Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Talvivaellusvarusteet Kahden teltan valikointia Nammatj vs. Nallo
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
hannes
18.08.2017 8:13

Käytän Nammatj'a talvitelttana, eikä tähän mennessä lumiliepeiden puuttuminen ole haitannut , koska teltan pohjan reunat nousevat aika ylös. Liepeet pystyy lapioimaan tarvittaessa umpeenkin, vaikken itse sitä ole muistaakseni tehnyt.
Nammatj on luotettava talviteltta.

Nallo on kevyempi kuin Nammatj jo ohkaisemman kankaan takia, siksi itse pitäisin sitä kolmen vuodenajan telttana.

Olen joskus halpiskiinalaisilla talvellakin telttaillut ja hengissä säilynyt, mutta on niissä puutteita laadussa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

reelland
20.08.2017 17:45

akallio kirjoitti:
Painoa ja hintaa vertaillessa kannattaa muistaa, että Helsportissa on lumiliepeet, Hillebergeihin ne pitää ottaa lisänä.

Minulla on Helsportin neljän vuoden ajan teltta (tarkkaa mallia en nyt muista).
- lumiliepeet on
- sisäteltan katossa on kuivaustaso (mikä lienee laitoksen virallinen nimi)
- Kiilat ovat pitkiä ja niitä on paljon, paino yht 470g. Kesällä riittää, että mukana on kiiloja n 200g edestä.

Onko vastaavat kilut mukana Hillebergissä?

Noin yleisesti ottaen tuntuu, että nykyisin monien mielestä millään muulla kuin Hillebergillä ei tee mitään. Itsekin olen lukemattomia öitä Hillessä nukkunut ja ne ovat laadukkaita telttoja. Hinta vaan tuppaa olemaan jossain pimeyden ja sakeuden rajamailla. Helsportissa voidaan jo puhua jonkinlaisesta hinta/laatu-suhteesta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Micke
20.08.2017 21:24

Sekä Helsportin, että Hillebergin telttoja käyttäneenä ei kankaiden painoissa juuri eroa ole, tai sitten Svalbard 6:n kankaat ovat kevyemmät, kuin Keron 3 GT:n. Eiköhän hintaeron syynä ole Hillebergin käsittämättömän hyvä maine, ompelumaa (Viro vs Vinku-Intia) ja valmistajien halut hinnoitella tuotteet omilla tavoillaan. Esim Hillebergiä ei taida jostain syystä saada XXL:stä...
Laatuerojakaan en oikein noista löydä, tosin Hillen telttoja olen käyttänyt vähemmän, en sitten tiedä happanisivatko ne käsiin, jos niitä käyttäisi yhtä paljon kuin Helsporteja (kummatkin ovat siis mielestäni moitteettomia).

Ainakaan oma perse ei kestä investoida Hillen Saitarikseen, vaikka se hyvä saattaisikin olla ultimaattisen hyvä teltta talvireissuille. Vähän kyttäämällä Svalbard 5:n saa alle 850€ eli noin puoleen hintaan. Itse pidän isoa apsidia hyvänä, mutta varmaan pienempikin riittää jos tahtoo niin.
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

hannes
20.08.2017 21:53

Keronin ja Nammatj'n kankaat ovat paksummat kuin vaikkapa Nallossa tai Aktossa. Nythän on vielä kevyempääkin tuotu markkinoille, kolmen vuodenajan yhden tai kahden hengen.

En tiedä Hillen tai Hellsp paremmuudesta. Molempia pidän hyvinä.

Itse en koskaan normaalihintaista Hilleä olisi ostanut, mutta liikkeiden omistajanvaihdoksien takia alennukset olivat hyvät - jos oikein muistan , 25% luokkaa, ja sittenkin hintaan piti asennoitua "kerran se kirpaisee" tyylillä, siinä on teltta ehkä loppuiäksi...
 Sivun alkuun

akallio
20.08.2017 23:59

Mickelta pitää uteliaisuudesta kysyä, että mitä sinä siellä isossa absidissa teet tai säilytät?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Micke
21.08.2017 21:12

No eipä meillä ole isossa apsidissa kuin lumilapio(t), lumikokkareet joista sulatamme vedet, monot, taukokengät ja kusipullot. Varsinkin lumisateessa on kuitenkin mukavaa ravistella melkein seisaaltaan kuorivehkeet puhtaiksi, kun tulee sisään reissulta, mutta kuten sanoin...

Tottumiskysymys ja itse kiskon mielelläni vajaan kilon lisää painoa. Ei varmaan tämän suhteen ole oikeaa tai väärää, on vaan telttoja joissa on tai ei ole isoa apsidia..... Keron 3 GT taitaa vain olla jostain syystä vakiintunut suomalaisten retkikuntateltaksi isoilla jäillä. Itse myin sen pois, koska se oli ahdas ja kökkö.....

hapan korppu
03.10.2017 12:10

Absidin hyödyllisyys riippuu pitkälti sen koosta. Vaatimaton - mutta ei täysin kokemuksesta irrallaan oleva - mielipiteeni on, että valtaosassa telttoja absidi on hiukan liian pieni ollakseen oikeasti hyödyllinen ja käyttökelpoinen. Mielestäni liian pientä absidia parempi ratkaisu on hankkia teltta ilman absidia ja kantaa sen sijasta tarppia.

Se mihin allekirjoittanut absidia kaipaa, on sateelta/myrskyltä/hyttysiltä suojassa kokkailu, vaatteiden vaihto ja tavaroiden välppääminen ja siihen kaikkeen tarvitaan muutakin kuin ryömintäkorkeus. Toki talvella tilaa voi luoda lisää absidiin kaivamalla syvemmän eteisen.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
myyty: Hilleberg Nallo 2 GT jounito Ostetaan ja Myydään 2 26.08.2018 16:49 Katso viimeisin viesti
M:Hilleberg nallo gt2 MYYTY lumipyry Ostetaan ja Myydään 0 04.03.2018 20:25 Katso viimeisin viesti
M: Hilleberg Nallo 4 kimmo07 Ostetaan ja Myydään 0 28.09.2017 15:14 Katso viimeisin viesti
Teltan lämmitin Veljmies Muut varusteet 11 29.08.2017 15:12 Katso viimeisin viesti
(hillebergin) teltan korjaus? haantu Kesävaellusvarusteet 7 13.08.2017 17:47 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 2 Yht. 2
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Siirry: