Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Halvat ja hyvät ulkoiluvaatteet
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Halvat ja hyvät ulkoiluvaatteet
MountEverest
06.03.2017 11:11

Hei ,

Ulkoiluvaatteet ovat aika arvokkaita , toisaalta ne kestävät pidempään ja maksavat itsensä takaisin.

Mutta kun budjetti on aika tiukka niin onko teillä tiedossa joku halpa ja hyvä vaatemerkki ? Tai joku hyvä merkki mitä myy kaikkea ulkoiluun liittyen.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
markkut
06.03.2017 11:20

Halpa ja hyvä eivät varmaan kohtaa muussa kuin armeijaylijäämässä. Kevyt ei enää samaan yhtälöön mahdu, mutta kaikkea ei voi saada.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

dailymail
06.03.2017 11:37

Se on aina vähän kysymysmerkki mitä ulkoiluvaate tarkoittaa ja mitä tarkoittaa halpa. Vähän tiukempi rajaus kysymykseen tuottaisi parempia vastauksia.

Kyllä reissuja voi tehdä ihan farkuillakin ja lenkkareilla. Eli useimmilta löytyy vaatekaapista jo valmiiksi ainakin jotakin sopivaa....

Supernova ja varusteleka ovat Suomessa army- yms. tavaraa ja vaatetta myyviä verkkokauppoja, joilta löytyy hyvääkin varustetta. Eikä välttämättä edes kovin militaristisen näköistä.

Minulla on ollut reilun kymmenen vuotta käytössä Jokamiehen housut, jotka ovat kestäneet hyvin. Juuri eilen tein hiihtoreissulla spagatin kun suksi lipsahti. Housut poksahtivat haaroista oikein kunnolla halki. Halpisvaatteista lentelee napit aika helposti, mutta ne voi itse ommella paremmin...

Halpoja kalvovaatteita ei kannata ostaa. Ehkä ei kalliitakaan. (Sainpahan sanotuksi Smile )

Noista merkeistä en osaa sanoa. Laatumerkit (Haglöfs, Fjällräven, yms.) tekevät yleensä hyvää tavaraa, mutta hinta on laatuun nähden kova. Varsinkin perusvaatteiden puolella. Karkeasti ja laajasti sanottuna, noihin en sortuisi.

Erätukkukin on olemassa. Sopii lähinnä kaupungilla pasteerailuun ja seisomiseen. Eli yleensä kaikissa on kalvo, joka ei hengitä. Helly Hansen tekee ilmeisen hyvää vaatetta melkein laatumerkkejä halvemmalla.

BW-kesämaastopusero edustaa huippulaatua ja mukavuutta noin 4 euron hintaan.

Materiaalivinkkinä sanoisin, että puuvilla/polyesteri seos on edullinen jokapaikan höylä. Useimmiten sillä pärjää erinomaisen hyvin.

MountEverest
06.03.2017 12:01

Dailymail, kiitos vastauksesta Smile

Sorry olisi pitänyt tarkentaa paremmin eli takki/housut/kengät etsitään ja kestävyys olisi tärkeä (ei pelkää nuotiota). Lisäksi kyseessä olisi kesä/kevät vaatetuksesta.

Smile
 Sivun alkuun

varg62
06.03.2017 12:23

Armeijan kamppeisiin minäkin siirryin kun täyttä paskaa oli Gore vaatteet ja muut"kalvolliset"
Liikkuessa kun hikoilen kuin pieni sika niin sama onko gore vai sadepukupäällä ei hengitä kummatkaan pätkääkään. Nyt Jenkkiarmeijan maastopuku
https://varg.kuvat.fi/blog/5/Propper%2BACU%2BMulticam%2BNYCO%2BPuku/
Ja sadeasuna aina mukana
https://varg.kuvat.fi/blog/6/Navigare%2Bsadeasu/
Kaikki vapaaajan housutkin on Varustelekasta ostettu vaikkakin uutta ostan yleensä en käytettyjä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Inari74
06.03.2017 13:57
Vieras

Kalvoton anorakki on Suomen olosuhteisiin loistava retkitakki. Menee kesät ja talvet. Riittävän iso niin mahtuu talvella alle kerroksia. Itsellä on ollut muutaman vuoden käytössä Sasta Pallas-anorakki. Housuina tykkään kyllä Fjellun perushousuista, vaikka niillä onkin nykyisin vähän liikaa hintaa. Sateen varalle jotkut suht edulliset ja kevyet kuorivaatteet, esim. Marmot Precip-puku.

Nämä esimerkit ei ole ehkä ihan "halpaa", mutta minusta vielä kohtuuhintaisia pidemmän päälle.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

StefanG
06.03.2017 15:42

Minäkin olen jo aikoja sitten luopunut kaiken mailman gore-vaatteista (koska niissä kastuu joka tapauksessa hiestä) ja nykyään käytän armeijaylijäämää.
Sadeasun olen ratkaissut niin että ostin itäsaksalaisen ponchon ja lyhennytin sen vyötäröpituuteen. Harvemmin ne housut kastuu ja jos kastuukin niin ei siitä suurta haittaa ole, pääasia että yläruumis ja pää pysyy kuivana.

Sadeponcho on siis tämä kuvassa päällimmäisenä oleva vihertävän-harmaa.
Se on totaalisen vedenpitävä eikä hengitä mutta koska se on lyhyt ja kyljistä auki niin se ei ole hiostava. Ja menee pieneen tilaan taitettuna eli mahtuu taskuun.
image hosting
 Sivun alkuun

Aaro
06.03.2017 20:12

Jos kestävyys edellä mennään niin rautakaupan työvaatteita olen joskus hypistellyt.
 Sivun alkuun

tapsa123
06.03.2017 20:34

ITAB ruåttin maalla myy ihan kohtuuhintaista/laatuista vaatetta. Kestävyydeltään ei ainakaan minun kokeilemani kamppeet ihan pärjää fjällrävenille mutta onpa hinnatkin reilusti halvempia.

https://itaboutdoor.se/
 Sivun alkuun

MountEverest
07.03.2017 10:38

Tapsa123,

Mielenkiintoinen tuo ITAB. Vastaako nuo ITAB vaatteet samaa kokoa kuin täällä Suomessa ?
Onko postikulut isot ja onko palautusoikeutta ?
 Sivun alkuun

tapsa123
07.03.2017 12:08

Den lagstadgade ångerrätten är på 14 dagar men vi erbjuder alltid dig som kund 30 dagars öppet köp. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 30 dagar från det att du har tagit emot den beställda varan.

Vid internationell retur betalas returfraktkostnaden av kunden.

Siis palautusoikeus on mutta paluupostituksen joutuu maksamaan itse, kansainvälisessä kaupassa. Koot on vastanneet aika hyvin Suomessa käytössä olevia vakiomerkintöjä. Helpompaa tuolta on saada sopiva koko kuin esim. lekan armeijavalikoimasta.

Postikulut EU-maihin 25€. ITABIN nettisivuilta löytyy tiedot, tosin vain ruottin kielellä...
 Sivun alkuun

MountEverest
08.03.2017 15:18

Suurkiitos kaikille vastanneille, arvostan suuresti ! Very Happy
 Sivun alkuun

kukkonet
23.08.2017 21:59

Hyödyllisiä asioita käsitelty täällä kiitos siitä.

Ihmettelen vain, että ette pidä gore-tex vaatteista. Vai onko tämä niitä makuasioita. Itse kun en kehtaa suuria summia käyttää noihin varusteisiin niin en sen takia osta goretexia. Toisaalta olen kova hikoilemaan että minun varmaan kannattaa suosiolla olla hankkimatta goretexia.

Itse tarvitsisin lähinnä nopeasti kuivuvia varusteita olisiko mitään näkemystä tähän asiaan?

Olen ymmärtänyt, että puuvillaa kannattaa välttää, mutta eikös g-1000:kin ole puuvillaa Question Minulla on JahtiJakt retkeilyhousut jotka on 100% puuvillaa ja ne kuivuu pirun nopeesti. En ymmärrä. Vaikuttaako varusteiden kuivumiseen enemmän niiden paksuus vai onko ne kyllästetty jollain aineella. Auttakee
 Sivun alkuun

kukkonet
23.08.2017 22:03

StefanG kirjoitti:
Minäkin olen jo aikoja sitten luopunut kaiken mailman gore-vaatteista (koska niissä kastuu joka tapauksessa hiestä) ja nykyään käytän armeijaylijäämää.
Sadeasun olen ratkaissut niin että ostin itäsaksalaisen ponchon ja lyhennytin sen vyötäröpituuteen. Harvemmin ne housut kastuu ja jos kastuukin niin ei siitä suurta haittaa ole, pääasia että yläruumis ja pää pysyy kuivana.

Sadeponcho on siis tämä kuvassa päällimmäisenä oleva vihertävän-harmaa.
Se on totaalisen vedenpitävä eikä hengitä mutta koska se on lyhyt ja kyljistä auki niin se ei ole hiostava. Ja menee pieneen tilaan taitettuna eli mahtuu taskuun.
image hosting

Mielenkiintoinen ratkaisu. Olenko ymmärtänyt oikein, että tuo on villapaita jonka päälle pocho laitetaan? Onko idea, että kädet kastuu mutta villa kuitenkin lämmittää vaikka on märkä?
 Sivun alkuun

StefanG
23.08.2017 22:20

@kukkonet
Kuvassa oleva vaate ponchon alla on venäläinen gorka-takki (ei ole enää käytössä, hommasin paremman takin eli brittiarmeijan PCS MTP smock= https://postimg.org/image/iq2qhay6h/).
Mutta joo, idea on että sateella päällä olevan takin hihat saavat kastua, poncho pitää vain vartalon kuivana.
Pitänee kuitenkin lisätä että harrastan vain päivämatkailua, en tiedä miten suhtautuisin tuolla varustuksella jos viikon vaeltaa ja joka päivä sataa. Mutta kai se menisi jos olisi kuivaa villavaatetta päälle pantavaa illaksi kun yöpyy.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Vanhat ei niin hyvät retkeilytaidot j... Firelake Erämies eri aikakausina 44 09.09.2017 13:26 Katso viimeisin viesti
Halvat radiopuhelimet elreino Muut varusteet 4 28.07.2016 15:29 Katso viimeisin viesti
Hyvät sauvat paljakkaan Pertti Kurki Talvivaellusvarusteet 6 02.02.2015 15:53 Katso viimeisin viesti
Hyvät hiekkarannat Kitkäjärvellä AnttiH Lappi 2 16.07.2014 13:08 Katso viimeisin viesti
Hyvät alkavat vuodet myös josilta josipape Hölynpöly... 1 04.01.2014 15:59 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 5
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Siirry: