Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Kumisaappaat vaelluskäyttöön
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
hannes
29.03.2016 11:59

Erikoisen hyvin on Capellan Trekit kestäneet. Itsellä alkaa vuotamaan parissa vuodessa, ylesiin syy on murtuma/mia taipumiskohdan saumassa..
Viime kesän reissulla uudet saappaat vuotivat kantapään liitoksen kohdalta. Vasta reissun loppupäässä löysin aukon ja liimasin L-Solellla. Nyt pitää!

Yhdet koskemattomat löysin vielä vintiltä Laughing
Nokia Trek plussia ei valitettavasti enää valmisteta, ovat parhaat jalkaani sopivat vaellusjalkineet.

Rinteessä tosiaan hieman taipuvat mutta eivät minulla sentään rullautuneet. Aina ollut hyvä pito ja saappaan pohja on parempi kuin monissa vaelluskengissä. Hyvä kävellä!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Capella
29.03.2016 21:39

En tiedä onko vain hyvä tuuri, mutta olen hoitanut niitä säännöllisesti sillä "kumin hoitoaineella". Kivikkoisia rantoja niillä on kävelty paljonkin, esimerkiksi Ruunaan koskilla. Yleensä märällä kelillä laitan ne myös kävelylenkille jalkaan.

Ehkä minä vain kävelen niin hennosti Laughing

Korvapuoli
30.03.2016 9:10

hannes kirjoitti:
Yhdet koskemattomat löysin vielä vintiltä Laughing

Yhdet kuvatessa kosketellut talvikumpparit löytyy tuolta. Vähän ehkä tuhtit kesäkäyttöön.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Hamalainen
30.03.2016 9:52

Olen kävellyt Nokian Kevo Outlasteilla nyt reilun vuoden ja olen ollut tyytyväinen. Saappaat eivät juurikaan hiosta ja ovat ihmeen lämpimät. Alkuun oli hieman säätämistä sukissa mutta nyt on sekin puoli hoidossa.

http://nokianjalkineet.fi/boots-outdoor/kevo/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

hannes
30.03.2016 10:03

Hamalainen kirjoitti:
Olen kävellyt Nokian Kevo Outlasteilla nyt reilun vuoden ja olen ollut tyytyväinen. Saappaat eivät juurikaan hiosta ja ovat ihmeen lämpimät. Alkuun oli hieman säätämistä sukissa mutta nyt on sekin puoli hoidossa.

Mitenkä näiden pohja pelaa 20kg:n rinkan kanssa kivikossa (ilman eräkärryä Laughing )?

Epäilen ettei enää minulle sopivaa saapasta vaelluskäyttöön löydy.
Olenkin koko talven kytännyt milloin Skandinavian Outdoor laittaa Lowan Tibetin reiluun tarjoukseen - tuloksetta tähän asti.
Lowan vaelluskengistä aiemmilta vuosilta oli hyvät kokemukset, paremmat kuin Salomonin ja Haltin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Hamalainen
30.03.2016 10:51

hannes kirjoitti:
Hamalainen kirjoitti:

Mitenkä näiden pohja pelaa 20kg:n rinkan kanssa kivikossa (ilman eräkärryä Laughing )?

Olenkin koko talven kytännyt milloin Skandinavian Outdoor laittaa Lowan Tibetin reiluun tarjoukseen - tuloksetta tähän asti.
Lowan vaelluskengistä aiemmilta vuosilta oli hyvät kokemukset, paremmat kuin Salomonin ja Haltin.

Noin painavaa rinkkaa en ole kantanut kuin autoon Kevot jalassa joten en osaa sanoa.
Henkilökohtainen laiskuuteni estää tehokkaasti kantamasta painavia kuormia pitkiä matkoja Very Happy
Eihän sitä saappaan sopivuutta tiedä kuin kokeilemalla.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Hamalainen
30.03.2016 10:58

Tässä yksi käyttökokemus Kevoista

https://metsalle.fi/2014/12/15/uudenlaiset-erasaappaat-testissa-nokian-kevo-outlast/
 Sivun alkuun

dailymail
30.03.2016 11:37

^Tuon Kevo -testin voi yleistää koskemaan myös Koli -saapasta. Kolissa ei tosin ole vuorta ja lesti lienee kapeampi. Korvaukseksi varsi on korkeampi. Pari sataa kilometriä olen Koleilla kolistellut suossa ja tunturissa ja sillä välillä. Ainoa ongelma on oikeastaan seurannut kapeasta lestistä, jonka vuoksi jouduin ottamaan pykälää isomman koon saappaan. Nilkan ja jalkapöydän kohdalta isompi saapas on ok, mutta varpaisiin jää turhaa väljyyttä, mikä lisää rakkoriskiä. Hyvillä sukilla siitäkin asiasta on selvinnyt.

StefanG
30.03.2016 12:51

hannes kirjoitti:
Mitenkä näiden pohja pelaa 20kg:n rinkan kanssa kivikossa ?

Minä taas ihmettelen miten ennenvanhaan pärjättiin nahkasaappailla....
Olen ehdottomasti sitä mieltä että suurin ongelma on heikoissa nilkkalihaksissa jos ei pärjää ilman tiukasti istuvia saappaita/kenkiä.

Tässä pääsiäsipyhänä tuli suoritettua kaksi päiväretkeä perättäin, molempina päivinä n. 17km, löysästi istuvilla nahkasaappailla. Tosin oli kyllä vain asvaltti/sora-teitä pitkin jotten sillai ei ollut nilkat kovinkaan kovilla. Yleinen kunto oli kyllä kovilla koska olen isovatsainen ja rapakuntoinen mutta jalkojen suhteen ei mitään ongelmia.

Mutta tahdon siis sanoa että minusta sukkavalinta on yhtä tärkeä, ellei jopa tärkeämpi, kuin kuin saappaan/kengän valinta. Olen kai jo muualla sanonut mutta minä suosin 3 paria tiukasti istuvia sukkia. Alimpana erittäin ohut tekokuituinen alussukka ja päälle 2 paria merinovillasukkaa (Teseman).

Nilkkalihakset on minulla melko hyvässä kunnossa, ainakin on paksut nilkat. Wink
Nyt ihan juuri 50 täyttävänä niin en ole koskaan autoa omistanut vaan koko ikäni kulkenut jalan tai pyörällä. Ainoastaan kaukomatkat junalla ja bussilla.
 Sivun alkuun

markkut
30.03.2016 13:13

StefanG kirjoitti:
Olen ehdottomasti sitä mieltä että suurin ongelma on heikoissa nilkkalihaksissa jos ei pärjää ilman tiukasti istuvia saappaita/kenkiä.

Voi olla tai olla olemati. Nilkkanivelen tukeminen lihaksia vahvistamalla ei onnistu ollenkaan samalla lailla kuin esim. olkanivelen tai polven. Jos nivelsiteet ovat löysät, niin niitä ei lihaksien harjoittaminen kiristä.

Itse pärjään ilman tiukkaa tukea nilkassa ja tykkään muutenkin kevyemmin tuetuista ja matalapohjaisista kengistä.
 Sivun alkuun

Pepi
30.03.2016 13:55

markkut kirjoitti:
StefanG kirjoitti:

Voi olla tai olla olemati. Nilkkanivelen tukeminen lihaksia vahvistamalla ei onnistu ollenkaan samalla lailla kuin esim. olkanivelen tai polven. Jos nivelsiteet ovat löysät, niin niitä ei lihaksien harjoittaminen kiristä.

Itse pärjään ilman tiukkaa tukea nilkassa ja tykkään muutenkin kevyemmin tuetuista ja matalapohjaisista kengistä.

Minulla kiristyivät, mutta siihen meni monta kymmentä vuotta.

Kyllä minusta saappaiden pitää olla istuvat. Siinä eivät mitkään nilkkavoimat auta, jos löysä saapas sivurinteessä kiertyy jalkaterän ympäri antura päälle päin asti. Onpa lähtenyt kokonaan jalastakin. Saappaan pitäisi olla istuva päkiältä, jalkapöydästä ja kantapäästä, mutta kun kukaan ei minulle sellaisia valmista. Jalkineen nilkanhan pitää olla mahdollisimman notkea ja liikkeen salliva, mutta sillä taas ei ole varsinaisen istuvuuden kanssa mitään tekemistä.

markkut
30.03.2016 14:12

Pepi kirjoitti:

Olisivatko sitten ajan saatossa kuivuneet ja kutistuneet? Shocked

No joo, en tarkoittanut sanoa, etteikö olisi missään määrin mahdollista, vaan että vaste ei ole yhtä hyvä kuin sellaisissa nivelissä, joissa on enemmän lihasta ympärillä. Ranne on myös tällainen hankalasti lihaksilla tuettava nivel.
 Sivun alkuun

hannes
30.03.2016 14:42

Kumisaapas ei tue nilkkaa juuri ollenkaan. Vaikka Nokian Trekit ovat nilkan kohdalta kevennetut, ei kumivarsi tue nilkkaa vaan kavennus auttaa estämään saappaan lerppaamista kävellessä.
Mm. Nokian mustat - ensimmäiset vaellusjalkineeni - olivat nilkasta ilmavat ja kävellessä lerpat.
Pohjakuvio oli kivikkoon olematon.

Kumin laatu oli kuitenkin nokialaisissa parempi kuin vikingeissä . Joskus oltiin vaimon kanssa Haltin reissulla ja molemmilla uudet kumisaappaat : palatessa vikingin pohjat olivat jo aika sileät, nokialaisissa ei tuo reissu tuntunut vielä missään!
Se oli sitä aikaa kun Nokian saappaat tehtiin vielä Suomessa .
 Sivun alkuun

Pepi
30.03.2016 15:18

markkut kirjoitti:
Pepi kirjoitti:

Olisivatko sitten ajan saatossa kuivuneet ja kutistuneet? Shocked

Yliliikkuvuus on jäljellä, mutta lihakset ja opitut refleksit pystyvät rajoittamaan sitä riittävästi. Nivelsiteistä ei ole vieläkään mihinkään, mutta tavallaan lihakset ovat ottaneet niiden hommia. Rentoutettuinakaan nilkkani eivät enää "helise" löysinä, vaan pysyvät kiinteinä. Vauriot sattuivat parinkympin iässä, selkeä toipuminen 40-50 välillä.

Hamalainen
30.03.2016 15:25

Kevosta on näköjään tullut pitkävartinenkin versio. Meikäläisen lihaksikkaat pohkeet ei oikein mahdu noin pitkävartisiin.

http://nokianjalkineet.fi/boots-outdoor/kevo-outlast-high/
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
O: Kumisaappaat 43 pihakengiksi Timoa Ostetaan ja Myydään 0 06.11.2017 18:46 Katso viimeisin viesti
M: Viking Trophy kumisaappaat koko 39 lepposasti Ostetaan ja Myydään 0 28.05.2017 13:59 Katso viimeisin viesti
MYYTY: Aigle Parcours 2 kumisaappaat,... Lerttu Ostetaan ja Myydään 2 02.10.2015 7:34 Katso viimeisin viesti
M: Viking Trophy II kumisaappaat nro 41 Sämpy Ostetaan ja Myydään 0 16.12.2014 18:24 Katso viimeisin viesti
Ostettu: kumisaappaat 38 steppaillen Ostetaan ja Myydään 0 25.09.2014 7:22 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 2 Yht. 8
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Siirry: