|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
tst 22.02.2016 21:25
Viestejä: 5397 |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
oml 28.02.2016 12:09
Viestejä: 311 |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
jupe7 28.02.2016 21:40
Viestejä: 103 |
Itse käyttäisin ulkona 6,5 mm filmivaneria siihen 50 mm finnfoam ja sisälle vaikka sitten se 4 mm vaneri. pullouretaanilla jonkin verran kiiinni. runko 2*2" puusta. olisi ainakin helppo tehdä. lattiankin voisi tehdä 50 mm finnfoam. ja siihen päälle hieno vaneri ja vaikka matto. kennolevyjen täyttöön uretaanilla epäilen. olen toki joskus tehnyt pelti uretaani pelti levyn ihan pullouretaanilla mutta tuohon tarvii niin paljon että epäilen ettei kannata. pelti uretaani pelti levyä saa kyllä ostaa ihan valmiinakin. Mites jos keveän haluat niin tuollainen mistä nosto-ovia tehdään. toki kallis.
painoa voisi saada pois jos jättäisi sisältä vanerin pois ja korvaisi finnfoamin jollain olikohna sauna-satu niminen levy jossa on toisella puolella folio.
Itse olen suunitellut hiluxin lavalle jonkinlaista pressutelttaa. voisi kasattuna mennä lavapressun alle ja ylosnostettuna takalaita auki ja vielä vaikka joku vajaa metsi taaksepäin tulisi maahan asti eteinen ja lavalle mittaa takalaidan verran. korkeutta sitten joku kopin korkeudelle ja nostettaisiin ylös nurkkiin asennetuilla telttakepeillä. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
luuppi 28.02.2016 22:20
Viestejä: 5100 |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Timoa 20.09.2016 19:13
 Viestejä: 1619 |
Mitään ei ole vielä rakennettu, mutta pohdittu paljon
Tällä hetkellä vaikuttaa fiksuimmalle ratkaisulle ostettu ja valmis umpinainen peräkärry pariovilla. Osa noista umpikärryistä on tehty jollain tapaa eristäväksi jo valmiiksi. Siis tyyliin sisä ja ulkomateriaalien väliin laitettu muutama sentti eristettä.
Umpikärryn hyvänä puolina olisi se, että se näyttää peräkärrylle Ehkä todellinen hyöty olisi tavaran roudaaminen. Huonona puolena hintavahko hankintahinta.
Valmiiseen kärryyn ikkuna jonka saa auki ja sen kokoinen, että siitä mahtuu itse ulos jos paniikki iskee. Kattoikkuna/tuuletus. Takana olevat pariovet toimisi myös käyntiovina. Toisen puolen voisi tehdä umpinaiseksi ikkunaksi joka jää itse vaunun oven taakse. Kovalla pakkasella ovia voi pitää kiinni ja lämpimällä kelillä toinen ovi auki niin toimisi isona ikkunana. Pieni luukku sivullakaan ei olisi pahitteeksi. Lisäksi muutama tuuletusaukko ettei henki lähde.
Tuollainen pieni koppi varmasti lämpenisi kohtalaisen helposti, mutta minulla ei ole pienintäkään havaintoa kuinka helposti. Veikkauksia jos esimerkiksi http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/1430957 sisälle laittaa 500W lämppärin, yhden ihmisen ja tuuletusaukot sopivaksi ulkoilman ollessa -30 mikä olisi sisälämpötila?
Tietty lisäeristäminen ei taida olla kovinkaan iso homma kun runko on "eristävä" valmiiksi. _________________ http://www.timoanttalainen.com
http://ulkoilublogit.blogspot.fi/ |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
sahamies 20.09.2016 19:24
Viestejä: 4306 |
Tuo kärri mahtuisi kotateltan sisälle, ei nyt ihan pienimmän sellaisen mutta kuitenkin.
Telttakaminalla lämmittämällä telttaa maasto-olosuhteissa, kärryn sisälämpötilakin pysyisi ehkä sopivana.
Tiedä häntä, tuli vaan moinen mieleen.
Hieman laajennettuna ratkaisuna voi suunnitella kuumavesivaraajaa liitettäväksi kamiinaan, josta voisi johtaa lämmintä vettä kärryyn.
Vaikka lämmittäisi kärryä sähkölläkin, niin ylimääräinen kuori kokonaisuuden ympärillä (teltta) säästäisi sähköä sekin. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Pertti Kurki 20.09.2016 19:52
Viestejä: 1571 |
VW Caddy Maxi. Varustelekan kenttäsänky, johon Termarin 196x63x5 cm patja mahtuvat mukavasti. Kattovalo. Optimus 154W + kattilat jne. mahtuvat penkkien takaiseen kaukaloon. Kenttäsänky on paitsi sänky, myös tuoli ja sen alle mahtuu kaikki tarvittava. Jäähileboksi jääkaappina ja pöytänä, mitä muuta voi vaatia. Ai niin, myös koira mahtuu. _________________ Kuvailutulkki |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Timoa 20.09.2016 20:01
 Viestejä: 1619 |
Mulla on kota ja siihen kamina. Kovassa pakkasessa lämpenee ihan mukavasti. Jos sen kaminan laittaisi tuollaiseen kärryyn niin lämpöä saisi juuri niin paljon kuin haluaa. Ehkä jopa liikaakin...
Puukaminaa ajattelin yhdeksi lämmitysvaihtoehdoksi, mutta se vie tilaa kärrystä aika paljon turvaetäisyyksineen yms. joku muu vaihtoehto kuten kaasu tai petroolilämppäri. Joka tapauksessa sähköä kannattaa käyttää silloin kun sitä on saatavilla. Helppoa ja halpaa eikä pattereiden hommaaminen juurikaan kavenna lompakkoa. Tehontarpeesta ei vaan ole mitään havaintoa.
Ja lisäkysymys jos jollain on tietoa:
Rekisteröinti asuntovaunuksi. Koitin etsiä tietoa mitä se vaatisi, mutta löytyi vain tietoa varusteista ja niiden kunnossaolosta valmiissa asuntovaunuissa kuten kaasulaitteet, sammuttimet yms. En löytänyt tietoa onko esimerkiksi ilmanvaihdossa, "hätäuloskäynneissä", korkeudessa yms. jotain säännöksiä. Verotuksen kannalta taitaa olla ihan sama onko kärry kärry vai asuntovaunu. Lähinnä mietin tuota vakuutuksen saamisen kannalta tai jos tulee jotain muita tilanteita missä mielellään olisi virallisesti vaunussa eikä peräkärryssä kuten tulipalo leirintäalueella tai vastaavaa. _________________ http://www.timoanttalainen.com
http://ulkoilublogit.blogspot.fi/ |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
tapanik 20.09.2016 20:02
 Viestejä: 550 |
Timoa kirjoitti: |
Tuollainen pieni koppi varmasti lämpenisi kohtalaisen helposti, mutta minulla ei ole pienintäkään havaintoa kuinka helposti. Veikkauksia jos esimerkiksi http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/1430957 sisälle laittaa 500W lämppärin, yhden ihmisen ja tuuletusaukot sopivaksi ulkoilman ollessa -30 mikä olisi sisälämpötila?
|
Vertailun vuoksi: pienissä matkailuvaunuissa (pituus noin 3 metriä, leveys ja korkeus noin 1,9 metriä) pärjätään 2400 W nestekaasulämmittimellä. Jos eristys on kunnollinen, saa tuollaisen vaunun sisälämpötilan parinkymmenen asteen pakkasella pariinkymmeneen lämpöasteeseen. Matkailuvaunuissa eniten lämpöä häviää ikkunoiden ja kattoluukkujen kohdalta. Mitä enemmän umpinaista, eristettyä seinää, lattiaa ja kattoa, sen paremmin pysyy lämpö.
Asteita en osaa lähteä arvailemaan. _________________ Elämäntapakävelijä, kalastaja, retkeilijä.
Blogi: http://tapanikunnas.net/
Videot: https://vimeo.com/tapanikunnas
Twitter: https://twitter.com/tkunnas
Instagram: https://www.instagram.com/tapanikunnas/ |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Timoa 20.09.2016 20:06
 Viestejä: 1619 |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
rautu 20.09.2016 21:53
 Viestejä: 6662 |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Pertti Kurki 20.09.2016 21:58
Viestejä: 1571 |
Auton etenemiskykyä yliarvostetaan suuresti, koska suurin osa metsäautoteistä on ajettavissa tavallisella autolla. Eikä se oikeastaan kuulu tämän sivuston keskiöön, offipalstat erikseen. Sen sijaan riippumaton ja nopea yöpymismahdollisuus kairan syrjässä voisi kuuluakin. Sen voi toteuttaa halvalla tai kalliisti. _________________ Kuvailutulkki |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Timoa 21.09.2016 11:01
 Viestejä: 1619 |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Pena10 22.09.2016 14:13
Viestejä: 106 |
Mitäs jos ostat suoraan Poksi vaunun. Kaikki valmiina ja vain 750 kg.
Minulla on itsellä isompi solifer. Vien sen leirintäalueelle ja sovin säilytyksestä vaelluksen ajan.
Siihen on sitten kiva palata ja jatkaa vielä lomaa sen kanssa. Tämän syksyn vaelluksen jälkeen UKK-puistossa, jatkoin sen kanssa pohjois Norjaan. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Timoa 22.09.2016 14:50
 Viestejä: 1619 |
|
Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|