Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut varusteet Louteen pystytyksiä
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Louteen pystytyksiä
tyy
06.07.2013 9:50
Vieras

Onhan tästä enneinkin puhuttu, mutta minkälaisia louteen pystytyksiä harrastatte? Aluksi louteen hankittuani tuli sitaistua loue puun oksaan, mutta se ei aina onnistu.

Kun nyt hankin kaksi vaellussauvaa, niin päädyin tänä kesänä käyttämään pelkästään niitä louteen pystyttämiseen.

Tapoja lienee lukemattomia. Talvella apuna voi käyttää pitkiä eräsuksia, jne.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Ursus
06.07.2013 15:34

Tuo lippapystytys olisi varmaan hyvä sateella jos ei ole tulilla. Lippa keräisi savua. Osa yötaivasta eli komeasta panoraamasta jää kuitenkin lipan taakse. Itse olen pystyttänyt louteen vain perinteiseen tapaan narulla oksaan, ison nojallaan olevan karahkan varaan tai teleskooppivavalla. Kerran olen kunnolla kastunut kun tuuli kääntyi 180 astetta ja yltyi myrskyksi.

tyy
06.07.2013 22:54
Vieras

Enpä ole huomannut lipan erityisesti tulistelua haittaavan, risukeitintä sen enempää kuin nuotiotakaan. Mustuu se kyllä tervastulilla, mutta mustukoon.
 Sivun alkuun

Kuukkeli
06.07.2013 23:35

Jos ymmärsin kuvistasi oikein, olet vetänyt lipan reunoista vaellussauvan kohdalta kumilangoilla maahan. Ne ovatkin todella käteviä pystytyksissä. Antavat periksi tuulelle ja tiukkuutta on helppo säätää. Pena-laavunkin pystytyksessä vakiovaruste.
------------------------------------------------------------------------------
Perisoreus Infaustus
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

tyy
06.07.2013 23:42
Vieras

Ei, se on 3mm naru jossa samanlainen kiristysnipsu kuin teltannarussa. Narut sauvojen kohdalla ja yksi vielä lipan leskellä.

Tuolla takakolmioissa on kuminauhat kyllä.
 Sivun alkuun

Mystinen metsätyömies
07.07.2013 13:16

Tyylle: Mistä ostit,paljon makso,eikö ollut muun värisiä? Very Happy No ei sentään, vaan tosi asiallisen näköinen loue. Jämäkän näköiset narujen kiinnityskohdat. Minkä merkkinen vai teitkö itse? Onkohan pienempää mallia saatavalla? Tai siis kuvasta saa käsityksen kahden hengen mallista, vai näenkö väärin? Onko painava? Omasta olen joutunut juuri noita lenkkien kohtia vahvistamaan.

Ei minulla ainakaan ole lippa taitettuna tulistelua haitannut. Minä olen pystyttänyt louteen yleensä perinteiseti eli puu louteen sisäpuolelle kankaaseen kiinni vinoon ja pysty puu. Tai naruilla virittelemällä.

valokaari
07.07.2013 13:29

Pystytys matkaonkivavalla Wink
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

luuppi
07.07.2013 22:44

Tosi hyvan nakoinen.
Pitkako se vapa on? Olen tuumaillut, ettako sellainen vai vanhasta teltankaaresta katkaisemalla. Kaikki osat mukaanlukien kaarella on pituutta 4m.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

valokaari
08.07.2013 18:58

luuppi kirjoitti:
Tosi hyvan nakoinen.
Pitkako se vapa on? Olen tuumaillut, ettako sellainen vai vanhasta teltankaaresta katkaisemalla. Kaikki osat mukaanlukien kaarella on pituutta 4m.

Pituutta muistaakseni n. 2 metriä. Halpa (5€) ja kevyt (160g)

Edit: Louteen kärkeen on teipattu silikoonituubin suutin johon vapa menee "tuppeen"..
 Sivun alkuun

dailymail
09.07.2013 11:37

Minä olen erätoveria yrittänyt joskus pystytellä teleskooppionkivavalla, mutta en ole onnistunut. Tulos on ollut hutera ja/tai vapa on lomahdellut kasaan kesken kaiken. Lieneekö sitten ollut huono vapa vai huono pystyttäjä.

Nyt olen käyttänyt kukkakeppiä toverin pystytyksessä (2x80 cm). Sellainen muovipäällysteinen noin 10mm vahvuinen "teräsputki". On toiminut hyvin, mutta on herkkä väännölle eli saattaa katketa jos taivuttaa liikaa.

dailymail
09.07.2013 11:38

2x

hana
05.09.2013 22:00

Lienee tyhmä kysymys, mutta pakko kysyä kun ei ymmärrä Confused

Eli jos pystyttää louteen mato-ongella tms vapaasti seisovalla kepillä, mikä estää louetta kaatumasta maahan? Erotan kuvasta vain yhden eteenpäin vetävän narun, onko siellä toinen taakse vedossa?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

L-J
05.09.2013 22:11

^Louekangas on takaa maakiiloilla maassa kiinni.
 Sivun alkuun

luuppi
05.09.2013 23:23

Tama on ollut tasmalleen kysymykseni, ja molemmat on jemmassa:

"Pitkako se vapa on? Olen tuumaillut, ettako sellainen vai vanhasta teltankaaresta katkaisemalla. Kaikki osat mukaanlukien kaarella on pituutta 4m.

Pituutta muistaakseni n. 2 metriä. Halpa (5€) ja kevyt (160g) "

Tuohon nyt viela siita neljametrisesta: onko pystytystapaa, jossa "kaareva" teltankaari jotenkin ankkuroituisi louteen taakse, ja jatkaisi yli harjan edessa, niin etta esim 2m paassa oleva puu voisi olla sille se toinen tukipiste (ja tulet mahtuu valiin)?
 Sivun alkuun

luuppi
05.09.2013 23:29

Tama on ollut tasmalleen kysymykseni, ja molemmat on jemmassa:

"Pitkako se vapa on? Olen tuumaillut, ettako sellainen vai vanhasta teltankaaresta katkaisemalla. Kaikki osat mukaanlukien kaarella on pituutta 4m.

Pituutta muistaakseni n. 2 metriä. Halpa (5€) ja kevyt (160g) "

Tuohon nyt viela siita neljametrisesta: onko pystytystapaa, jossa "kaareva" teltankaari jotenkin ankkuroituisi louteen taakse, ja jatkaisi yli harjan edessa, niin etta esim 2m paassa oleva puu voisi olla sille se toinen tukipiste (ja tulet mahtuu valiin)?
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Louteen teko p.kivela Kesävaellusvarusteet 63 28.03.2009 13:00 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 2
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Siirry: