Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut varusteet Retkeilijän "asuntovaunu" itse tehtynä?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
22.02.2016 21:25


Viestejä: 5254
Tällainenkin olisi: http://www.motouutiset.fi/get_img?ImageWidth=479&ImageHeight=359&ImageId=2483
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
oml
28.02.2016 12:09


Viestejä: 307
Ja polkupyörällä perässä vedettävä asuntovaunukin löytyy.
https://www.stara.fi/2015/03/28/asuntovaunu-polkupyoran-peraan-talta-uutuus-nayttaa/
http://www.widepathcamper.com/
Tuosta pilkkikopin rakenteesta tuli mieleen vanha Fiskarssin Kotilo asuntovaunu joka taiteltiin pystyyn/kuljetusasentoon ja jonka katosta sai vielä pienen soutuveneenkin.
http://www.antikvariaatti.net/product.php?id=151243
http://www.caravan-lehti.fi/nettijatkot/nostalgia-tapahtuma-mobiliassa/
http://www.ammattiautot.fi/site/assets/files/29121/238.jpg
http://www.ammattiautot.fi/uutiset/mobillian-teemanayttely-auto-edessa-mokki-takana/

"Fiskars Oy valmisti vuosina 1966 – 67 lisenssillä kymmenkunta koottavaa Kotilo-vaunua. Ajon ajaksi Kotilon seinät käännetään kokoon ja niiden päälle lasketaan katto, joka toimii tarvittaessa myös veneenä. Saksalainen keksintö, lujitemuovista rakennettu matkailuvaunu sopi Fiskars-yhtiön omistaman Turun veneveistämön tuotantoon, sillä vaunun osat olivat pääosin samantyyppisiä kuin muoviveneissä."
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
jupe7
28.02.2016 21:40


Viestejä: 103
Itse käyttäisin ulkona 6,5 mm filmivaneria siihen 50 mm finnfoam ja sisälle vaikka sitten se 4 mm vaneri. pullouretaanilla jonkin verran kiiinni. runko 2*2" puusta. olisi ainakin helppo tehdä. lattiankin voisi tehdä 50 mm finnfoam. ja siihen päälle hieno vaneri ja vaikka matto. kennolevyjen täyttöön uretaanilla epäilen. olen toki joskus tehnyt pelti uretaani pelti levyn ihan pullouretaanilla mutta tuohon tarvii niin paljon että epäilen ettei kannata. pelti uretaani pelti levyä saa kyllä ostaa ihan valmiinakin. Mites jos keveän haluat niin tuollainen mistä nosto-ovia tehdään. toki kallis.
painoa voisi saada pois jos jättäisi sisältä vanerin pois ja korvaisi finnfoamin jollain olikohna sauna-satu niminen levy jossa on toisella puolella folio.

Itse olen suunitellut hiluxin lavalle jonkinlaista pressutelttaa. voisi kasattuna mennä lavapressun alle ja ylosnostettuna takalaita auki ja vielä vaikka joku vajaa metsi taaksepäin tulisi maahan asti eteinen ja lavalle mittaa takalaidan verran. korkeutta sitten joku kopin korkeudelle ja nostettaisiin ylös nurkkiin asennetuilla telttakepeillä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
luuppi
28.02.2016 22:20


Viestejä: 5093
Tuollaisen virityksen
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/88/07/7e/88077ea51bab6e92ed2b7727c5133d25.jpg
saisi ehka nayttamaan "tyokalulaatikolta". Lakeja ja asetuksia pitaa tietysti tarkkaan tutkia... ja poistaa hakkyra katsastuspaivana.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Timoa
20.09.2016 19:13


Viestejä: 1619
Mitään ei ole vielä rakennettu, mutta pohdittu paljon Smile

Tällä hetkellä vaikuttaa fiksuimmalle ratkaisulle ostettu ja valmis umpinainen peräkärry pariovilla. Osa noista umpikärryistä on tehty jollain tapaa eristäväksi jo valmiiksi. Siis tyyliin sisä ja ulkomateriaalien väliin laitettu muutama sentti eristettä.
Umpikärryn hyvänä puolina olisi se, että se näyttää peräkärrylle Smile Ehkä todellinen hyöty olisi tavaran roudaaminen. Huonona puolena hintavahko hankintahinta.

Valmiiseen kärryyn ikkuna jonka saa auki ja sen kokoinen, että siitä mahtuu itse ulos jos paniikki iskee. Kattoikkuna/tuuletus. Takana olevat pariovet toimisi myös käyntiovina. Toisen puolen voisi tehdä umpinaiseksi ikkunaksi joka jää itse vaunun oven taakse. Kovalla pakkasella ovia voi pitää kiinni ja lämpimällä kelillä toinen ovi auki niin toimisi isona ikkunana. Pieni luukku sivullakaan ei olisi pahitteeksi. Lisäksi muutama tuuletusaukko ettei henki lähde.

Tuollainen pieni koppi varmasti lämpenisi kohtalaisen helposti, mutta minulla ei ole pienintäkään havaintoa kuinka helposti. Veikkauksia jos esimerkiksi http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/1430957 sisälle laittaa 500W lämppärin, yhden ihmisen ja tuuletusaukot sopivaksi ulkoilman ollessa -30 mikä olisi sisälämpötila?

Tietty lisäeristäminen ei taida olla kovinkaan iso homma kun runko on "eristävä" valmiiksi.
_________________
http://www.timoanttalainen.com
http://ulkoilublogit.blogspot.fi/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
sahamies
20.09.2016 19:24


Viestejä: 4299
Tuo kärri mahtuisi kotateltan sisälle, ei nyt ihan pienimmän sellaisen mutta kuitenkin.
Telttakaminalla lämmittämällä telttaa maasto-olosuhteissa, kärryn sisälämpötilakin pysyisi ehkä sopivana.
Tiedä häntä, tuli vaan moinen mieleen. Smile
Hieman laajennettuna ratkaisuna voi suunnitella kuumavesivaraajaa liitettäväksi kamiinaan, josta voisi johtaa lämmintä vettä kärryyn.
Vaikka lämmittäisi kärryä sähkölläkin, niin ylimääräinen kuori kokonaisuuden ympärillä (teltta) säästäisi sähköä sekin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pertti Kurki
20.09.2016 19:52


Viestejä: 1571
VW Caddy Maxi. Varustelekan kenttäsänky, johon Termarin 196x63x5 cm patja mahtuvat mukavasti. Kattovalo. Optimus 154W + kattilat jne. mahtuvat penkkien takaiseen kaukaloon. Kenttäsänky on paitsi sänky, myös tuoli ja sen alle mahtuu kaikki tarvittava. Jäähileboksi jääkaappina ja pöytänä, mitä muuta voi vaatia. Ai niin, myös koira mahtuu.
_________________
Kuvailutulkki
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Timoa
20.09.2016 20:01


Viestejä: 1619
Mulla on kota ja siihen kamina. Kovassa pakkasessa lämpenee ihan mukavasti. Jos sen kaminan laittaisi tuollaiseen kärryyn niin lämpöä saisi juuri niin paljon kuin haluaa. Ehkä jopa liikaakin...

Puukaminaa ajattelin yhdeksi lämmitysvaihtoehdoksi, mutta se vie tilaa kärrystä aika paljon turvaetäisyyksineen yms. joku muu vaihtoehto kuten kaasu tai petroolilämppäri. Joka tapauksessa sähköä kannattaa käyttää silloin kun sitä on saatavilla. Helppoa ja halpaa eikä pattereiden hommaaminen juurikaan kavenna lompakkoa. Tehontarpeesta ei vaan ole mitään havaintoa.

Ja lisäkysymys jos jollain on tietoa:
Rekisteröinti asuntovaunuksi. Koitin etsiä tietoa mitä se vaatisi, mutta löytyi vain tietoa varusteista ja niiden kunnossaolosta valmiissa asuntovaunuissa kuten kaasulaitteet, sammuttimet yms. En löytänyt tietoa onko esimerkiksi ilmanvaihdossa, "hätäuloskäynneissä", korkeudessa yms. jotain säännöksiä. Verotuksen kannalta taitaa olla ihan sama onko kärry kärry vai asuntovaunu. Lähinnä mietin tuota vakuutuksen saamisen kannalta tai jos tulee jotain muita tilanteita missä mielellään olisi virallisesti vaunussa eikä peräkärryssä kuten tulipalo leirintäalueella tai vastaavaa.
_________________
http://www.timoanttalainen.com
http://ulkoilublogit.blogspot.fi/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tapanik
20.09.2016 20:02


Viestejä: 547
Timoa kirjoitti:

Tuollainen pieni koppi varmasti lämpenisi kohtalaisen helposti, mutta minulla ei ole pienintäkään havaintoa kuinka helposti. Veikkauksia jos esimerkiksi http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/1430957 sisälle laittaa 500W lämppärin, yhden ihmisen ja tuuletusaukot sopivaksi ulkoilman ollessa -30 mikä olisi sisälämpötila?

Vertailun vuoksi: pienissä matkailuvaunuissa (pituus noin 3 metriä, leveys ja korkeus noin 1,9 metriä) pärjätään 2400 W nestekaasulämmittimellä. Jos eristys on kunnollinen, saa tuollaisen vaunun sisälämpötilan parinkymmenen asteen pakkasella pariinkymmeneen lämpöasteeseen. Matkailuvaunuissa eniten lämpöä häviää ikkunoiden ja kattoluukkujen kohdalta. Mitä enemmän umpinaista, eristettyä seinää, lattiaa ja kattoa, sen paremmin pysyy lämpö.

Asteita en osaa lähteä arvailemaan.
_________________
Elämäntapakävelijä, kalastaja, retkeilijä.

Blogi: http://tapanikunnas.net/
Videot: https://vimeo.com/tapanikunnas
Twitter: https://twitter.com/tkunnas
Instagram: https://www.instagram.com/tapanikunnas/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Timoa
20.09.2016 20:06


Viestejä: 1619
Pertti Kurki kirjoitti:
VW Caddy Maxi. mitä muuta voi vaatia.


Kunnon neliveto, lukot. Iso maavara, alennusvaihteet... Smile Auto on jo olemassa.
_________________
http://www.timoanttalainen.com
http://ulkoilublogit.blogspot.fi/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
rautu
20.09.2016 21:53


Viestejä: 6662
http://www.tori.fi/vi/30332398.htm

Iske kiinni.
_________________

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pertti Kurki
20.09.2016 21:58


Viestejä: 1571
Auton etenemiskykyä yliarvostetaan suuresti, koska suurin osa metsäautoteistä on ajettavissa tavallisella autolla. Eikä se oikeastaan kuulu tämän sivuston keskiöön, offipalstat erikseen. Sen sijaan riippumaton ja nopea yöpymismahdollisuus kairan syrjässä voisi kuuluakin. Sen voi toteuttaa halvalla tai kalliisti.
_________________
Kuvailutulkki
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Timoa
21.09.2016 11:01


Viestejä: 1619


http://kipshelter.com/

Tuommonen kaupallinen laitos olisi melkeimpä lähimpänä suunnitelmia. Jos tuollaisesta modaa:



_________________
http://www.timoanttalainen.com
http://ulkoilublogit.blogspot.fi/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pena10
22.09.2016 14:13


Viestejä: 102
Mitäs jos ostat suoraan Poksi vaunun. Kaikki valmiina ja vain 750 kg.



Minulla on itsellä isompi solifer. Vien sen leirintäalueelle ja sovin säilytyksestä vaelluksen ajan.
Siihen on sitten kiva palata ja jatkaa vielä lomaa sen kanssa. Tämän syksyn vaelluksen jälkeen UKK-puistossa, jatkoin sen kanssa pohjois Norjaan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Timoa
22.09.2016 14:50


Viestejä: 1619
Poksi olisi ihan kiva, mutta... Kantavuus on aika heikko jos meinaa roudailla sillä muutakin rompetta paikasta paikkaan. Lisäksi se on aika kallis minulle.
_________________
http://www.timoanttalainen.com
http://ulkoilublogit.blogspot.fi/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
M: "Lintu" -puukko *poistettu* zag Ostetaan ja Myydään 0 17.05.2019 7:23 Katso viimeisin viesti
Retkeilijän erätaidot, Nalle Corander repe Lappiin liityvä kirjallisuus 7 28.10.2018 12:17 Katso viimeisin viesti
"Operaatio Paulaharju" heluna74 Seuraa retkille 0 24.06.2018 13:29 Katso viimeisin viesti
"Skibotnin ja Narvikin tienoilla... TREKKING Norja, Ruotsi, Venäjä ja muut lähialueet 6 11.05.2018 16:46 Katso viimeisin viesti
"Kaksisormi" rukkaset polarctis Talvivaellusvarusteet 4 23.02.2018 21:46 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 5 Yht. 9
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Siirry: