Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Kamat postilla Lappiin, itse lentäen?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Kamat postilla Lappiin, itse lentäen?
polarctis
25.10.2017 19:41

Joo-o. Muistelin tuossa vanhoja retkiä, niin olihan se aikamoisen puuduttavaa istua autossa tahi junassa ~30 h, kun Lapin reissulla käy. Niin mietin, että säästäisikö hermoja ja tuhlaisiko rahaa, ja pistäisi kamat postikuljetuksella Lappiin ja itse lentämällä?

Autoa en tarvitse arjessa, joten sen joutuisin joka tapauksessa vuokraamaan/lainaamaan.

Onko kokemuksia kenelläkään tästä vaihtoehdosta? Sen tiedän, että jotkut ovat postittaneet muonatäydennyksiä etukäteen odottamaan välipysähdystä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
seppo
25.10.2017 19:56

Lähetin noin kymmenen vuotta sitten ahkion alkuviikolla matkahuollon kautta Enontekiön Hettaan ja menin itse lauantaina lentokoneella. Oli kätevää, sain lentolipun edullisesti, kun ostin matkalipun pari kuukautta ennen reissua.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Peurat
25.10.2017 20:54

Suosittelen käyttämään MH:n palveluja.
Tuo posti on ainakin oman kokemukseni perusteella hyvin epävarma kamppeitten kuljettaja.
Viime viikolla hain postista pakkauksen joka pysyi kasassa vain pitämällä siitä kiinni.
Onnekseni lähetyksessä ei ollut kuin kaksi isoa retkituolia.
Postin työntekijät taitavat olla etupäässä " ruohonleikkaajia ".
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

sloth
25.10.2017 22:03

Itse oon kokenut et ainoastaan helposti rikki menevä(jota ei voi ottaa käsimatkatavaraan), tai ylipitkä/suuri esine kannattaa lähettää postitse. Ja kaasupatruunat jos tarvitsee.
Finnairin sisäisillä lennoilla lisämatkatavara ruumaan maksaa 10e ja niitä voi olla useita. Jokanen max 23kg.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Korvapuoli
26.10.2017 5:32

Helposti rikki menevä täytyy myös postikuljetukseen pakata tosi hyvin. Sain muutama päivä sitten verkkokaupasta pakettiautomaattiin paketin jonka ulommainen kuori, jossa osoite, pysyi hyvin heppoisesti sisällä olevan laatikon matkassa. Onneksi laatikko oli kuitenkin ehjä ja tavara sen sisällä myös.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

LauriA
26.10.2017 6:16

Ite oon lähettänyt muutaman kerran postinkautta hotellin respaan "siviili vaatteet", jos retken alku ja loppu on eripaikassa. Postipaketti (pieni matkalaukku) pitää vaan olla sellainen että saa sitten käsimatkatavarana koneen sisään.
 Sivun alkuun

TREKKING
26.10.2017 9:24

Mulle on viime vuosina tullut espanjasta joulupaketti (viinejä) erään (iäkkään) baskimiehen lähettämänä, joka ei ole jaksanut koskaan paneutua ylimääräiseen pakkaamiseen, ainoastaan siis ohut pahvi ollut suojana. En ole koskaan älynnyt kuvata pakettia, mutta monta kertaa on sille tullut naurettua, kun ympärillä ei joskus ole kuin "huolellisen" postimiehen vetäisemä kirkas teippi ja muutamia pahvinsuikaleita. Ja vain yhden ainoan kerran oli pari pulloa rikki. Laughing

Mutta siis mitä postinkulkua olen ikäni seurannut, niin lähettäisin mieluummin bussilla.... Wink
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

polarctis
26.10.2017 20:45

Asia selvä Laughing Matkahuolto on kai vähän joustavampi ylipäätään kuljetusten järjestämisessä.
 Sivun alkuun

myrskylintu
27.10.2017 3:27

Olen muutamia vuosia sitten lentänyt norweigianilla Ivaloon ja varusteet laitoin Hki- Saariselkä bussiin.Nostin ahkiot sun muut bussiin Keimolan nesteellä.Silloin tuo vuoro kulki perjantaina ja takaisin oli sunnuntai aamulla.Tullessa bussikuski soitti Hämeenlinnasta lähtiessä ja olin vastassa samassa paikassa.Tuolloin asuin vielä Kivistössä.Matkahuollolla varmasti enemmän paikkoja,mihin voi lähettää.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Päätät itse ahkiosi hinnan Pekka Ostetaan ja Myydään 12 15.05.2017 21:45 Katso viimeisin viesti
Tee-se-itse-rinkka mkalima Kesävaellusvarusteet 8 06.04.2017 11:46 Katso viimeisin viesti
Lappiin ennen juhannusta Sini-Marja Seuraa retkille 2 25.05.2016 12:00 Katso viimeisin viesti
Saappaan huopavuoret itse tehtynä akpoika Talvivaellusvarusteet 15 15.03.2016 8:38 Katso viimeisin viesti
Retkeilijän "asuntovaunu" i... Timoa Muut varusteet 116 28.01.2016 0:01 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: