|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Hanu 14.10.2020 12:46
Viestejä: 2929 |
Minusta on mukava, että saa tulet tehdä vapaammin. Onkohan kuinka paljon tulia pidelty? Hieman luulen, että iso osa nykykulkijoista ei tulista piittaa ellei ole valmiita puita. _________________ Epäsosiaalisen median kaipuu.... |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
diver 14.10.2020 16:45
Viestejä: 643 |
Ei piittaa eikä välttämättä saa aikaiseksi. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Micke 14.10.2020 17:13
Viestejä: 1627 |
On se minustakin tosi mukavaa, mutta epäilen että muutos tulee silti. Itse olimme viimeisellä reissulla yhden yön louteella, mukavaahan se oli. Paljon enemmän jää muistoja kuin keskimääräisestä tupa/telttayöstä. _________________ "Niin kauan hain mä tuulelta suojaa,
kerran jo luulin mä tyyntyneen sen" |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
4lbert 14.10.2020 20:36
Viestejä: 261 |
Pyöräilyn kieltäminen hiekkatiellä, jossa on liki päivittäinen mönkijäliikenne, on kyllä ahdasmielisyyttä. Sillä ei mitään luontoarvoa saavuteta. Myös kokonaan kieltäminen muutaman väärinkäyttäjän takia olisi typerää.
Moni on valmis kieltämään sen mitä itse ei käytä tai tarvitse. Minä luopuisin tuvista. Enemmän ne porukkaa vetää kuin pyöräily. Harvempi sinne pyöräilisi jos tupia ei olisi. Ei ne luirojärvelle johtavat kävelijöiden valtatiet ole yhtään sen kauniimpia kuin maastopyöräilyn jäljetkään. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Micke 14.10.2020 20:58
Viestejä: 1627 |
4lbert kirjoitti: |
Pyöräilyn kieltäminen hiekkatiellä, jossa on liki päivittäinen mönkijäliikenne, on kyllä ahdasmielisyyttä. Sillä ei mitään luontoarvoa saavuteta. Myös kokonaan kieltäminen muutaman väärinkäyttäjän takia olisi typerää.
Moni on valmis kieltämään sen mitä itse ei käytä tai tarvitse. Minä luopuisin tuvista. Enemmän ne porukkaa vetää kuin pyöräily. Harvempi sinne pyöräilisi jos tupia ei olisi. Ei ne luirojärvelle johtavat kävelijöiden valtatiet ole yhtään sen kauniimpia kuin maastopyöräilyn jäljetkään. |
Itse olisin sitä mieltä, että pyöräillen voisi mennä reitin Rajajooseppi-Hammaskuru-Luiro-Tuiskukuru-Suomunruoktu-Kiilopää... Noilla reiteillä ei tule itse juuri kuljettua ... Kai sillä pyöräilylläkin pitäisi olla merkitystä, kun käyttöä ajatellaan... Lisäisi varmaan käyttöä, mutta ehkäpä sillä voisi saada massia puiston kuoltoon lisää. Silti puistosta olisi 99% valtajien käytössä, vai onko vaeltajat kuitenkin tupa asukkeja ja polkujen kulkijoita???? _________________ "Niin kauan hain mä tuulelta suojaa,
kerran jo luulin mä tyyntyneen sen" |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
dailymail 15.10.2020 19:41
Viestejä: 2891 |
Micke kirjoitti: |
4lbert kirjoitti: |
Pyöräilyn kieltäminen hiekkatiellä, jossa on liki päivittäinen mönkijäliikenne, on kyllä ahdasmielisyyttä. Sillä ei mitään luontoarvoa saavuteta. Myös kokonaan kieltäminen muutaman väärinkäyttäjän takia olisi typerää.
Moni on valmis kieltämään sen mitä itse ei käytä tai tarvitse. Minä luopuisin tuvista. Enemmän ne porukkaa vetää kuin pyöräily. Harvempi sinne pyöräilisi jos tupia ei olisi. Ei ne luirojärvelle johtavat kävelijöiden valtatiet ole yhtään sen kauniimpia kuin maastopyöräilyn jäljetkään. |
Itse olisin sitä mieltä, että pyöräillen voisi mennä reitin Rajajooseppi-Hammaskuru-Luiro-Tuiskukuru-Suomunruoktu-Kiilopää... Noilla reiteillä ei tule itse juuri kuljettua ... Kai sillä pyöräilylläkin pitäisi olla merkitystä, kun käyttöä ajatellaan... Lisäisi varmaan käyttöä, mutta ehkäpä sillä voisi saada massia puiston kuoltoon lisää. Silti puistosta olisi 99% valtajien käytössä, vai onko vaeltajat kuitenkin tupa asukkeja ja polkujen kulkijoita???? |
Voisihan tuon sallia kaikilla poluilla. Polkuja saisi ajaa polkupyörillä, mutta maastossa vain maastopyörillä. Nykymeno vaikuttaa siltä, että noiden lisäksi tarvittaisiin myös juoksupyöriä. _________________ Mikään ei ole niin varmaa kuin minä |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
pesala 15.10.2020 20:14
Viestejä: 2455 |
Mitenköhän Mosku tuumisi näistä nykyajan kulkijoista ja pyöräilijöistä. Vois pyöritellä päätään. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
pesala 15.10.2020 20:18
Viestejä: 2455 |
Micke , älä nyt mahdottomia esitä. Mihin sulla on kiire, ettei kävellen ehdi  |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
diver 15.10.2020 20:55
Viestejä: 643 |
Enduro pyörillä liikkuminen kansallispuistoissa vapaaksi. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Aaro 15.10.2020 23:35
Viestejä: 1431 |
dailymail kirjoitti: |
Voisihan tuon sallia kaikilla poluilla. Polkuja saisi ajaa polkupyörillä, mutta maastossa vain maastopyörillä. Nykymeno vaikuttaa siltä, että noiden lisäksi tarvittaisiin myös juoksupyöriä. |
0nkohan se niin että kun juoksee täällä etelässä kieli vyön alla oravanpyörässä niin kunto laskisi Lapin lomalla ellei sielläkin olisi jokin pyörä alla? |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Micke 16.10.2020 12:43
Viestejä: 1627 |
pesala kirjoitti: |
Micke , älä nyt mahdottomia esitä. Mihin sulla on kiire, ettei kävellen ehdi  |
Itse en harrasta puistossa pyöräilyä, mutta en myöskään peilaa kaikkea oman etuni kautta. Ihan kohtuullista olisi mahdollistaa pyöräijöillekin joku kyseisen kaltainen reitti. _________________ "Niin kauan hain mä tuulelta suojaa,
kerran jo luulin mä tyyntyneen sen" |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
omat polut 16.10.2020 13:42
Viestejä: 3494 |
^Näin on, nykyään kun on polut tuvalta tuvalle, niin miksei voisi hyödyntää näin. Ekalla Saariselän vaelluksella(-69) oli vielä täysin polutonta, varmaan vaikea nykypäivänä tajuta. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
vaari 16.10.2020 14:46
Viestejä: 510 |
Näinhän se oikeasti on että kun on polku niin täytyisi sallia myös pyöräily. Ja kun kerran pyöräily sallitaan niin polkujen täytyisi olla turvallisia pyöräilylle. Siispä polkuja leventämään ja parantelemaan.
Kun kerran pyöräily sallitaan niin tasapuolisuuden nimissä täytyisi sallia myös liikkuminen moottorien avustuksella. Turvallisesti. Siispä levennetään ja tasoitellaan.
Koska moottoriliikkuminen toisi porukkaa poluille niin ajoneuvoille parkkipaikat majoituspaikkojej (laavut, autiotuvat, kammit jne.) viereen. Majoitustilat tosin saattaisivat käydä ahtaiksi. Siispä laajennetaan. Lisää mökkejä tai jopa majoitusta varten hotellit ja muut. Tietysti, jos kerran rakennetaan niin kaikki hyöty irti, viihdepalvelut ym.
Jospa jollekin kateelliselle joka haluaa siivun bisneksistä ei riittäisikään tilaa autoteiden varrella olevilta paikoilta, niin varmasti joku poliitikko tai napamies hyppäisi mukaan ja alkaisi ajaa reitistöä nykyisten reittien ja polkuverkkojen ulkopuolelle. Yhteiskunnan piikkiin. Luultavasti nykyinen lainsäädäntö ei salli jokaisen metsäautotien käyttöä ko. tyyppiseen toimintaan joten tieverkkoa täytyisi lisätä radikaalisti. Järkikin sanoo että asiakkaita ei jokapaikkaan riitä kannattavissa määrin, mutta onhan yhteiskunta. Sieltä apu. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Aaro 16.10.2020 22:11
Viestejä: 1431 |
omat polut kirjoitti: |
^Näin on, nykyään kun on polut tuvalta tuvalle, niin miksei voisi hyödyntää näin. Ekalla Saariselän vaelluksella(-69) oli vielä täysin polutonta, varmaan vaikea nykypäivänä tajuta. |
Kävin viimeisen kesäreissun Luirojärvellä noin -66 ja sain neljä taimenta. On asiat muuttuneet, erämaat ovat muualla. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
diver 18.10.2020 7:32
Viestejä: 643 |
Entäs hevosella ratsastaen.Siinä vasta leppoisa liikkumismuoto.pitkiä pätkiä on
hevosenselässä tullut istuttua,mutta ei vielä kansallispuistossa. |
|
Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|