Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut varusteet DIY -vaatteet. Kankaat, kaavat & ostopaikat.
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
akpoika
14.02.2015 12:07
Vieras

Anorakkiprojekti edistyy Smile Pahimmat kohdat jo takana. Enää puuttuu hihat ja kyljet ja helman kiristys.. Mutta riiittää sitä detaljiikkaa ja pikkunäpertämistä niissäkin vaikka kuulostaa pitkiltä suorilta saumoilta..
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

akpoika
15.02.2015 19:20
Vieras

Tossa se mun anorakki nyt sitten on. Smile

Sivun alkuun

StefanG
15.02.2015 20:26

Very Happy Hieno! Todella ammattimaista jälkeä.
Kuitenkin haluaisin kysyä että miksi niin lyhyt, että vatsa paljaan (melkein) kun käsiä nostaa pystyyn? Älä ota kritiikkinä, kiinnostaa vain tietää sinun suunniteluajatuksia koska itse suosin pitkiä takkejä jotka menee pakaroiden alapuolelle. Vähintään.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

akpoika
15.02.2015 22:05
Vieras

Kiitos! Smile Taitaa toi hyppykuva hämätä pituudessa ja se että muissa olen myös kiristänyt nyöriä vyötäröltä ja nostanut ylemmäs. Takin pituus on sellainen, että ylettyy suorana nivusiin/pakaroiden alareunaan saakka. Ei oikeasti ole napa näkyvissä vielä tumput suorana ylöspäin Smile Harvoin on tarvetta pitää käsiä pystyssä joten saa vähän noustakin silloin. Pituus on käyttööni juuri passeli. Lisäsin kaavaan viitisen senttiä eli tämä on pitempi kuin joka tyypin kaavakirjan malli.. Jonka pistin aika uuteen uskoon muutenkin. Hyvä kaava se kuitenkin on käyttää mallina, että pääsee alkuun oman mieleisen lopputuloksen suunnittelussa.
 Sivun alkuun

akpoika
05.03.2015 17:26
Vieras

Tästä ekan parin viikon käyttökokemuksia anorakista. Tosi hyvä kangasmateriaali vaikuttaa olevan! Smile Oivallinen valinta tuulenpitäviin vaatteisiin.

Pitäisi ottaa kaavat yksistä hyvän mallisista H&M:n reisitaskuhousuista ja tehdä tästä quickdry -kankaasta samanlaiset housut. Surkeaa laatua kangasmateriaalit H&M:n vaatteissa... Joskus syksyllä ostetut pöksyt ja nyt jo alkaa kulua puhki. Samahan se tahtoo olla nykyään farkuissakin, että ei kestä.. Ja joku huijasi meidät vielä ostamaan nekin valmiiksi kulutettuina tai rei'itettyinä. Shocked Confused
 Sivun alkuun

akpoika
07.07.2015 18:14
Vieras

Minkälaisia kokemuksia on Pretex Quantum -kankaasta vaatteissa tai makuupusseissa? Lähinnä kiinnostaa miltä se tuntuu ihoa vasten? Ainakin jossain oli mainittu, että tuntuu "pehmeältä".. Mitä lie tarkoittaakaan. Smile joissain cumuluksen pusseissa olen huomannut käytettävän tuota kangasta ja takeissa yms. Yleensä untuvan kanssa. Tilasin sellaista juuri quilt-projektiini sekä sisä- että ulkopuolen kankaaksi Smile
 Sivun alkuun

akpoika
07.07.2015 20:21
Vieras

Löysinkin jo itse osittain vastauksen kysymykseeni Cumuluksen nettisivuilta. Aika mainio kangas, jos tuo alla oleva lainaus pitää paikkansa. Very Happy Postipakettia odotellessa.

Pertex Quantum

Our favorite fabric we use in most products. It connects us what is most important: low weight, strong durability and high breathability. Extremely soft and pleasant to touch, and of a surprising strength: we do not get literally any complaints related to the sustainability of Quantum, which we use for over 10 years.

Features:
- Very low weight: 27 or 35 g/m² (using two varieties)
- Excellent breathability
- Full DWR coating
- Downproof
- Windproof
 Sivun alkuun

Korpijaakko
07.07.2015 22:31

akpoika kirjoitti:
Minkälaisia kokemuksia on Pretex Quantum -kankaasta vaatteissa tai makuupusseissa? Lähinnä kiinnostaa miltä se tuntuu ihoa vasten? Ainakin jossain oli mainittu, että tuntuu "pehmeältä".. Mitä lie tarkoittaakaan. Smile joissain cumuluksen pusseissa olen huomannut käytettävän tuota kangasta ja takeissa yms. Yleensä untuvan kanssa. Tilasin sellaista juuri quilt-projektiini sekä sisä- että ulkopuolen kankaaksi Smile

Ihan mukavalta tuntuu, ei valittamista. Ei toki ihan puuvillasatiinilta tunnu, muttei myöskään mitenkään muoviselta. Kokemukset siis makuupusseista, vaatteissa on ollut Pertex Microlightia ja "Classicia", mitä se sitten ikinä onkaan. Ei niissäkänä valittamista, tosin usein kiiltävämpi puoli on ommeltu sisääpäin (vaate näyttää paremmalta), jolloin ei ole iholla niin miellyttävä. Pertexin kevyet kankaat ovat painoisikseen hämmentävän kestäviä ja "suojaavia" (tuuli, kosteus).

akpoika
08.07.2015 8:44
Vieras

Korpijaakko kirjoitti:
Ihan mukavalta tuntuu, ei valittamista. Ei toki ihan puuvillasatiinilta tunnu, muttei myöskään mitenkään muoviselta. Kokemukset siis makuupusseista, vaatteissa on ollut Pertex Microlightia ja "Classicia", mitä se sitten ikinä onkaan. Ei niissäkänä valittamista, tosin usein kiiltävämpi puoli on ommeltu sisääpäin (vaate näyttää paremmalta), jolloin ei ole iholla niin miellyttävä. Pertexin kevyet kankaat ovat painoisikseen hämmentävän kestäviä ja "suojaavia" (tuuli, kosteus).

Kuulostaa hyvältä. Jollain googlehaulla eilen tulikin kuva sinun makuupussista, jossa Quantum oli sisäkankaana Smile Jos niissä puolissa on eroa, niin täytyy ommella sisäpuolen kangas ainakin niin päin, että on pehmeämpi puoli ihoa vasten... Noh, vilttijutut ei tähän ketjuun kuulu, mutta käytin tätä kysyäkseni asiasta, koska kangas saattaa olla erittäin varteenotettava vaihtoehto vaateprojekteissakin.
 Sivun alkuun

Vihtahousu
08.07.2015 19:27

akpoika kirjoitti:

Mistä tuota Pertex Quantumia (tai kevyintä GL:ää) on tilattavissa.
Muita alle 30 g neliöisiä olen löytänyt netistä, mutta en Pextexiä.

akpoika
08.07.2015 19:59
Vieras

Extremtextilistä saa 35g/m^2 Quantumia 11,4 €/m. Sitä tilasin omaani. Sitä kevyempää quantumia siellä ei taida olla. Kevyin downproof -kangas taisi olla 17 g/m^2, mutta minulla ei ole siitä mitään kokemusta. Meinasin tilata kangasnäytteitä, mutta ne jäikin sitten kyydistä. Paitsi verkkokankaita on tulossa näyteluontoisesti, kun pitäisi tehdä lierihattuun irrallinen hyttysverkko ja shelbyn musta verkko on liian läpinäkemätöntä. Sitä olisi ollut läjä vaatehuoneessa valmiina. Mutta se on hyvää muihin verkkoprojekteihin.
 Sivun alkuun

balggis
27.07.2015 17:19

Ainakin makuupussikäytössä Pretex Quantum on tuntunut erittäin mukavalta. Miellyttävä, pehmeä, kuivuu nopeasti, jos on hikoillut.

Olen tässä harkinnut pientä takkiprojektia, mutta mistähän löytäisi Fjällräven G1000 -kankaan tapaista kangasta? Taisi olla puuvilla 35 % ja 65 % polyesteria. En äkkiseltään löytänyt esim. Shelbyn sivuilta. Ulkomailta?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Mangrove
01.08.2015 18:56

balggis kirjoitti:

Olen tässä harkinnut pientä takkiprojektia, mutta mistähän löytäisi Fjällräven G1000 -kankaan tapaista kangasta? Taisi olla puuvilla 35 % ja 65 % polyesteria.

Myyntipalstalta: "M: G-1000:n kaltaista kangasta"
 Sivun alkuun

akpoika
20.12.2015 9:56
Vieras

Tein muutaman kaulurin merinovillasta. Sen verran korkealla kauluksella, että siitä riittää nenän päälle tai taitettuna kaksinkerroin kaulalle. Ensimmäistä kertaa kokeilin tuota materiaalia sekä ommella että käyttää ja eipä siitä mihinkään pääse, että onhan se mukavan tuntuista ihoa vasten Smile Venyvänä hieman alkuun hakemista ompelukoneen säätöjen kanssa, mutta kyllä se siitä hyvin lähti.

Täällä muutama kuva kaavasta, tekovaiheesta ja lopputuloksesta: Merinovillainen kauluri.
 Sivun alkuun

Paimenpoika
20.12.2015 11:09

Ei ole vielä tullut mainittua, mutta Suuri Käsityölehtihän on alan paras kaavatoimittaja Suomessa. Käsityölehden kaavahaulla voi etsiä itselleen tarpeellisia kaavoja. Miesten kaavoja ei ole niin paljon kuin naisten, mutta hyviä löytyy, kun osaa etsiä.

Esimerkiksi numerossa 2/2007 on erinomainen alusasun kaava, mielestäni paljon parempi kuin Shelbyn vastaava. Löytyy nimellä Coolmax-alusasu. Itse olen tehnyt oman merinokerrastoni kyseisellä kaavalla ja olen ollut vain tyytyväinen. Muita bongattuja kaavoja ovat olleet esimerkiksi reisitaskuhousut ja retkeilyanorakki.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Tuntsan vaatteet Kajakkipummi Kesävaellusvarusteet 3 11.03.2014 9:11 Katso viimeisin viesti
Haltin Sympatex-vaatteet SympaTexWiller Talvivaellusvarusteet 29 04.01.2013 22:34 Katso viimeisin viesti
Houdinin vaatteet haavematkaaja Kesävaellusvarusteet 2 02.07.2012 7:11 Katso viimeisin viesti
Kuivuvatko vaatteet päälle? Parikolmetonnia Talvivaellusvarusteet 13 06.02.2012 23:17 Katso viimeisin viesti
Kaikki vaatteet kerralla päälle Walle Talvivaellusvarusteet 9 30.01.2011 20:37 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 2 Yht. 4
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Siirry: