Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Jäämeren rata tulee?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 14, 15, 16  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
mettäantero
17.10.2015 14:52


Viestejä: 2049
Kommentoin vielä lyhyesti edellisistä mielipiteistä poimittuja keskeisimpiä käsiteltävää aihetta koskevia väittämiä:

"väylä on jäässä suurimman osan vuotta ja sitä hallinnoiva Venäjä kautta vuoden"...Täsmälleen näin. Kolme tärkeintä riskitekijää/uhkaa ko pohjoisella väylällä Itä-Aasiasta Eurooppaan alkavat kaikki V-kirjaimella.

" valtakunnan huoltomahdollisuus olisi toista luokkaa, kun kaikkea ei tarvitsisi rahdata Itämeren tai jopa kapean Juutinrauman kautta"... Viittaan edelliseen kommenttiini. Venäjän Alakurtista lähtevät maahanlaskujoukot pystyvät eilisten uutisten mukaan saavuttamaan Pohjois-Suomen lentotukikohdat noin tunnissa, kauempaa Venäjältä tulevat vastaavat joukot muutamassa tunnissa ja teitä myöten tulevat noin viikossa. Joten nopeasti olisi tuo Suomen elämänlanka (Jäämerenrata) poikki.

"Rata madaltaisi kynnystä pilata ikiaikainen luonto pikavoittojen toivossa, mistä kaivosteollisuudessa on pitkälti kysymys" ...Juuri näinhän se käytännössä valitettavasti menisi.

"Näenkin, että ratoihin pitäisi panostaa siellä, missä maantieliikennettä on eniten"...Olen samaa mieltä. Jos ekologisuuteen vedotaan, suurin panostus ratoihin pitäisi siis tehdä lähinnä Rovaniemen eteläpuolella.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Ursus
17.10.2015 17:03


Viestejä: 6833
Ehdottomasti juuri tiheimmin asutulla ja teollistuneimmalla alueella rataverkkoa tulisi parantaaa ja samalla myös henkilöliikennettä tehostaa. Jotenkin on semmoinen kutina, että useamman viime vuosikymmenten hallituksen toiminta on suurten linajausten suhteen ollut kuin toimitusministeriön. Havukka-ahon ajattelijan kaukonäköisyys on puuttunut täysin - tai ainakin konkreettiiset siitä nousevat teot ovat puuttuneet.
_________________
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Sokosti Suomujoki
18.11.2015 12:55


Viestejä: 2405
Kirkkoniemen kaivos on tänään mennyt konkurssiin. Jos esim. Outokumpu tai entinen Rautaruukki ostaa tuon konkurssipesältä, on rata taas askeeleen todennäköisempi. Tavara liikkuisi molempiin suuntiin.
_________________
Jokainen gramma on liikaa - http://sokosti.wordpress.com/

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Osmo
09.11.2016 8:23


Viestejä: 46
Nähtävästi tätä asiaa ei olekaan laitettu pois työpöydältä..

http://yle.fi/uutiset/3-9279572
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
luuppi
09.11.2016 17:21


Viestejä: 4985
Onneksi ei.

Tosin tuo yhteispohjoismainen aspekti on toivottavasti muutakin kuin toiveajattelua... kaiken aikaisemmin lukemani perusteella norskit aikoivat maksattaa koko homman meilla... joka olisi bye-bye Skibottn/ Tromssa vaihtoehdolle (minusta).

Keskimmainen linjaus on huonoin Lapin luonnon kannalta ja Itainen on sita mita on... huoltovarmuus olisi varmaan hyva sana siihen yhteyteen.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
varg62
09.11.2016 17:37


Viestejä: 5601
Kakkonen paras sillä Koilisväylä on kulkukelpioinen läpi vuoden 50 vuoden sisällä. Ei yksi rata pilaa maisemaa jos ei kerran tuulimyllytkään vihereiden mielestä eli EI kun Uk:puiston ja vätsärin läpi rata. Kannatan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
rautu
09.11.2016 17:49


Viestejä: 6662
Kakkonen olisi retkeilijöiden lappiin liikkumiseen paras. Ajatelkaas, jos voisi saada pysäkin tuonne keskelle erämaata. Olis kiva.
_________________

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
luuppi
09.11.2016 18:09


Viestejä: 4985
Montako tonnikilometria?
"
Kakkonen olisi retkeilijöiden lappiin liikkumiseen paras"
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
AnttiH
10.11.2016 14:17


Viestejä: 1293
rautu kirjoitti:
Ajatelkaas, jos voisi saada pysäkin tuonne keskelle erämaata.


Ei olis enää erämaa.
_________________
https://www.anttihaataja.fi
https://facebook.com/anttihaatajaofficial/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
AnttiH
10.11.2016 14:20


Viestejä: 1293
varg62 kirjoitti:
Ei yksi rata pilaa maisemaa jos ei kerran tuulimyllytkään vihereiden mielestä eli EI kun Uk:puiston ja vätsärin läpi rata. Kannatan.


Kannattais myös seurata todellista keskustelua, eikä tehdä perusteettomia vastakkainasetteluita. "Vihreät" eivät kannata tuulimyllyjä varauksettomasti. Ensi alkuun voit perehtyä mm. Pohjois-Pohjanmaalla käynnissä olevaan myllyviidakon rakentamiseen ja sen ympärillä käytävään keskusteluun.
_________________
https://www.anttihaataja.fi
https://facebook.com/anttihaatajaofficial/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
varg62
10.11.2016 15:23


Viestejä: 5601
^Olen seurannut, kun en halua myllyjä tänne Pohjanmaalle. Muutan heti jos lähelle tulee taas jonnekkin. Onneksi on vuokrakämppä ja eläkkeellä niin muutto nopea. Ja muuten ei kannateta noita kuin vain valemediassa eli lehdistössä.KP24 ja Pohjanmaan uutiset.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
luuppi
22.06.2017 18:35


Viestejä: 4985
Jos rata tulee, se tulee Norjaan ja
http://www.suomenmaa.fi/uutiset/keskustan-karna-jaameren-radasta-34ikuisuushanke-on-lopultakin-nytkahtanyt-eteenpain34-6.3.254826.9003f6aa29
helmikuussa kuullaan, mita kautta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tunturisusi
22.06.2017 21:03


Viestejä: 338
heh, olishan tuo vinkeetä jäädä pois jossain Piilolan seisakkeella ja aloittaa patikka heti. Vaan luulis että tuosta keskimmäisestä vaihtoehdosta on poromiehillä jonkin verran kriittisiä kommentteja?

Vai miten se on, häiritseekö rata porotaloutta? oon ihmetelly väitteitä että tiet, rakennukset ym on haitta, vaikka porot tulee tien varteen heinää syömään talvella ja jäkälät on kaluttu loppuun joka paikasta

eihän se luonnonsuojelumielessäkään tietenkään oo niin mieluista saada junarata keskelle erämaata
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
honkamukka
22.06.2017 21:46


Viestejä: 3846
Kokemukseni mukaan sähkön siirtolinjoja kulkee erämaisten alueiden halki. Pylväät yltävät paikoin kymmenienkin metrien korkeuteen. Jossain luonnon helmassa saattaa olla propellikin pylvään päässä. Yksiraiteinen junan kulku-urakaan ei vie enempää tilaa maisemasta. Poromiehetkin saavat kulukorvaus mahdollisuuksia lisää. Tämä vertaus juontuu jonkun muun kommenteista. Minun puolestani junarata voi tulla, kulkumaata riittää. Olemme jotenkin irtautuneet luonnosta niin paljon, että kokonaisuutta palvelevat hankkeet tuntuvat kokoansa suuremmilta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Capella
22.06.2017 23:05


Viestejä: 370
Tuulivoima ja aurinkovoima ovat globaalisti nopeiten kehittyvät energiantuotantomuodot. Elegantteja ja kauniita tapoja tuottaa päästötöntä energiaa.

Sopisivat aivan mainiosti vaarojen ja tuntureiden huipuille.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/Capella
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 14, 15, 16  Seuraava

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Se tulee sittenkin TREKKING Hölynpöly... 33 14.03.2018 16:26 Katso viimeisin viesti
Sähkö tulee Pekka Muut varusteet 1 05.02.2018 9:22 Katso viimeisin viesti
Tie tulee Tarvantovaaran erämaahan jänkkäkoira Lappi 4 24.08.2017 12:14 Katso viimeisin viesti
Miksi ahkio tulee vinossa? tunturisusi Talvivaellusvarusteet 22 12.10.2016 11:15 Katso viimeisin viesti
Tunnelmia Färsaarilta, pimennys tulee.. Janne Pyykkö Norja, Ruotsi, Venäjä ja muut lähialueet 18 16.03.2015 16:09 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 9 Yht. 16
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 14, 15, 16  Seuraava
Siirry: