|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
IkiHonka 06.05.2007 9:45
Viestejä: 5811 |
Veikkaanpa, että tuo saa taas Jukkiksen sormet syyhyämään ja pajalle askartelemaan.
Varsinkin vaelluskodan käyttäjille harkittava vaihtoehto. Yhdistämällä aisa + aisa => keskisalko.
Ja käyttöä olisi myös riittävän tukevana seipäänä syvien kapeahkojen (kuitenkin ylihyppäämättömien) purojen ylityksiin seiväshyppytyyliin.
...tai Umpiksen peräänkuuluttamana pitkänä kahluusauvana. _________________ "Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Pepi 06.05.2007 10:36
 Viestejä: 6809 |
Ja jotta epätasaisia maastoja varten pyörää ei tarvitsisi kasvattaa kohtuuttomasti, sen eteen liukujalas, joka saa vehkeen tulemaan purilaitten tapaan, jos pyörä ei tapaa maahan. Ja mahdollisuus avata kolmijalaksi, jossa on kuulapää kameraa varten passelissa paikassa. Ja ....  _________________ Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
j_susiraja 06.05.2007 13:58
 Viestejä: 440 |
Ja kantoviilekkeiden avulla koko hoidon voisi nostaa selkään hankalammissa maastoissa. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
IkiHonka 06.05.2007 14:10
Viestejä: 5811 |
j_susiraja kirjoitti: |
Ja kantoviilekkeiden avulla koko hoidon voisi nostaa selkään hankalammissa maastoissa. |
Niin tähän tapaan:
Kuvagalleriassa on lisää ajatuksia herättäviä...  _________________ "Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
IkiHonka 06.05.2007 14:21
Viestejä: 5811 |
Pah! Eihän tuolla ole virkaa:
"Carrix is built to carry up to 20kg
Do not overload"
Tuonhan nyt kantaa selässäänkin. Isommilla kuormilla siitä vasta hyötyä olisi. _________________ "Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Umpihanki 06.05.2007 14:31
 Viestejä: 3927 |
Tuossa videopätkässä näyttää toimivan aikas mukavasti.
Nuo vetovaljaat ovat pätevän oloiset. Huonoselkäiselle kulkijalle toisivat arvatenkin helpotusta kantamuksen kuljettamiseen.
Tee se itse henkilöille helpohko nikkarointikohde. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Rin-tin-tin 06.05.2007 14:57
Viestejä: 1162 |
Yli 600 euroa. Vaikuttikin turhan mielenkiintoiselta. _________________ Kaikkea aikansa. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Umpihanki 09.05.2007 12:22
 Viestejä: 3927 |
Rin-tin-tin kirjoitti: |
Yli 600 euroa. Vaikuttikin turhan mielenkiintoiselta. |
Voishan ton tehdä itse 100 eurolla, ja lähettää postikortti kiitokseksi vinkistä, jos omatunto alkaa kolkuttaan. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Umpihanki 26.05.2007 14:02
 Viestejä: 3927 |
Tässä on tullut seurailtua "ruus pärin" seikkailuja, kun hän eleli hetkenaikaa heimojen kanssa, eri puolilla maapalloa.
Monessa paikassa olisi ollut "pyöräkuljettimille" aivan ykkösluokan tilaus,esimerkiksi kun naiset ja lapset joutuvat kantamaan vettä kanistereissa kilometrienkin päästä useammankin kerran päivässä.
Kuinkahan paljon maailmassa menee pelkkiä pyöriäkin kaatopaikalle, jotka kelpaisivat moneen paikkaan jokamiesluokan kehitysavuksi sinne kaikkein alimmalle ruohonjuuritasolle helpottamaan ihmisten arkea. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
hannes 27.05.2007 6:46
Viestejä: 8811 |
Jos tuollaiset pyörät olisivat vaikka 906:n alaputkissa (ja ne viitsisi kantaa)olisi se vaihtelua kulkemisen kannalta.(esim.tasaisilla osuuksilla)
Talvivaelluksellakin on joskus mukava laittaa sukset ahkioon ja vetää kuormaa kävellen,jos kulku-ura on kovapohjainen.
Legenda kertoo,että Inkat(Mayat,Azteekit?) eivät tunteneet pyörää.
...jos se olikin näiden kulttuurien häviämisen syy,eikä espanjalaiset kulkutauteineen ja tuliaseineen ja kieroine metodeineen...
...aivan peipposia eivät nämä intiaanitkaan olleet mm.ihmisuhrirituaaleineen ym.ym.,ja päälle he ryyppäsivät - eivät kuulemma suun kautta vaan peräruiskeina...män taas hölyksi ja pölyksi.. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Umpihanki 27.05.2007 9:53
 Viestejä: 3927 |
hannes kirjoitti: |
Legenda kertoo,että Inkat(Mayat,Azteekit?) eivät tunteneet pyörää.
...jos se olikin näiden kulttuurien häviämisen syy |
Ainakaan nykyisestä maailmanmenosta ei tulisi yhtään mitään ilman pyörää.
Pyörähän se on joka maailmaa pyörittää, ja on jo kauan pyörittänyt.
Jos pyörää ei olisi keksitty, niin elämä kulkisi liukuen ja laahaten.
Kesällä meno olisi verkaisempaa kuin talvella, mutta nykyiseen elämänmenoon verrattuna talvet saattaisivat olla pitempiä, koska ilmastonmuutosta ei todennäköisesti oltaisi saatu aikaiseksi pelkällä liuku ja laahaustyylillä. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
tmustak 27.05.2007 22:12
 Viestejä: 1827 |
Hanneksen ideaa pitääkin kehitellä!
putken sisähalkaisija on 22 mm.
viilekkeiden alakiinnityskohtaan on 35mm.
Sisäputki menisi noin 50 mm syvälle ja sen loveasi sopivasti viilekkeiden kiinnityskohdille. 20 mm kohdalle alhaalta päin tekisi reiän ja sokan siihen. Putki olisi tanakasti kiinni.
Pyörän ja rinkan välinen etäisyys pitäisi miettiä riittäväksi. _________________ kaikki matkat alkavat ensimmäisestä askeleesta. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
hannes 28.05.2007 14:02
Viestejä: 8811 |
Sokkaa tai ruuvia mutterilla ajattelin itsekin kiinnitykseen.Pyörien etäisyyden rinkasta voisi tehdä säädettäväksi .Rinkkaan menevään sisäputkeen,pyörään menevään päähän , pari säätöreikää sokalle tms.ja itse pyörään oma kiinteä putki samaa kokoa kuin rinkan putki.Eli tämä 22mm putkkenpätkä menisi rinkan ja pyörien putkien sisään .Se olisi siis irrallinen.
Pyörien pitäisi olla tarpeeksi isot mutta kevyet,kestääkin saisivat. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
PetriKivela 05.06.2007 20:51
Viestejä: 79 |
hannes kirjoitti: |
Sokkaa tai ruuvia mutterilla ajattelin itsekin kiinnitykseen.Pyörien etäisyyden rinkasta voisi tehdä säädettäväksi .Rinkkaan menevään sisäputkeen,pyörään menevään päähän , pari säätöreikää sokalle tms.ja itse pyörään oma kiinteä putki samaa kokoa kuin rinkan putki.Eli tämä 22mm putkkenpätkä menisi rinkan ja pyörien putkien sisään .Se olisi siis irrallinen.
Pyörien pitäisi olla tarpeeksi isot mutta kevyet,kestääkin saisivat. |
Putkirinkka antaisi mahdollisuuden nopeasti kokeilla pyöriä. Esim onkivapatyyppiset teleskooppijalat vedetään sivuilta alas taakse n. pari metriä, päihin pyörät. Vankat "onkivapaputket" toimivat erillisjoustavana vartena. Renkaiden välissä voi olla kevyt akselikin, mutta silloin voi osua mättäisiin/kantoihin...riippuen pyörien koosta. Pyörät kevyet, lujat ja ilmatäytteiset. Vai toimisivatko ne nestesäiliöinä...
Hyvä laakerointi.
Yläpäästä toiset kaksi teleskooppia jotka kiinnitetään repusta irrotettavaan lantiovyöhön. Vähän kuin ahkiossa.
Teleskoopit kiristyvät vedossa. Toimivat samalla laavusalkoina. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Ellen 09.06.2007 22:14
Viestejä: 213 |
tuollainen majoite mukaan seuraavan kerran kun lähtee kaupunkiin vähän juhlimaan, ei tarvi sitten miettiä millä pääsee kotiin..
..just joo! : D |
|
Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|