|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
TiMoKo 11.12.2015 7:53
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Pepi 11.12.2015 8:04
^ Vaatii kirjautumaan. _________________ Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Reissu Pete 11.12.2015 13:10
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
TiMoKo 11.12.2015 23:15
Pepi kirjoitti: |
^ Vaatii kirjautumaan. |
Korjasin linkit, mahtaisiko nyt toimia? _________________ Maailman suurinta viisautta on jälkiviisaus, valitettavasti sitä ei voi käyttää etukäteen.
"vaikkapa hulluna pidettäisiin" |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Korpijaakko 11.12.2015 23:37
Ei ainakaan SE 120cm pitkä malli eli Scandic Tour 120 eli firman ns. karvalakkimalli. Siinä kaukalon väri valkoinen, pohja samalla pinnoitteella (kuvassa musta erikoispinnoite, jota myyvät muistaaksenk nimellä "blacl magic") ja jalas on erilainen (näkemässäni "kaksiosainen" muovijalas). Sivuilta voisi löytyä tuon malli, mutta voi toki olla mittatilaustyökin. _________________ Galleria ja blogi |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Micke 13.12.2015 1:09
Acapulcan jalas näyttää lähinnä liukujalaksen kiinnityskiskolta. Pitääkin kotona katsoa onko jalasmuovi unohdettu pois.....muistaakseni kisko näyttää tuolta. _________________ "Niin kauan hain mä tuulelta suojaa,
kerran jo luulin mä tyyntyneen sen" |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Nukkumatti 23.12.2015 8:56
Ahkiota hankkimassa, mutta yllä olevasta ei oikein ollut apuja. Mitenkä porukka kokee tämän Savotan paljakan, ei ainakaan hinnalla pilattu. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Hamalainen 23.12.2015 10:15
Paljakka on ihan kohtuullisen hyvä ahkio. Itse en ole vetänyt paljakkaa kun muutaman kerran. Ihan hyvin se tuli perässä. Harvalla on mahdollisuutta kokeilla useita eri ahkioita. Paras ahkio on se minkä ostat Ahkiokin on sellainen että sitä pitää opetella vetämään ja pitää tutkiskella omaa vetotyyliään niin homma rupeaa sujumaan.
Kun ikkunasta katselee ulos niin ahkion käyttö etelässä tänäkin talvena taitaa jäädä aika vähiin.
Voi olla että tulevina vuosina on käytettyjä ahkioita ihan mukavasti myynnissä |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Nukkumatti 23.12.2015 10:26
Itse en ole vetänyt muuta ahkiota kuin paljakkaa. Tosiaan nämä etelän talvet alkaa näyttämään vähän siltä, että vaihtaa vaeltaminen melontaan, onnistuu kohta ympäri vuoden. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Korpijaakko 24.12.2015 0:40
Nukkumatti kirjoitti: |
Ahkiota hankkimassa, mutta yllä olevasta ei oikein ollut apuja. Mitenkä porukka kokee tämän Savotan paljakan, ei ainakaan hinnalla pilattu. |
Omasta mielestäni pieni ja vetovyö aika huono, samoin oikeastaan koko vetojärjestelmä omaan makuuni. Mutta ei mitenkään toivoton. Metsämaastoon joku Paljakan kokoinen ahkio ja pikkurinkka olisi oma valintani. Tosin saattaisin päätyä mieluummin Pikku Hittiin. Ja vetopisteet integroisin pikkurinkkaan, jos semmoista kerran pitäisi selässä muutenkin.
Jos ahtaus ei pakota valitsemaan noin pientä ahkiota, valitsisin isomman. Paitsi jos retket olisi järjestään lyhyitä, alle viikon mittaisia ilman erikoisvarusteita. _________________ Galleria ja blogi |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Nukkumatti 24.12.2015 10:17
Omat retket vielä noin viikon mittaisia, enemmänki harjoitusta vielä. Luulenpa että tulet näkemään minut vielä vetämilläsi kursseillakin.^
Toi paljakan vetovyö ja systeemi nyt on tosiaan mitä on. Tämä kausi nyt kuitenkin vedellään koulun laina paljakalla. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Hamalainen 24.12.2015 10:29
Omat retket vielä noin viikon mittaisia, enemmänki harjoitusta vielä. Luulenpa että tulet näkemään minut vielä vetämilläsi kursseillakin.^
Toi paljakan vetovyö ja systeemi nyt on tosiaan mitä on. Tämä kausi nyt kuitenkin vedellään koulun laina paljakalla. |
Vetovyöhän on melko yksinkertainen tuunata paremmaksi. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
mettäantero 24.12.2015 10:52
Korpijaakko kirjoitti: |
Omasta mielestäni pieni ja vetovyö aika huono, samoin oikeastaan koko vetojärjestelmä omaan makuuni. Mutta ei mitenkään toivoton. Metsämaastoon joku Paljakan kokoinen ahkio ja pikkurinkka olisi oma valintani. Tosin saattaisin päätyä mieluummin Pikku Hittiin. Ja vetopisteet integroisin pikkurinkkaan, jos semmoista kerran pitäisi selässä muutenkin.
Jos ahtaus ei pakota valitsemaan noin pientä ahkiota, valitsisin isomman. Paitsi jos retket olisi järjestään lyhyitä, alle viikon mittaisia ilman erikoisvarusteita. |
Olen viimeiset kymmenen vuotta vedellut tuota Savottaa metsäisessä Lapissa...noin viikon reissuja yleensä. Ei ole minulla mitään moittimista (vetosysteemikin pelittää mainiosti, olkaimet olen vetovyöhön tosin laittanut) tuostakaan ahkiosta noissa olosuhteissa...ehkä en paremmasta sitten mitään tiedä. Kaverilla tuo pikkuhitti. Mainiosti on sekin pelannut. Samalla tavaramäärällä tulee ehkä hieman korkeampi kuorma ja kaatuu Savottaa herkemmin rinteissä. Aina noista ahkioista meinaa lähtiessä tila loppua ja näyttävät melko tiineiltä...kuten jauru tapaa kirjoituksissaan sanoa.
Sellaisen asian olen havainnut, että metsämaastossa uppoavassa lumessa olisi kahden kaverin ahkioiden oltava mieluiten samanlaiset/samanlevyiset...jotta voi vaihtaa uranavaajaa ilman ahkioiden vaihtamista. Nimittäin kapeammalla avattua uraa on leveämmällä pulkalla tuskallista seurata.  |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
tunturilokki 24.12.2015 11:22
Itse olen tehnyt kaksi Paljakan vetovyön kopioa joihin on lisätty tarrakiinnityksellä olkaimet ja lisäksi tarranauhaa vyöhön joka estää soljen luistamisen.Näillä olen vetänyt JR 27 ja Somaspulkkaa. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Pepi 24.12.2015 11:59
Huomasin äskettäin, että Paljakkani (vanhanmallisen) vetovyön solki luistaa. Syyksi tunnistin, että pulkan lainassa ollessa joku oli astunut soljen päälle ja se oli hiukan oiennut. Väänsin peltisoljen takaisin muotoonsa ja nyt pitää taas. _________________ Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä. |
|
Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|