisen viestin mukaan neito eikä rouva, niin olisi tärkeää selvittää itselle sen, haluaako tehdä reissusta neidolle mieluisan vai ikimuistoisen. Suosittelisin minäkin yhden reissun tarpeisiin rinkan lainaamista - tarkoituksesta riippuen joko epä- tai mukavaa hakien.

gubbe
25.03.2014 0:56

Täällä on tullut jokunen ehdotus koskien lainaamista. Lähipiiristä ei rinkkoja löydy (Savotta ei ole vaihtoehto) joten oman hankkiminen tulee joka tapauksessa kyseeseen. Jos nyt tälle jonkun perustelun antaisin niin rinkka tulee myös muuhun reissaamiseen. (jota neiti harrastaa parhaimmillaan parikin kertaa viikossa johtuen tämän hetkisestä elämäntilanteesta.... Very Happy )
 Sivun alkuun

haahuilija
25.03.2014 14:34

^Vähimmäisvaatimus lienee, että neito itse kokeilee erilaisia rinkkoja painon kanssa. Ja valitaan se, mikä selässä tuntuu mukavimmalta, muista seikoista viis! Paitsi tilavuus olisi hyvä olla sopiva Wink

dailymail kirjoitti:
Rinkathan ovat yleensä ottaen kaikki hyviä.

Yleensä ottaen kyllä hyviä, mutta eivät kaikkien selkään sopivia. Veikkaisin, että etenkin naisilla löytyy enempi variaatioita hartian- vs. lantionleveydessä ja kun vielä lisätään yhtälöön selän pituus, niin kokeilematta en ostaisi. Ja siltikin valinta voi mennä pieleen, kuten EllaK aiemmin kuvaili. Tämä kaikki ei-niin-standardimittaisen kokemuksena.
 Sivun alkuun

gubbe
25.03.2014 16:06

haahuilija kirjoitti:
^Vähimmäisvaatimus lienee, että neito itse kokeilee erilaisia rinkkoja painon kanssa. Ja valitaan se, mikä selässä tuntuu mukavimmalta, muista seikoista viis! Paitsi tilavuus olisi hyvä olla sopiva Wink
.

Juuri tätä olen yrittänyt selittää mutta neidon mielestä rinkan täytyy olla myös hyvän näköinenkin... Very Happy
 Sivun alkuun

Mava
25.03.2014 20:16

^Tottakai sen täytyy olla hyvännäköinen Wink

Olen itse kantanut 15 vuotta rinkkoja jotka sopivat huonosti, siedettävästi tai korkeintaan ihan ookoosti. Siinä vaiheessa kun rinkkaan tulee painoa ja se ei istu kunnolla tai säädöt ei riitä, alkaa jossain vaiheessa ottamaan päähän. Kannoin monta vuotta 65 litraista Kajkaa, ja sinne sai lastata mitä vain. Ainut miinus siinä on se, että rinkka painoi jo itsessään 3kg ja sinne sai lastata mitä vain (esimerkiksi kahden kamat viikoksi onnistui hyvin). Nyt testissä on ryxin altra, josta toki ensin ostin selälleni liian lyhyen. Toivottavasti tämä ryx numero 2 olisi sopiva, ja näinollen hyvä selässä. Toimintojen puolesta se on mulle hyvä.

Spämmään vielä mun mietinnät aiheesta:
Rinkkapohdinnat
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
M: Naisten Haglöfs Essense II untuvat... Esukki Ostetaan ja Myydään 0 30.09.2018 18:05 Katso viimeisin viesti
M: Fjällräven-retkihousut (naisten 42) - SH - Ostetaan ja Myydään 0 18.09.2018 10:56 Katso viimeisin viesti
M: Naisten Haglöfs Essense II untuvat... Esukki Ostetaan ja Myydään 0 26.04.2018 16:24 Katso viimeisin viesti
Myydään Fjällräven naisten Alterna takki mörkö ja koira Ostetaan ja Myydään 0 14.03.2018 10:58 Katso viimeisin viesti
Naisten Scarpa vaelluskengät 40,5 myy... Mummis Ostetaan ja Myydään 0 19.02.2018 17:46 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 3
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Siirry: