Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Louhikko Suolistaipaleelta kaakkoon?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Louhikko Suolistaipaleelta kaakkoon?
KaukoAntero
28.03.2017 10:17

Hei,

Muistelin reissua kauan sitten. Muistaakseni olimme lähteneet hetki aikaisemmin Suolistaipaleen tuvalta itään / kaakkoon, kun törmäsimme valtavien siirtolohkareiden labyrinttiin. Mielikuva on, että murkulat olivat "huoneen kokoisia" ja niin paljon, että jouduimme etsimään reittiä pujotellen niiden välistä.

Aloin kuitenkin hiukan epäillä, onko muistini tehnyt tepposet; oliko ne kivet oikeasti niin isoja ja oliko niitä niin paljon, tai olenko vain uneksinut tapahtuman? Aikaa reissusta on kuitenkin kulunut jo 40 vuotta. Jos tuo alue on olemassa, varmaan palstalaisista useampikin on sen kohdannut.

Kauko
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Jouni
28.03.2017 13:58

Minulla on myös hyvin kivikkoinen muistikuva noilta main. Tulimme pohjoisesta, söimme lounaan Suolistaipaleen tuvalla, jatkoimme Kyyneljoelle, kahlasimme siitä yli ja sitten patikoimme etelään Surnukoskelle. Minun muistini mukaan se oli sellainen päivä että koko päivänä ei voinut montaa kivelle tai lohkareelle astumatonta askelta ottaa. Peninkulmittain kivikkoa.

Mutta nyt kun tarkemmin luen KaukoAnteron kysymystä, niin se labyrintti siis sijoittuukin siihen heti kohta Suolistaipaleen lähettyville eli eipä tämä minun muisteloni auta. Joo, emme ihan noin valtavan kokoisiin lohkareisiin törmänneet, satuimme näköjään menemään sivuitse pienempiä kiviä pitkin. Smile
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Otetaan selvää
Veljmies
23.04.2017 14:31

itse en ole vielä törmännyt noin isoihin lohkareisiin. Yleisesti alue on kyllä yhtä kivikkoa. Ei tuvalta Kyyneljoellekaan menevä reitti ole ihan sileää.

Olen jäiden lähdettyä menossa taas tuolle perälle muutamaksi päiväksi. Voisin yrittää etsiä ja valokuvata kysyttyä louhikkoa. Miten kaukana turvalta kaakkoon se voisi olla?
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Kaldoaivi Lounaasta Koilliseen ja Kaa... boueme Lappi 98 12.01.2008 4:17 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: