Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Jäämeren rata tulee?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tmustak
07.10.2013 20:40


Viestejä: 1827
tuleepas, ja Kirkkoniemeen.

ja aika nopeasti.
_________________
kaikki matkat alkavat ensimmäisestä askeleesta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Blog Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
luuppi
07.10.2013 20:40


Viestejä: 4853
Ministeri naytti olevan jalat maanpinnalla-tyyppia, ja selvitykset ovat selvityksia. 3 mrd:n murto-osiin mahtuu monta selvitysta, nyt ja jatkossa.

Vaikka jaanmurtajat kalliita onkin lillutella kesat pitkat, niin tuskin P-Suomen satamia halutaan pakettiin laittaa?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Gártanoaidi
09.10.2013 9:25


Viestejä: 599
Lapin Radiossa oli aiheeseen liittyen hiljattain parikin puheenvuoroa: lappilaiset kansanedustajat Rundgren ja Autto hahmottelivat näkymiä etenkin työllisyyden näkökulmasta. Rundgren oli ollut pitkähköllä tutustumismatkallakin mm. Kirkenesissä ja Murmanskissa.

Jäämeren rataa on kuulemma suunniteltu jo massalaskelmienkin muodossa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
George
09.10.2013 12:27


Viestejä: 3343
Ihmeellistä hypetystä tuo Jäämeren rata. Joulupukkiako varten sitä tarvitaan?
_________________
Inarinjärvi kansallispuistoksi
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
omat polut
09.10.2013 12:54


Viestejä: 2974
Niinpä, juuri torpattiin Kainuussa talkkikaivoshanke kun lahdenpohjukassa viitasammakko ja puussa siipioravan risupesä, voi elämä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tmustak
09.10.2013 21:39


Viestejä: 1827
eihän tässä uskalla mennä kyykkypasqualle erämaissa, jos vaikka joku sammakko hyppää juuri alle kun kauan odotellut rutistus saa päivänvalon.

eikä kyllä uskalla nuotiota enää polttaa, jos vaikka joku pinkkiselkätikka lentää tuliin ja kärventyy. hmmmm. minkähän makuine tuo olisi?
_________________
kaikki matkat alkavat ensimmäisestä askeleesta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Blog Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
hannes
10.10.2013 7:59


Viestejä: 8182
omat polut kirjoitti:
Niinpä, juuri torpattiin Kainuussa talkkikaivoshanke kun lahdenpohjukassa viitasammakko ja puussa siipioravan risupesä, voi elämä.

Siitä hankkeesta eivät paikallisetkaan olleet innostuneet päästöjen pelossa . Luultavasti heidän asenteensa vaikutti päätökseen enemmän kuin on uutisoitu.

Hankehan ei ole vielä lopullisesti nurin!!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
sepe
10.10.2013 8:01


Viestejä: 180
On ilmeistä että koillisväylää ja jäämerta tullaan tulevaisuudessa hyödyntämään monella tapaa riippumatta siitä rakentaako Suomi jäämeren rataa vai ei. Kysymys onkin haluaako Suomi olla jotenkin mukana siinä ja mahdollisesti jopa osaltaan olla vaikuttamassa siihen että jäämerellä toimitaan ympäristön kannalta mahdollisimman kestävästi. Radan kanssa alkaa olemaan kiire, sitä pitäisi rakentaa jo. Paras linjaus, luonnonkin kannalta, olisi luultavasti Inarijärvi kiertäen länsi ja pohjoispuolelta samaan käytävään Näätämöntien kanssa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Patikoitsija
10.10.2013 18:42


Viestejä: 1419
Minen oikein ymmarra, miten Sodankylän malmit liikkuisi vaihtoehto C:n avulla (Sallan rata > Murmansk? Vai onko nuo kaivosmalmit sivuseikka jos verrataan kaasun ja öljyn raijaamiseen Jäämerestä. Mutta voisihan sitä malmikuljetusta käyttää keppihevosena siten, että Luostollekin pääsisi raiteita pitkin lysthin pitoon. Samoin Sokli: linkin mukaan kolmesta vaihtoehdosta ei mikään kulje Soklin kautta, mutta hyvä juttu ettei sinne perukkaan asti raiteet koskaan yltäisikään! Että kumirenkailla kai ne Soklin tuotokset sitten joka tapauksessa ainakin alkutaipaleen menisi? Samoin Vätsäri jätettävä rauhaan, kiskot Sevetin tien luiskaan, kiitos.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
p.kivela
11.10.2013 11:02


Viestejä: 775
Varmaan tuo malmin hintakehitys yms. näyttelee yhtä osaa ja kaivosten malmimäärät yms. 2 miljardin investoinnissa myös rahoituksen tutkiminen. Yksi linjaus on Sallasta Vienanmerelle joka tietysti haluaa satamalle käyttöä kautta maksuja. Rekkaralli jää ilman sivurataa keskilappiin edelleen. Jos Sallan radasta tulisi strategisesti tärkeä niin sitä voidaan Venäjällä käyttää kiristysruuvina. Tämä on jo tuttua strategiaa kun Venäjä yrittää saada Länsi-Euroopan riippuvaiseksi energiastaan. Siksi ymmärtääkseni Eurooppa rakentaa kaasuputkilinjaa myös Turkin halki. Oliko se Nabucco vai mikä. Riskit on laskettu ja pyritään hajauttamaan ja hallitsemaan. Radan matkailukäyttö on nähdäkseni pelkkä bonus eikä kovin iso kannattavuutta lisäävä tekijä. Nykyään on lennotkin melko edullisia tai ainakin VR hintojen kanssa kilpailukykyisiä. Lentäen säästää pari lomapäivää lisää.

En kyllä usko, että koillisväylä tuo jäämeren radalle oikein mitään. Aasian laivat ovat kolmen jalkapallokentän kokoisia eikä niitä kannata purkaa vasta kuin Euroopan ytimessä kuten Amsterdamissa ja Hampurissa. 18 000 konttia. Jos aluksen kuljettama konttimäärä pantaisiin peräkkäin, junan pituus olisi 110 kilometriä.

Radalle jää näin vain Lapin malmin kuljetus. Kaasu ja öljy taas tulee putkessa parhaiten. Jos Sakatti ja muut isot saavat kaivosluvat niin hanke voi nytkähtää eteenpäin. Jos niistä valitetaan, kuten varmaa on, se vie vähintään 10 vuotta ennen kuin kukaan uskaltaa alkaa investoimaan rataan.


 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
George
12.10.2013 14:29


Viestejä: 3343
Suomen hyöty Pohjoisen jäämeren uusista mahdollisuuksita jäänee mitättömäksi. Äskettäin julkaistu arktinen strategia on poliittista jargonia ilman reaalista pohjaa. Kovasti uhotaan arktisesta osaamisesta, mutta sekin vähä mitä osataan -tarkoitan jäämurtajien käyttöä - näyttää äskeisten tapahtumien valossa kielletyltä. Samaisesta osaamisesta uhottiin norjalaisten Snövitt-kenttien rakentamisen yhteydessä n 10 vuotta sitten, mutta käytännössä suomalaiset olivat ulkona kuin lumiukot.
Eli realismia tarvitaan
_________________
Inarinjärvi kansallispuistoksi
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tyy
12.10.2013 15:22
Vieras

Mielestäni suomalaiset ovat pihalla omaa syytään. Joku muu vie hyödyn. Kyllä kiinalaiset uskaltavat, jos muille ei kelpaa.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pirunportti
12.10.2013 16:46


Viestejä: 1474
George kirjoitti:
Suomen hyöty Pohjoisen jäämeren uusista mahdollisuuksita jäänee mitättömäksi. Äskettäin julkaistu arktinen strategia on poliittista jargonia ilman reaalista pohjaa. Kovasti uhotaan arktisesta osaamisesta, mutta sekin vähä mitä osataan -tarkoitan jäämurtajien käyttöä - näyttää äskeisten tapahtumien valossa kielletyltä. Samaisesta osaamisesta uhottiin norjalaisten Snövitt-kenttien rakentamisen yhteydessä n 10 vuotta sitten, mutta käytännössä suomalaiset olivat ulkona kuin lumiukot.
Eli realismia tarvitaan


Kun mielipiteensä päättää viisauteen, että realismia tarvitaan, niin voiko kukaan olla eri mieltä?

Jos suomalaiset ovat sitä mieltä, että suomalaista jäänmurtajaosaamista ei saa hyödyntää jäämeren öljyvarojn etsimisessä, niin silloin businessmahdollisuus on tietysti menetetty.

Arktista osaamista eli toimimista kylmissä olosuhteissa Suomessa kyllä on. Sen lisäksi suomalaisilla tuotteilla on edelleen kova maine - erityisesti Venäjällä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Patikoitsija
12.10.2013 18:51


Viestejä: 1419
kivelän pee tuossa edellä esitti minun mielestä järkeenkäypiä ja loogisia päätelmiä. Juuri tuo pääomittaminen on varmaan suurin este aloittamiselle ja perässähiihtäjänä on peli jo tavallaan hävitty ja Suomeen virtaavat ulkomaiset rahat menevät siinä tapauksessa muihin valtioihin. No mitäpä se Suomi uusilla tulonlähteillä tekisikään (vitsivitsi). Ja asia, jota ei ensihätään tule ajatelleeksi, on justiin tuo seikka kun päämiehet Sauli ja Vladimiri kohtaavat vaikkapa kahden kesken niin onpahan sitten machoilevalla naapurin isännällä hyvä konsti kiristellä Saukkaa siinä tapauksessa että päädyttäisiin halvempaan Sallan radan jatkamiseen. Tosiasiat ovat kylmiä kuin arktinen ympäristö.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
matsoni47
12.10.2013 23:25


Viestejä: 732
En pitäisi ihmeenä vaikka joku hanke toteutuisikin. Kymmeniä vuosia siinä firmassa touhunneena voin sanoa, että kaikki tapahtuu justiinsa silloin kun ei mistään ole puhe.
Ja taas kovat valmiit suunnitelmat menevät arkistoon. Kelloselkään menee jo rata. Ja Taivalkoskelle, vaikka onkin mettittynyt. Teknisesti kumminkin hyväkuntoinen pohja. Ja justiinsa olin kesällä prätkällä ajelemassa saksalaisten sota-aikaista " kuolemanrataa" Hyrynsalmelta Kuusamoon.
Tosin ei siellä kiskoja ole, ja vanhalle ratapohjalle on tehty teitä ja VR teki Suomussalmelle asti normaalilla raideleveydellä rataa Pesiökylään asti samalla, tai lähes samalla linjalla saksalaisen kapearaiteisen päälle.
Ja siitä Suomussalmelle onkin uutta ratalinjaa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Seuraava

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Se tulee sittenkin TREKKING Hölynpöly... 33 14.03.2018 16:26 Katso viimeisin viesti
Sähkö tulee Pekka Muut varusteet 1 05.02.2018 9:22 Katso viimeisin viesti
Tie tulee Tarvantovaaran erämaahan jänkkäkoira Lappi 4 24.08.2017 12:14 Katso viimeisin viesti
Miksi ahkio tulee vinossa? tunturisusi Talvivaellusvarusteet 22 12.10.2016 11:15 Katso viimeisin viesti
Tunnelmia Färsaarilta, pimennys tulee.. Janne Pyykkö Norja, Ruotsi, Venäjä ja muut lähialueet 18 16.03.2015 16:09 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 2 Yht. 16
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Seuraava
Siirry: