Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Natiseeko kaikki ilmatäytteiset kevyet makuualustat?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Natiseeko kaikki ilmatäytteiset kevyet makuualustat?
miiahe
01.07.2013 12:01

Varmaan jo tästäkin on ketju jossain, mutten löytänyt. Meillä on 2 halpisretkipatjaa, vaeltaja- ja Halti-merkkiset. Pumpattavat , uimapatjatyyliset. Muutama yö koitettu nukkua niiden päällä, mutta miehen unesta ei tule mitään, kun ne natisee joka kyljenkäännöllä. Ja hiki virtaa selän ja patjan välissä. Lopulta heitti oman patjansa kokonaa laavussa pois ja nukkui pelkällä peitolla.
Ennen retkeilty ohuilla solumuovialustoilla, mutta mun lonkkiin sattuu liikaa niillä nukkuminen.
Jos vastaavaan patjaan satsaa enempi rahaa, niin jatkuuko natina ja nitinä? Kilon patjaa en ala rinkassani kuskaamaan. Nyt jo hartiat kovilla, kun kuskaan muksujenkin juttuja.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pekka
01.07.2013 12:44

Muovipäällysteiset natisevat. Ostin juuri Everest-merkkisen, jossa on jonkinlainen kangas päällimmäisenä. Painoa tasan puoli kiloa suojapussin kanssa, vaikka pakkauksessa on 520 g. Kerran näinkin päin.

dailymail
01.07.2013 22:01

Minulla on semmoinen Halti 500 lite -puhallettava patja, enkä ole huomannut natinaa tai hiostusta. Ainoa ongelma on, että patja tuppaa välillä tyhjenemään oma-aloitteisesti.

Lisäksi minulla on Retken itsetäyttyvä parin sentin vahvuinen patja, joka sekään ei narise eikä hiosta. Tämän patjan ainoa ongelma on hidas itsestään täyttyminen..

Retken patjaa olen käyttänyt reilun 3 vuotta ja Haltin patjaa vähemmän.

miiahe
02.07.2013 17:17

Just toi Halti 500 lite mullakin on toisena ja sekin natisee. Täytyykin kokeilla, jos se natina tuleekin alustasta sen patjan kanssa. Alla ollu alumiininvärinen teltta-alusta. Vai täytänkö liian täyteen.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

JukkaTapani
03.07.2013 15:49

en usko, että liian täyteen pumppaaminen tuota natinaa aiheuttaa, koita jotain kangasta siihen päälle? Ei uskoisi, että kovin paha on tehdä esim jotain vetoketjullista pussukka. Meidän äiti ainakin osais, se teki mulle pitkätkalsaritkin.

Mulla on myös ollu tuota tyhjenemis ongelmaa halti lite 500 patjan kanssa. Upotustesti on tehty ja vuodot paikattu.. käytössä tuo patja ollut about 20 yötä ja jotenkin uskomattoman paska laatuinen. Oisko sitten koiran kynnet voinu mennä läpi tuosta tai jotain, mutta sellaisia pieniä vuotoja ilmaantuu koko ajan lisää, niin että kerran yössä pitää täyttää uudestaan.
 Sivun alkuun

boueme
03.07.2013 17:11

Ostakkee Neoair, ni ei natise. Rapisee vähän, mutta siihen tottuu. Eikä oo vielä puhennu, vaikka koirakin on teltassa sen päällä maannu. Mediumikoko on itellä ja se painaa 340g ja pakkautuu parin nyrkin kokoiseen tilaan.

-B

miiahe
03.07.2013 18:51

Neoairilla aika suolanen hinta
 Sivun alkuun

boueme
03.07.2013 19:56

miiahe kirjoitti:
Neoairilla aika suolanen hinta

Suhteellista. Olen ollut huomaavinani, että köyhällä (itselläni) ei yksinkertaisesti ole varaa ostaa halpaa.

-B

tiojanie
03.07.2013 20:06

Minulla Exped SynMat Basic 7.5 alusta ja ei ole natissut.
Eikä nouse kumpikaan pää pussiksi kuten halvoissa malleissa. Lisäksi tuo on niin paksu että painavampikin henkilö voi nukkua mukavasti eikä lonkat tms osu maahan.

Epäilin aluksi kestävyyttä mutta nyt on kestänyt aika kovaa käyttöä jo 4 vuotta ja uskalsin viime syksynä jopa ottaa vaellukselle ainoaksi alustaksi mukaan. Paikkasarjan kanssa tietty.
 Sivun alkuun

Kore
03.07.2013 20:38

boueme kirjoitti:
Ostakkee Neoair, ni ei natise.

Millä muuten väki täyttelee näitä Neoaireja? Itse olen ollut Expediin tyytyväinen ja erityisesti integroitu pumppu on hyvä systeemi. Eikä siis natise tai pidä muutakaan ääntä. Painossa ne kuitenkin häviävät Neoaireille rutkasti, mutta jos patjan puhaltaa, jää sinne sisälle väkisinkin kosteutta, eikö? Ja jos kosteutta ei saa pois, sitä kertyy sisälle jossain vaiheessa aika paljon vai olenko ihan hakoteillä?
 Sivun alkuun

Louestaja
03.07.2013 20:47

Kore kirjoitti:
mutta jos patjan puhaltaa, jää sinne sisälle väkisinkin kosteutta, eikö? Ja jos kosteutta ei saa pois, sitä kertyy sisälle jossain vaiheessa aika paljon vai olenko ihan hakoteillä?

Mulla on punnitustuloksia reissuilta NeoAirista kesästä -11 lähtien. Sitä ennen Thermarestin Camplitestä -08 lähtien. Neon täytän puhaltamalla. Camplite on itsestääntäyttyvä, mutta sitäkin aina piukensin lisää puhaltamalla. Mitään painonnousua ei ole havaittavissa kummassakaan. Patjaan ei kerry kosteutta.

Olen viime aikoina lisäksi punninnut tavarat myös heti reissun jälkeen. Nyt viikon reissulla painoa tuli 4 grammaa lisää. Smile

Pepi
03.07.2013 20:51

Hengitysilmasta kertyy mainittavammin kosteutta vain hyvin kylmässä. Silloinkaan se ei ole paino-ongelma eikä täytteettömässä patjassa ongelma ollenkaan. Untuvatäytteiseen kertyvä kosteus voi tehdä olosuhteet otollisiksi joillekin untuvaa syöville mikrobeille.

murku
03.07.2013 21:02

^
Olen veli B:n kanssa samoilla linjoilla,köyhän ja nuukan kannattaa hankkia laatutuotteita.Retkipatjoista puheenollen Neoair on parasta A-ryhmää.Puljasin monenlaisten alustojen kanssa ,mutta Neoairin hankittuani ovat saaneet olla varaston hyllyllä.Täyttäminen puhaltamalla ottaa palkeisiin,ainakin tuohon L-koon patjaan menee aika monta keuhkollista ilmaa.Kosteuden kerääntymisestä en osaa sanoa,kesäretkeilyssä ei ainakaan ole havaintoja
Kyljelläänkin voi nukkua ei tunnu kuhmurat eikä lonkat kipeydy.Ainoa huono puoli on hinta,mutta tuota sijoitusta en ole katunut.

Aloita jälkiruuasta,elämä on epävarma.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

Louestaja
03.07.2013 21:17

^ Juu. NeoAirista en osaa vielä sanoa, mutta CampLite palveli yhdeksän vuotta pääasiallisena patjana, 20 - 30 yötä vuodessa. Nyt NeoAirin tultua se palvelee edelleen lähilaavuretkillä yms käytössä, jossa sen 1,4 kg:n paino ei haittaa. Se maksoi ostettaessa 900 mk, joten kustannus per yö on kovin pieni hyvästä laadusta ja unista. Jos NeoAir jaksaa puoletkin tuosta ajasta, se on silti mainio ostos.

hannes
04.07.2013 5:48

Auttaisiko makuupussille tarkoitettu silkkilakana natinaan jos makuualustan laittaa sen sisään?

Kevyt makuualusta koiralle on tuottanut päänvaivaa.Keksin että laitan aluminoidun kevytalustan silkkilakanan sisään ja se toimi aika hyvin!
Nyt itsellä on käytössä Thermarestin lyhyt makuualusta kesällä .Ongelmia tuottaa välillä mitä laittaa jalkojen alle jatkeeksi jos vaellusasu sattuu olemaan märkä. Ajattelin kokeilla itselle samanlaista lisäalustaksi alle kuin tein koiralle. Very Happy
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
O:lundhags jaure lt/muut merkin kevye... MarttiJ Ostetaan ja Myydään 0 30.10.2019 21:10 Katso viimeisin viesti
M:Kaikki myyty varsijousi Ostetaan ja Myydään 9 14.01.2019 21:38 Katso viimeisin viesti
Kaikki alkaa tontista kaptu Lappi 3 08.07.2017 8:54 Katso viimeisin viesti
O: Teltta Absidilla 2-4 hlö, kaikki k... VuoKu Ostetaan ja Myydään 0 13.04.2016 22:15 Katso viimeisin viesti
Avotulimajoite. Kaikki jo keksitty? Timoa Muut varusteet 76 22.10.2015 2:21 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 4
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Siirry: