Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Kumisaappaat vaelluskäyttöön
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Kumisaappaat vaelluskäyttöön
kaptu
16.03.2016 10:45

En ole 30 vuoteen käyttänyt kumisaappaita, mutta nyt harkitsen sellaisia niin vaellus- kuin mökkikäyttöönkin märissä olosuhteissa. Vinkkejä sellaisista kummareista, jotka eivät sudi kantapäistä ja mielellään kuivaisivatkin kohtuullisessa ajassa.. Question Question Question
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
markkut
16.03.2016 10:54

Tämä Sievi on ollut ihan yliveto minun kokeilemista saappaista:

http://www.sievi.com/fi/tuotteet/turvajalkineet/light-boot-black-s5

On kevyt, sisus kuivaa nopeasti ja pohja pitää. Ainakin minun jaloille tarpeeksi jäykkä vaelluskäyttöönkin. Tuossa on teräskärki varpaiden suojana, joka on tietysti vaelluskäytössä turha. Samalla tulee kuitenkin pohjaan naulaanastumissuoja, joka jäykistää pohjan. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin teräskärjettömistä malleista naulaanastumissuoja puuttuu ja ne ovatkin sitten kertaluokkaa löysemmät.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

rautu
16.03.2016 11:07

Minä tykkään Nokian Finnjagdeista.

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun

tapanik
16.03.2016 11:09

Syksyllä 2015 oli Erä-lehdessä vaelluskumpparivertailu. Siinä oli testattu myös kuivumisaikoja.
Twitter: https://twitter.com/tkunnas
Instagram: https://www.instagram.com/tapanikunnas/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

kaptu
16.03.2016 11:15

markkut kirjoitti:
Tämä Sievi on ollut ihan yliveto minun kokeilemista saappaista:

http://www.sievi.com/fi/tuotteet/turvajalkineet/light-boot-black-s5

On kevyt, sisus kuivaa nopeasti ja pohja pitää. Ainakin minun jaloille tarpeeksi jäykkä vaelluskäyttöönkin. Tuossa on teräskärki varpaiden suojana, joka on tietysti vaelluskäytössä turha. Samalla tulee kuitenkin pohjaan naulaanastumissuoja, joka jäykistää pohjan. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin teräskärjettömistä malleista naulaanastumissuoja puuttuu ja ne ovatkin sitten kertaluokkaa löysemmät.

85e, sopinee varmaan moottorisahaukseenkin.. Question
 Sivun alkuun

kaptu
16.03.2016 11:20

rautu kirjoitti:

69e, lienevät kesäkäyttöön.. Question
 Sivun alkuun

Inari74
16.03.2016 11:32
Vieras

Aigle tekee laadukkaita ja kestäviä saappaita jos lesti sopii omaan jalkaan. Itsellä toiset Aigle Parcours Variot menossa, ekat kesti 10 vuotta kovaa käyttöä. Kalliita mutta kestäviä ja silti edulliset vaelluskenkiin verrattuna.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

rautu
16.03.2016 11:39

kaptu kirjoitti:
rautu kirjoitti:

69e, lienevät kesäkäyttöön.. Question

Joo.

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun

markkut
16.03.2016 13:28

Toki Sievit jalassa sahailee, mutta eiväthän ne metsurinsaappaiden veroisesti suojatut ole.
 Sivun alkuun

wirsuwaari
16.03.2016 16:08

Jo Kontiot märälle kelille olivat ja nyt (joku aika sitten) huopavuoret niihin..Duomman valinnasta Smile .. kelpaa loskakeleillä lompsia.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

affena
16.03.2016 19:12

Sieviläiset löytyy myös ilman suojauksia, on näin ollen vähän kevyempikin.
Ostin kyseiset sievit viimekesänä.
Kiviseen/louhikkoiseen maastoon (vätsäri) en toiste niillä lähde.
Eli pohja vähä turhan vetelä vs. vaelluskenkä.
Omat pohjalliset pyrkii myttyyn, siitä selvisi 3€n sijoituksella (huopapohjalliset)
Muuten pirun hyvät.
 Sivun alkuun

markkut
17.03.2016 10:57

Semmoinen huomio vielä, että materiaalista johtuen tuo teräskärkinenkin Sievi lienee kuitenkin kevyempi kuin perus kumppari. Tai siltä ainakin tuntuu, en jaksa kaivella faktoja.
Smile
 Sivun alkuun

Louestaja
17.03.2016 12:12

Vaellussaappaista ei ole kokemusta kuin Nokian Trekeistä. Niissä ainakin lesti on sen verran tiukka, etten ole käyttänyt niitä kuin vaelluksella. Mökkikäyttöön on Kontiot, jotka ovat siinä hommassa miellyttävämmät jalkaan.

Capella
28.03.2016 22:57

Minulla on paljon parjatut Nokian Trek Plus vaelluskumisaappaat, enkä ole niitä rikki saanut. Nyt viisi vuotta ikää niillä.

rautu
29.03.2016 9:14

Capella kirjoitti:
Minulla on paljon parjatut Nokian Trek Plus vaelluskumisaappaat, enkä ole niitä rikki saanut. Nyt viisi vuotta ikää niillä.

Noilla pääsisi jo ennätysten kirjaan. Shocked

Minullakin oli muutamat parit noita trek+ kumppareita. totesin että kuljettaessa jyrkähköä sivurinnettä, korkean pohjan vaikutuksesta kumppari alkaa rullata ikävästi.
Pieni polvivammakin ärtyi kun kumppari painaa kohtuu paljon ja sen johdosta polveen tuli pientä kiertoliikettä.

Finnjagdissa nämä ongelmat poistuivat.

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
O: Kumisaappaat 43 pihakengiksi Timoa Ostetaan ja Myydään 0 06.11.2017 18:46 Katso viimeisin viesti
M: Viking Trophy kumisaappaat koko 39 lepposasti Ostetaan ja Myydään 0 28.05.2017 13:59 Katso viimeisin viesti
MYYTY: Aigle Parcours 2 kumisaappaat,... Lerttu Ostetaan ja Myydään 2 02.10.2015 7:34 Katso viimeisin viesti
M: Viking Trophy II kumisaappaat nro 41 Sämpy Ostetaan ja Myydään 0 16.12.2014 18:24 Katso viimeisin viesti
Ostettu: kumisaappaat 38 steppaillen Ostetaan ja Myydään 0 25.09.2014 7:22 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 7
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Siirry: