Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Jäämeren rata tulee?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 18, 19, 20

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pepi
11.05.2019 23:28


Viestejä: 6754
Kaarteita suoriksi, nopeus olisi aika suuri.
_________________
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
omat polut
12.05.2019 9:41


Viestejä: 3202
Olisi hyvä muistaa että aina kun ostaa Kiinasta jonkun muutaman dollarin vemputtimen Kiina ostaa niillä meidän lähettämillä rahoilla meidän maat ja mannut. Nerokas systeemi kiinalaisittain ajateltuna.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
luuppi
12.05.2019 9:47


Viestejä: 5093
amatööri kirjoitti:
^
Seinäjoen ja Lapuan välillä on jo kaksoisraide Laughing ...jotain on jo tapahtumassa.Samoin kuin Ylivieska-Oulu välillä.

Rinnakkaisraide ei ole rajoitettu 1+1 kuvioksi.

Myoskaan runkoratojen parannushankkeet eivat ole otsikkoaiheen varassa.
"Euroopan komissio haluaa Suomelta yhden ratavaihtoehdon, jota viedään eteenpäin. Hankkeen eteneminen ei liity niin sanottuun Tallinaan tunneliin [, eikä jäämeren rata edellytä tunnelin toteutumista].
Suomalaisten yhteinen asia onkin nyt päättää, mikä ratavaihtoehto ehdotetaan toteutettavaksi. EU-rahoituksen edellytys on se, että rata on osa TEN-T -verkostoa."

Vaikka olen itsekin rata-asioissa vain harrastelija, niin punaiseen lankaan paasee kiinni tasta... etta miksi asialla saattaisi olla hiukka kiirusta?

"Liikenneyhteyksien osalta Suomen, Ruotsin ja Norjan pohjoisosat kuuluvat Euroopan laajuiseenliikenneverkkoon (TEN-T). EU rahoittaa TEN-T-verkon investointeja keskittyen rajat ylittäviin osiin, pullonkaulojen poistamiseen ja kestävien liikennemuotojen edistämiseen. Euroopan laajuisen liikenneverkon infrastruktuurihankkeita ...TEN-T-verkkoa tarkistetaan seuraavan kerran vuonna 2023"

Jonossa on vain Helsingin inter-modal kuljetusprojektit, eli kuljetusmuotojen yhteenliittaminen ja saumaton vaihtaminen. Vaatimaton 1,7 mrd euron maara.
- eli jos jaamme EU-junasta, niin ehka tuon verran saamme ihan ite tehtya (ja nippa-nappa loppurahoilla estetaan muun rataverkon rapautuminen?
- sitten taas joskus uutta yritysta 'putkeen'

Runkoradan saaminen tuon piiriin siirtaisi laskua oleellisesti Suomen veronmaksajilta laajemmille harteille (jo nyt Suomi on saanut merikuljetuksiin enemman kuin kukaan muu; ihan saalista kai Wink , kun emme ole muissa kategorioissa paasseet edes lahtokuopista.)

Mutta runkoradasta pitaa olla liittymat muutenkin kuin vain Helsingin kautta: Vaasan inter-modal (Helsingin tapaan) ja/tai rataverkno liittyminen Ruotsin ja Norjan verkkoihin Pohjanlahden ympari.
- eli hiukkasen isompia kysymyksia kuin se, etta matkustajajunat eivat enaa joudu odottamaan vastaantulijoiden osuttua, viipeensa tai muun syyn vuoksi "vaaralle" rata-osuudelle.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
niittäjä
13.05.2019 7:55


Viestejä: 462
runkorata on jo valmiina jos tuo 10km pätkä laitettais kuntoon on junayhteys pohjoiseen ruotsin läpi keski-eurooppaan ja suomesta norjan tromssaan.Lisäksi jos tuo tallinna tunneli toteutuu ois myös baltian kautta yhteys.

Tää ajattelutapa joka on suomalaisten jäänne jostain että tuohan tehään tuohon vaikka ideassa ei olisi päätä eikä häntää.Tai joku suurvalta tiputtaa murusen suomalaisen nenän eteen niin suomalainen on sitä nuolemassa samaan aikaan kun suurvalta on saanut haluamansa ja sitten itketään kun annettiin lähes ilmaiseksi taas kansallisomaisuutta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
hannes
13.05.2019 8:17


Viestejä: 8629
Kuinka raideleveys on ajateltu. Ruotsissa jo on eri raideleveys, kuten koko Keski-Euroopassa. Baltian maiden raideleveydestä en tiedä.

Joskus kokeiltiin muunnettavia telejä ainakin tavarajunissa. Matkustajajunissa on vaihto ollut ja varmaan on vieläkin. Mihinkä se raideleveyksien ero olisi kadonnut. Ei siis kovin suoraa yhteyttä varsinkaan makuuvaunumatkustajilla keskellä yötä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
niittäjä
13.05.2019 9:04


Viestejä: 462
tavarajunissahan on mahdollista muuttaa raideleveyttä.
Matkustajajunissa varmaan junanvaihto paikallaan mutta tämä on sitten aikataulullinen asia ettei tarvi klo 3 yöllä sitä vaihtaa. Pohjosen juna helsingistä on muistaakseni nyt jo siinä klo 6-8 välillä
kemissä ettei se nyt niin keskellä yötä ole.

Tuo nyt ois kuitenkin järkevämpi vaihtoehto kuin rakentaa pätkä läpi erämaa-alueiden joka jäisi vähälle käytölle.Onhan tuolla euroopassakin eri raideleveyksiä ja hyvin näyttää toimivan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Rajan_Susi
13.05.2019 9:27


Viestejä: 220
Eri raideleveykset kaluston suhteen on teknisesti kyllä ratkaistu monessakin paikassa. Esim Espanjassa on käytössä kahta raideleveyttä https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/110720/Vainikainen%20Iiro.pdf?sequence=1&isAllowed=y
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
hannes
13.05.2019 9:56


Viestejä: 8629
Hienoa että raideleveysasiat on hoidettu. Enpä tiennyt.jäämeren rataa ei tietenkään missään nimessä saa tehdä
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pepi
13.05.2019 10:41


Viestejä: 6754
Raideleveys on ratkaistu teknisesti, mutta onko se taloudellista? Tarvitaan erikoiskalusto koko sille kuljetusmatkalle, josta halutaan selviytyä ilman uudelleen kuormausta.

Jäämeren rata, jos se Norjan puolellakin rakennettaisiin Suomen raideleveyteen, helpottaisi ongelmaa vain Suomessa lastattavan tai purettavan rahdin osalta. Rail Baltican raideleveydeksi tulee 1435 mm. Venäjälle ei tuolta rahdattaisi, koska siellä on omat satamat.

Kannattavuusarvio pitää laskea vain Suomen rahdin pohjalta. Muu on haihattelua.
_________________
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
niittäjä
13.05.2019 11:03


Viestejä: 462
suomesta menee jo tavarajunia koreaan asti venäjän läpi.
Suomen ja venäjän raideleveys on sama joten eipä tuolta tarvi venäjälle viedä
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
luuppi
28.05.2019 9:46


Viestejä: 5093
Naiden pohjoisen kotkotusten kanssa on jaanyt muu valmistelu vahalle, ja meinaa tulla pikku kiirus:
"EU-rahoituksen osuus suunnitelmissa jopa puolet
Valtiolla on kiire, koska suunnitteluun on tarkoitus hakea EU:n tukea.

Yhtiöiden pitäisi hakea rahaa ennen kuin EU:n seuraava rahoituskierros alkaa eli selvästi ennen vuotta 2021. Rahaa suunnitteluunkaan ei voi hakea, ellei ole kunnon kansallista suunnitelmaa.

EU:n rahan osuus suunnitelmasta saataisi olla jopa puolet. Varmaa rahan saaminen ei ole."

ja tietysti pyydetaan paljon (jotta saataisiin jotakin):
https://arkku.mediadelivery.fi/img/628/2c0b140adc8e4747bf64b73687c729d7.png
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
luuppi
13.06.2019 6:37


Viestejä: 5093
Eipa taida taman otsikon alle tulla enaa paljoa asiaa, kun yo. on jo hallitusohjelmaankin niitattu:

"Selvitetään mahdollisuus EU-rahoitukseen ensisijaisesti niiden kaupunkien yhteishank-keissa, jotka mukana liikenteen eurooppalaisella ydinverkolla sekä toiminnallisesti yh-teydessä niihin ja sijaitsee välittömässä läheisyydessä."
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 18, 19, 20

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Se tulee sittenkin TREKKING Hölynpöly... 33 14.03.2018 16:26 Katso viimeisin viesti
Sähkö tulee Pekka Muut varusteet 1 05.02.2018 9:22 Katso viimeisin viesti
Tie tulee Tarvantovaaran erämaahan jänkkäkoira Lappi 4 24.08.2017 12:14 Katso viimeisin viesti
Miksi ahkio tulee vinossa? tunturisusi Talvivaellusvarusteet 22 12.10.2016 11:15 Katso viimeisin viesti
Tunnelmia Färsaarilta, pimennys tulee.. Janne Pyykkö Norja, Ruotsi, Venäjä ja muut lähialueet 18 16.03.2015 16:09 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 20 Yht. 20
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
Siirry: