Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Rauhallinen "helppo" kohde hakusessa.
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Rauhallinen "helppo" kohde hakusessa.
Roogeri
26.08.2014 12:59

Nyt tarvisi pikaisesti apua muuttuneiden reissusuunnitelmien päivitykseen. Tarkoitus oli lähteä Tsarmille muutamaksi päiväksi rentoutumaan tulien äärelle mutta Rouvan selkä on siinä kunnossa että rinkkaa ei paljoa kanneta. Nyt pitäisi löytää rauhallinen paikka muutaman päivän oleskeluun ja tulisteluun seuraavilla kriteereillä:

-Lapissa

-"helppo" saavutettavuus, tarkoittaa siis maksimissaan muutamien kilometrien patikointia, saa/ pitää olla kuitenkin syrjässä poluista.

-Mahdollisimman vähän muita kulkijoita ( Tsarmitunturi oli tämän takia aiemmin lukittu kohteeksi). Pääsisikö Pienen Arttajärven viereen autolla metsäautotietä pitkin, olisi pieni kävelymatka omaan rauhaan. Kontosjärventieltä pääsi ainakin vuosi sitten Kuusikkovaaran länsipuolelle tavallisella farmarilla metsäautoteitä pitkin.

-Nuotioimiseen mahdollisuus ”omassa paikassa”, kansallispuistot jää siis pois laskuista, ainakin helposti saavutettavat paikat.

-Maisemat tietty olisi mukava olla hyvät.

-Vaihtoehtona melontaa inkkarilla useammaksi päiväksi, pitäisi olla kuitenkin jokireitti koska melomiseen kykeneviä on vain yksi. Kemihaarasta alaspäin? Ivalojoki? Tietty inkkarilla pääsisi järveäkin myöten ”perusleiriin” mistä sitten ilman kantamuksia voisi lähialueela kierrellä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pekka
26.08.2014 13:52

Tuollaista kohdetta minäkin olen etsinyt kymmenet vuodet. Eipä ole tärpännyt vielä.

Sokosti Suomujoki
26.08.2014 14:13

Mikä tahansa isoilta teiltä lähtevä suht pitkä metsätie, auto metsätien päähän ja sopivan lammen tai järven rannalle parin kolmen kilometrin päähän. Saanee olla aika rauhassa.

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Roogeri
26.08.2014 14:34

Tuon tulistelun takia pitänee kuitenkin etsiä valtion maita! Maapuuluvalla (15€) saa kuution verran poltella kaatuneita keloja, riittänee muutamalle päivälle. Ja sitten ne maisemat, ilman reppua onnistuu päiväseltään käydä pidemmälläkin katselemassa mutta "perusleiriin" pitäisi olla helpohko matka autolta. Missä siis olisi päiväretkellä saavutettavat maisemat vimosen päälle?
 Sivun alkuun

hannes
26.08.2014 15:22

Suivakon tietä Hammastunturin alueelle.
Huono tie mutta kuitenkin henkilöautolla ajettavissa.
Tie päättyy Rahpesoaivin (melkein) kupeeseen . Kilsan verran siis eka tunturille ja Appistunturi on sitten ihan vierellä.
Metsiä on ympärillä että ensimmäisen nuotion voi tehdä jo tien päässä (tai ennen sitäkin), johon auto viimeistään parkkiin.
Itse tuntureilla ei tietenkään metsää ole nuotiota varten mutta itse ainakin nautin tuolla ollessa kaikesta.

Yksin olen saanut aina olla mutta poromiesten mönkijänura kulkee tien päästä Palopään poroerotuspaikalle, joten varmaan heitä saattaa joskus nähdä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

13102013
26.08.2014 19:41

Aittajärvelle ja ainakin maisemat kohtuu hyvät. Ei välttämättä tarvitse mennä joen toiselle puolelle.
 Sivun alkuun

Sokosti Suomujoki
26.08.2014 19:54

Aittajärvellä tosiaan on laavu, Kotajärvellä seuraava ja Snellmaninmaja pahan ilman varalle. Ja jos ylittää joen niin toisella puolella Helanderin tulipaikka, sekä ylävirtaan Siikauopajan laavu.

Ja siinä on muutama järvi ennen Aittajärveä puiston ulkopuolella kanssa, missä lienee tulistelumahdollisuudet rannalla.

Suomun rannalla noita tulipaikkoja on muitakin, puuta vaihtelevasti.

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
 Sivun alkuun

mettäantero
26.08.2014 20:06

Pekka kirjoitti:
Tuollaista kohdetta minäkin olen etsinyt kymmenet vuodet. Eipä ole tärpännyt vielä.

Samat sanat, eipä vaan ole tärpännyt minullakaan Wink Wink Wink
 Sivun alkuun

Walden
27.08.2014 5:07

Arttajärveltä vielä eteenpäin , auto tien päähän ja perusleiri Uusijärvelle puoli kilometriä autolta. Akalauttapäälle matkaa ehkä kuusi kilometriä. Rauhassa saa olla. Helppokulkuista maastoa näköalapaikoille asti.
Tsarmin parhaat puolet ehtii näkemään jo päiväretkilläkin tuolta käsin.
 Sivun alkuun

tst
18.12.2014 18:17

Roogeri kirjoitti elokuussa:
"Nyt tarvisi pikaisesti apua muuttuneiden reissusuunnitelmien päivitykseen. Tarkoitus oli lähteä Tsarmille muutamaksi päiväksi rentoutumaan tulien äärelle mutta Rouvan selkä on siinä kunnossa että rinkkaa ei paljoa kanneta. Nyt pitäisi löytää rauhallinen paikka muutaman päivän oleskeluun ja tulisteluun seuraavilla kriteereillä:

-Lapissa

-"helppo" saavutettavuus, tarkoittaa siis maksimissaan muutamien kilometrien patikointia, saa/ pitää olla kuitenkin syrjässä poluista.

-Mahdollisimman vähän muita kulkijoita ( Tsarmitunturi oli tämän takia aiemmin lukittu kohteeksi). Pääsisikö Pienen Arttajärven viereen autolla metsäautotietä pitkin, olisi pieni kävelymatka omaan rauhaan. Kontosjärventieltä pääsi ainakin vuosi sitten Kuusikkovaaran länsipuolelle tavallisella farmarilla metsäautoteitä pitkin.

-Nuotioimiseen mahdollisuus ”omassa paikassa”, kansallispuistot jää siis pois laskuista, ainakin helposti saavutettavat paikat.

-Maisemat tietty olisi mukava olla hyvät.

-Vaihtoehtona melontaa inkkarilla useammaksi päiväksi, pitäisi olla kuitenkin jokireitti koska melomiseen kykeneviä on vain yksi. Kemihaarasta alaspäin? Ivalojoki? Tietty inkkarilla pääsisi järveäkin myöten ”perusleiriin” mistä sitten ilman kantamuksia voisi lähialueela kierrellä."

mettäantero kirjoitti:
Pekka kirjoitti:

Ihan vaan Pekalle ja Mettäanterolle että varmaan kun veteraaneja alalla olette niin ilmeisesti olette haeskelleen paikkoja koko Lapista eikä pelkästään Suomen Lapista? Minulle ainakaan Lappi ei lopu valtion rajalle.
 Sivun alkuun

Roogeri
18.08.2015 11:08

Onkohan alla mainitun tien ajokunnosta ajantasaista tietoa kellään?

hannes kirjoitti:
Tie päättyy Rahpesoaivin (melkein) kupeeseen . Kilsan verran siis eka tunturille ja Appistunturi on sitten ihan vierellä.
Metsiä on ympärillä että ensimmäisen nuotion voi tehdä jo tien päässä (tai ennen sitäkin), johon auto viimeistään parkkiin.
Itse tuntureilla ei tietenkään metsää ole nuotiota varten mutta itse ainakin nautin tuolla ollessa kaikesta.

Yksin olen saanut aina olla mutta poromiesten mönkijänura kulkee tien päästä Palopään poroerotuspaikalle, joten varmaan heitä saattaa joskus nähdä.
 Sivun alkuun

Hamalainen
18.08.2015 12:22

Roogeri kirjoitti:
Onkohan alla mainitun tien ajokunnosta ajantasaista tietoa kellään?

hannes kirjoitti:

Tie on peruskorjattu aivan lähiaikoina Outa-Suivakon tasalle ja siitä tie jatkuu ihan ajokelpoisena ainakin Suivakkojoen sillalle asti. Sillan vieressä on parkkipaikka. Kesäkuun ensimmäisellä viikolla tallustelimme tietä pitkin. Ilmeisesti tie peruskorjataan poroerotuspaikalle johatavan mönkkäriuran päähän
 Sivun alkuun

Roogeri
18.08.2015 13:54

Suuret kiitokset tiedosta, reissukuvatkin löysin. Tuonne siis syyskuussa suunta.
 Sivun alkuun

eaps
29.08.2015 6:37

mettäantero kirjoitti:
Pekka kirjoitti:

Höpsis, mitä olen vaeltajia oppinut tuntemaan, niin aika tarkoin pidätte tällaiset paikat omana tietonanne. Vähän samaa kuin kalamiehillä, omista ottipaikoista ei puhuta. Shocked
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Saako "kertakäyttövuoka-alumiini... Ribox Ruoanlaittovälineet ja varusteet 5 11.10.2019 18:05 Katso viimeisin viesti
M: "Lintu" -puukko *poistettu* zag Ostetaan ja Myydään 0 17.05.2019 7:23 Katso viimeisin viesti
"Operaatio Paulaharju" heluna74 Seuraa retkille 0 24.06.2018 13:29 Katso viimeisin viesti
"Skibotnin ja Narvikin tienoilla... TREKKING Norja, Ruotsi, Venäjä ja muut lähialueet 6 11.05.2018 16:46 Katso viimeisin viesti
"Kaksisormi" rukkaset polarctis Talvivaellusvarusteet 4 23.02.2018 21:46 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: