Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut varusteet Parhaat lyhyet alushousut?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Parhaat lyhyet alushousut?
Buli
06.11.2017 1:31

Vähän outo kysymys, mutta mitkä on arvon kanssa luonnossa liikkujien mielestä parhaat lyhyen alushousut/bokserit?
Itse olen tähän asti kulkenut reissuni SA-int mallisilla puuvilla/polyesteri boksereilla, mutta nykyään niitä ei saa enää mistään. Nyt olenkin tiukan paikan edessä, kun pitäisi jostakin löytää yhtä hyvät vastaavat. Valmistaja näille housuille näytti tornilogon alapuolella olevan HW-company, mutta heidän sivuiltaan en vastaavaa tuotetta löytänyt.
Harkinnassa onkin jo ollut esim. merinovillaiset Acliman kalsarit, mutta näiden kestävyydestä en ihan takuuseen mene.
Mitä kalsareita/boksereita osaisitte suositella?

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Re: Parhaat lyhyet alushousut?
luuppi
06.11.2017 6:44

Buli kirjoitti:
esim. merinovillaiset Acliman kalsarit, mutta näiden kestävyydestä en ihan takuuseen mene.
Mitä kalsareita/boksereita osaisitte suositella?

Juuri tuollaisia, hinnasta saa veistettya ostamalla kiinalaista (siella tai Vietnamissahan "kaikki" merkkitavaratkin tehdaan).

Ja talvella Finsvalan tuuli-Bermudat, ne on toki tarkoitettu valihousuiksi.

Kestavyydesta sanoisin sen, etta esim. sukissa kaytetyt sekoitukset, vahvikkeet, paikoittain monikerroksisuus ajavat niissa asiansa ja lisaavat kestavyytta huomattavasti. Mutta kalsareissa vastaavat temput, vaikka lisaavat kestavyytta, huonontavat lopputulosta... erityisesti jos katsoo vaellusvinkkelista, jossa jo jokainen ylimaarainen tai vahvennettu sauma on potentiaalinen hiertymisen aiheuttaja.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Firelake
06.11.2017 12:13

Mil-Tecin halpoihin Sportti boxereihin olen ollut tyytyväinen hinta-laatusuhteessa.

Acliman ohkaiset merinoboxerit reikiintyivät niin nopeasti, että enempää en osta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

cobbo
06.11.2017 13:23

Kuinka lyhyet? Itse olen huomannut ylivertaiseksi UnderArmorin original boxerjock nimenomaan 9 tuuman lahkeella (ei 3", ei 6").

Itselle liikuntakalsareissa on tärkeää että ne pysyvät paikallaan just eikä melkein, suojaavat sisäreittä hankaamiselta, eivätkä missään nimessä rullaa lahjetta kasaan edes silloin jos päällyshousujen reiden kohta sattuu kinnaamaan ja kiskomaan. Tuo malli täyttää vaatimukset ja salaisuus varmaan onkin siinä että lahje yltää melkein polveen, ja se että materiaali tarraa kevyesti ihoon. Matsku on kuitenkin ohutta ja venyvää eli eivät ole niin hikiset kuin mitä luulisi.

Joskus on käytössä samanmittaisella lahkeella olevaa UA:n kompressiobokseria, mutta se on paksumpaa ja kuumempaa materiaalia eikä siinä ole sepalusta, joten rauhalliseen vaellukseen sopii paremmin tuo original-malli.

Oikeastaan mitkään merinovillaiset eivät tarkoitukseen toimi tuon lahjemitan vaatimuksen takia, merinosta ei vaan saa niin elastista ja ryhdissään pysyvää että lahje ei lähtisi menemään kasaan. Ohuempikoipisilla ei tällaista vaivaa varmaankaan ole.

Villaisten pyykkääminenkin reissussa on vähän epätoivoista hommaa, siinä missä keinokuituiset kuivuvat yön yli ainakin jotenkin vähän viileämmälläkin säällä.

Edit: arcteryxin phase sl -bokserit ovat kanssa mahtavaa materiaalia, mutta koska niissä jousto on tehty mekaanisesti eikä elastaanilla, niin nekään eivät omiin jalkoihin istu riittävän napakasti. Ehdottomasti kuitenkin testin arvoinen joskin hintava pöksy, phasic-materiaalin kosteudensiirto on ihan naurettavan toimivaa.

Al Bundy
06.11.2017 14:12

Hikiliikunnassa ja parin tunnin metsälenkeillä noi UA:n boxerjockit on kyllä hyvät.
Kylmemmällä Supernaturalin bokserit, niissä on 50/50 merinoa ja polyesteriä.
 Sivun alkuun

Pertti Kurki
06.11.2017 14:29

cobbo kirjoitti:
Kuinka lyhyet? Itse olen huomannut ylivertaiseksi UnderArmorin original boxerjock nimenomaan 9 tuuman lahkeella (ei 3", ei 6").

Oikeastaan mitkään merinovillaiset eivät tarkoitukseen toimi tuon lahjemitan vaatimuksen takia, merinosta ei vaan saa niin elastista ja ryhdissään pysyvää että lahje ei lähtisi menemään kasaan. Ohuempikoipisilla ei tällaista vaivaa varmaankaan ole.

Bermuda-mittaiset kalsarit ovat itselleni niin hyvät, että jonkinlainen valikoima on kertynyt Sloggeista lähtien. Tilasin kahdet tuommoiset UA:t ihan mielenkiinnosta. Ruskovillan bermudat on talvella aina jalassa. Ne hieman rullautuvat housuja pukiessa, mutta sen jälkeen ei mitään ongelmia. Haglöfsin voimavenymä-bermudat on myös lämpimät. Puhtaasti keinokuituisia ohuita bermudoita ei ole ollutkaan, joten mielenkiintoista nähdä miten UA:t toimivat.

EDIT: Ruskovilla käyttää nimitystä "puolihousut" nuista bermudoista...

StefanG
06.11.2017 15:45

Parhaat merinoalushousut mitä minä olen käyttänyt on Varustelekan pitkälahkeiset bokserit. Lahje ei rullaudu vaan pysyy alhaalla. https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-tst-l1-bokserit-merinovillaa/50975
 Sivun alkuun

Al Bundy
06.11.2017 16:33

^Mulle muuten hyvät mutta lahkeen suu on vähän liian kireä. Lahje on muuten sopiva mutta se lahkeen suu on vähän pinkee. Sopii hyvin jos reidessä ei ole likaa tavaraa läskin tai lihaksen muodossa.
 Sivun alkuun

cobbo
06.11.2017 16:51

Mä pidän kylmemmällä kelillä noiden UA:n boksereiden päällä Finnsvalan verkkoboksereita, tai pitkiä tykkejä suoraan. Yksistään ne tosiaan ovat kalsat, varsinkin jos päällyshousut ovat kosteat ja keli viileä. Mutta ei ole vielä tullut vastaan niin hyvin istuvia tykkejä että en haluaisi ihan alimmaksi kerrokseksi iholla tiukasti istuvaa bokseria.

Jos koivet olisivat vähemmän tuhdit niin ongelma varmaan helpottuisi, kun reidet eivät hinkkaisi niin helposti toisiinsa.

Korpijaakko
06.11.2017 19:46

Itse en ole koskaan oppinut pitämään boksereista, lahkeet rullautuvat aina epämukavasti. Ehkä joku tuollainen polvipituinen pysyisi omien massiivisten reisienikin ympärillä? No, onneksi lyhyet alushousut (mid?) toimivat oikein hyvin nekin. Eivät rullaannu, pitävät pitkät kalsarit "siistinä" ja lisäävät lämpöä siellä missä sitä tarvitaan talvella.

Luottohousuina on ollut Icebreakerin 150g/sqm merinosta (taitaa olla vähän keinokuitua seassa) valmistetut lyhyet housut. Kun kahta paria kierrättää aika tasaisesti kestävät omassa maastokäytössäni pari vuotta ennen ensimmäisiä reikiä eli jotain 150 päivää per kalsarit. Ja toimivathan ne yhä vähän hiutuneina ja reikiintyneinäkin, mutta eivät pääse enää useamman viikon reissuille. Päiväretkeilyssä ja helpoissa yönyliretkissä toimivat ihan hyvin tavalliset puuvillaiset (vähän elastaania seassa) Sloggitkin. Hankin varmaan Varustelekan lyhyet Särmä merinohousut testiin tulevalle talvelle kun reiättömiä Icebreakereita on kaapissa enää yhdet ja pitäähän pitkässä reissussa olla vara-alkkarit.

diver
06.11.2017 19:48

Aclimalta löytyy myös pitkälahkeinen boxeri.
On lujemman tuntuinen materiaali lyhyisiin verrattuna.
Omalle rakenteelle istuu hyvin.lyhyet kestäneet käytössäni
toistaiseksi rikkoontumatta mutta eivät ole "arki"käytössä.
vain useamman päivän reissuilla olleet jalassa.
 Sivun alkuun

Hamalainen
06.11.2017 21:27

Olen parisen viikkoa käyttänyt Varustelekan merinoboksereita ja olen niihin ihan tyytyväinen.
Tuntuvat istuvan hyvin ja lahkeet pysyvät paikoillaan.
Toisina merinoboksereina ovat jotkut Dewoldin valmistamat. Ei niistäkään ole mitään pahaa sanottavaa mutta ovat paljon ohuemmat kuin Varustelekan. Dewoldeja olen nyt pitänyt yhteensä noin 6 kk ja näyttävät olevan ihan kuosissa. Tosin niissä taitaa olla vähän keinokuitua joukossa.
 Sivun alkuun

Buli
09.11.2017 0:01

No joo ei kysymys ollutkaan ihan outo, kun hyviä vastauksia on näköjään sadellut.
Taidan tilailla kokeiluun noita Varustelekan boksereita muutamat.
Itse haluan kuitenkin pitäytyä noissa mahdollisimman luonnonmukaisissa alusvaatteissa, kun ei mitään hyviä kokemuksia ole keinokuituisista alusvaatteista pitkillä reissuilla. Johan siinä kaverillakin menee ruokahalut, kun sissijuusto haisee kokoajan.

Harvoin on muuten mikään asia niin paljon harmittanut, kun se, että ei enää omia luottokalsareita mistään saa... Emäntäkin (joka ei suurin nykyisten kalsareideni fani ole) jo nauraa tälle mun probleemalle.

tst
13.11.2017 6:51

Naapurin mies ylisti joskus silkkiboxereita maasta taivaaseen. Henk.koht. kokemusta ei ole, onkohan muilla?
 Sivun alkuun

Paimenpoika
13.11.2017 9:20

Devoldin Breezet on mukavia ja niitä saa pari kertaa vuodessa XXL:stä parilläkympillä. Suosittelen.

Aiemmin käytin brittiarmeijan hopeakalsareita, mutta ne olivat kyllä maailman epämukavimmat pöksyt. Vaelluskäytössä muotoiltu etumus on kova sana.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Skandinavian parhaat packrafting-alueet akallio Norja, Ruotsi, Venäjä ja muut lähialueet 3 04.06.2017 22:59 Katso viimeisin viesti
Parhaat "lisää vain jauheliha&qu... Korvapuoli Ruokaohjeet ja vinkit 5 19.05.2016 12:25 Katso viimeisin viesti
Mistä lyhyet nousukarvat lepposasti Talvivaellusvarusteet 16 01.04.2013 12:06 Katso viimeisin viesti
Maailman parhaat pyöräretkeilymaat PKT Pyöräily 8 30.03.2013 9:00 Katso viimeisin viesti
Saariselän parhaat reitit OP Lappi 19 23.08.2012 20:50 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 2
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Siirry: