Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita Mitä olet jättänyt pois reissusta?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Mitä olet jättänyt pois reissusta?
tst
14.07.2015 7:43

Vuosien saatossa olen jättänyt pois eli keventänyt ainakin: järjestelmäkamera setti laukkuineen joka painoi yli 3 kg, perholiivit jotka painoi n. 400g nykyisin kamat mahtuu takin taskuihin(tunne oli kyllä hyvä kun heitti liivit päälle) nyt teen keikan kaksilla kengillä ja ennen oli kolmet eli vajaa kilo pois, puukkojakin piti mukamas olla 2-3 ja vielä kirves päälle, nyt pikku puukko 10-12cm eikä kirvestä ehkä isompi puukko puun halkomiseen, nyt pieni uistinrasia joka mahtuu takin sivutaskuun ja joskus oli kalastuspakkikin riesana vajaa puoli kg pois, haavia ei ole enää ja rinkka piti sitten täyttää oluella jos enää mahtui, nyt ei mukana.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pekka
14.07.2015 7:54

Järkkäri on täälläkin jäänyt pois. Pieni digipokkari ajaa pitkälti saman asian, etenkin kun mielenkiinto on nykyään kasvikuvauksessa.
Kahluusaappaat on joskus ollut mukana, ei enää. Samoin haavia ei enää ole.
Kerran oli talvireissulla käydä moka, Trangia oli unohtunut kaverin verannalle Viitasaarelle. Tilanteen pelasti kamojen tarkistus Saananmajalla ja Hulttiopojan lainakeitin. Kiitos vielä kerran, jos luet tätä!

Pepi
14.07.2015 9:09

Pekka kirjoitti:
Järkkäri on täälläkin jäänyt pois. Pieni digipokkari ajaa pitkälti saman asian, etenkin kun mielenkiinto on nykyään kasvikuvauksessa.

Onko pokkarissasi kasvikuvaukseen riittävän näppärä käsintarkennus vai riittääkö sinulle automaatti? Oma pokkarini ei oikein tahdo tarkentaa automaatilla korteen, vaan tuppaa menemään taustaan.

varg62
14.07.2015 10:13

Viinakset alkanut vähenemään ja enemmän kalavehkeitä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

luuppi
14.07.2015 11:05

Kuvat kameralla, nykyaan kaasukeitin jaa usein myos pois. Jalassa olevien kenkien lisaksi vain leiritossukat, paitsi jos on etukateen isompia kahlaamisia tiedossa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Korvapuoli
14.07.2015 11:38

Kylmälaukku on jäänyt pois. Siinä oli kerran kolmannen viikon muonat jotka jemmasin kivenkoloon. Nykyään kannan nekin rinkassa ilman laukkua. Neulat, langat, sadeviitta, boots coverit, joskus puukko. Vaihtovaatteita jäänyt paljon pois. Kaupan valmiit retkimuonat. Nykyään kuivailen kaiken itse. Kynä, villasukat, varakäsineet, ym.ym.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

kuu-ukkeli
14.07.2015 12:02

Olen jättänyt retkiltäni pois kiireen ja kaikenlaisen suorituspaineen. Joskus ne yrittävät vielä mukaan, mutta vastustan niitä määrätietoisesti.
 Sivun alkuun

Pekka
15.07.2015 7:25

Pepi kirjoitti:
Pekka kirjoitti:

Onko pokkarissasi kasvikuvaukseen riittävän näppärä käsintarkennus vai riittääkö sinulle automaatti? Oma pokkarini ei oikein tahdo tarkentaa automaatilla korteen, vaan tuppaa menemään taustaan.

Ei ole käsitarkennusta ja se haittaa nykyisin. Ensimmäinen pokkari oli joku Ixus ja se oli aivan verraton lähikuvauksessa. Nykyinen on Ixus 95 IS, jota joutuu härnäämään ennen kuin saa hyvän lähikuvan.

Hamalainen
15.07.2015 9:29

Eräkärryn myötä olen jättänyt keventämisen pois listalta. Mukavuustaso on noussut kiitos isomman majoitteen ja paksumman makuupussin. Ruoka on monipuolistunut.
 Sivun alkuun

hannes
15.07.2015 11:20

Vaimon
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Hamalainen
15.07.2015 11:57

hannes kirjoitti:
Vaimon

Minä tein toisinpäin eli otan hänet mielelläni mukaan.
 Sivun alkuun

sahamies
15.07.2015 12:00

Minä taas ottaisin hänet mielelläni mukaan, mutta hän ei enää lähde Confused
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Walker
15.07.2015 12:01

Hamalainen kirjoitti:
hannes kirjoitti:
Vaimon

Minä tein toisinpäin eli otan hänet mielelläni mukaan.

Yritin jättää pois, mutta ei suostunut. Tasaamme kuormia. Very Happy

Hanu
15.07.2015 12:49

Sadevarusteet olen jättänyt pois. Tenun myös. Muuten varmaan suunnillen samoja varusteita käytän mitä olen käyttänyt sen kohta 30v, kun olen rinkan omistanut. Vaatteet on uudempia toki, mutta ominaisuuksiltaan aika tavalla entisiä. Kontion saappaat on vaihtunut paksupohjaisempiin. Teltta on uudistunut, mutta sekin ollut samanlainen jo pian 15v. Olen jämähtänyt. Smile

hannes
15.07.2015 15:06

sahamies kirjoitti:
Minä taas ottaisin hänet mielelläni mukaan, mutta hän ei enää lähde Confused

Sama juttu! Hän haluaisi kovastikin mutta ei oikein pysty!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Pisin aika minkä olet viettänyt eräma... kukkonet Hölynpöly... 23 05.07.2017 13:30 Katso viimeisin viesti
Kolmenvuoden ajan makuupussi, mitä ko... Pena10 Kesävaellusvarusteet 18 21.03.2017 21:20 Katso viimeisin viesti
Mitä kautta Hammastunturiin? sisko Lappi 17 16.08.2016 15:44 Katso viimeisin viesti
Mitä (retkeilyyn liittyvää) näin tänään? Timoa Kuvagalleria 1 12.02.2016 23:11 Katso viimeisin viesti
Mitä pieneen reppuun talvella? Pertti Kurki Talvivaellusvarusteet 93 08.02.2016 13:29 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 2
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Siirry: