Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Vätsärin kompassihäiriöt
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Vätsärin kompassihäiriöt
petepoika21
26.08.2006 22:01

Lähdemme viikon päästä käymään Surnujärvellä. Järvenpään jälkeen ei kai paljon ole polkuja niin joutuu varmaan hiukan turvautumaan kompassiin kartan avuksi. Miten paljon oikeasti nuo magneettihäiriöt haittaavat tuolla kulkemista. Hyvää saunailtaa kaikille kulkijoille.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
P3310
26.08.2006 22:25

Tuolla kysymyksenasettelulla suunnittelisin jonkin muun suunnistusmetodin kuin kompassin käyttöä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

kairaaja
27.08.2006 11:05

Onko sillä alueella jotain erityisiä "magneettihäiriöitä"?

Kompassi mukaan vaan. Kyllä se siellä toimii ihan niin kuin muuallakin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

omat polut
27.08.2006 11:08

Eranto on Suomen suurin, muistaakseni 11 astetta, lisäksi kaukaisten muistikuvien mukaan pari häiriöaluetta, joissa ei toisiaan voi kompassiin luottaa, taisivat olla merkityt karttaan?
 Sivun alkuun

rance
27.08.2006 12:57

Muistini mukaan Järvenpää - Surnujärvi välillä ei ole ainakaan isompaa magneettihäiriöaluetta. Järvenpäästä lähtee polku Surnulle, joka sitten häviää hetken päästä, ainakin näin lantalaisen silmin.
Matkan varrella on kuitenkin paljon helposti kartasta tunnistettavia kohteita, joita voi käyttää, jos pelkkä kompassisuunta tuntuu epävarmalle.
Eranto siellä on muuten jo karvan verran yli 12 astetta: http://www.ava.fmi.fi/MAGN/PICS/dmap.html
 Sivun alkuun

Fucoo
27.08.2006 18:13

Eiköhän Ransu lähdetä samoin tein?

Mulla on vähän semmonen tutuina että sieltä voi poimia kalaa litisevästä kivikosta suoraan pannuun, joten meidän pilkkitaidot saa ja pitää jättää tänne Etelä-Suomen narikoihin.

Ainakin uusissa maastokartoissa on kyseiseiltä alueilta magneettihärökaavio sivun vasemmassa alalaidassa. Sitä mä en tiedä miten se vaikuttaa Silvaan kun sen osti sitten Suunto, mutta mä menenkin metsässä neljän metrin salko tanassa jotta pysyisin suunnassa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä

rance
27.08.2006 19:48

Ehdotus on houkutteleva...
Punalihaset taitaisi jäädä sinne kivikkoon meikäläisen tuurilla kuiteskin Sad

Eikös ne häröt jää aika syrjään tuolta reitiltä (Järvenpää - Aittojärvet - Kallopää - Surnu)?
Mulla ei ole sieltä kun vanhoja peruskarttalehtiä, eikä niihin silloin merkitty näitä häiriöalueita.
 Sivun alkuun

Jukkis
27.08.2006 21:31

Juu, Fucoo ja Ransu, rinkka valmiiksi vain! Lähtö 10.9 iltapäivällä! =))
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Vätsärin kompassihäiriöt
petepoika21
27.08.2006 22:01

Mulla on kaikki uudemmat kartat tuolta Vätsäristä mutta en ole kyllä huomannut että niissä olisi missään mainittu erikseen alueita joissa noita magneettihäiriöitä olisi. Jostain olen kyllä lukenut että niitä on.
Kartassa oli tosiaan polku merkitty Järvenpäästä Surnulle mutta saa nähä löytyykö. Eikä se korjauskaavio häiriöitä poistamaan ole tehty vaan erantoa Wink , Taitaa mennä viisasteluksi. Tullaan pois kuitenkin ennenkuin te muut lähdette niin saatte tuoreet juorut jos ollaan elossa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Pepi
28.08.2006 9:07

Se erantokaavio on toki eri asia kuin joissakin kartoissa olevaan korkeusvyöhykekartakkeesen merkityt häiriöalueet. Minulla olevissa Vätsärin kartoissa ei mistään häiriöalueista ilmoiteta. Kuulopuheiden kompassihäiriöt ovat taas yleensä lähtöisin kompassin käyttäjän varusteista, läheisestä romusta tai korvien välistä. Muunlaisia magneettisia häiriöitä minäkään en ole tuolla päin havainnut.

Fucoo
28.08.2006 15:55

Mitä?

Teillä ei muka ole vasemman sivun alalaidassa makneettihärökuviota?

(Hämmästyneenä väitteistä juoksee karttavarastoon ja kantaa sieltä kaikki kartat mukanaan työtiskille)

Mulla on ainakin. Tämä läntti jota aikoinaan luulin tienvarsinakkikojun sinappi- ja ketsuppitahraksi, toteutuikin sittemmin maastossa makneettihärökuvioksi.
Todisteena tästä, mä kiersin huolellisesti kaikki punaiseksi merkityt pläntit enkä siten saanut kompassiini yhtä ainutta häröä.

Tosin oli aika vetistä se meno.

Mutta tästä olikin jo niin kauan aikaa, että mulla ei vielä silloin ollut silmälaseja.

(Olen juuri valmistelemassa uutta ketjunavausta nimellä: "Rillipiru savussa" Teen tässä hieman taustatutkimusta hyvällä näkökyvyllä varustettuna.)

Laughing
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä

Fucoo
28.08.2006 16:01

Jukkis prkl!

Osaatsä kalastaa? Jos et osaa, niin mä osaisin kyllä kahlata kun on nämä hirvenjalat alla. Mä voisin viskoa rautua litikosta tantereelle kun sä hakkaisit tuluksilla pusikossa sormiisi.

10.9

Iltäpäivä

"Mä aloin ajatella kuumeisesti"

Mä ilmotan huomenna saanko mä ton Ransun lähtemään Laughing
 Sivun alkuun

rance
29.08.2006 14:47

Pahus sentään, nyt kyllä pukkas harmituksen päälle.
Oon nyt parast' aikaa lomalla ja loma loppuu 10.9 Crying or Very sad

Oon kyllä hengessä mukana jos lähdette, suunnitellaan ens kaudella tarkemmin...
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Mökit Vätsärin erämaassa naavahauki Lappi 20 03.09.2017 14:03 Katso viimeisin viesti
Vätsärin kalastus Sipe Kalastus 18 27.07.2017 20:35 Katso viimeisin viesti
Vätsärin pohjoisosa 12.-19.9.2016 tiku Kuvagalleria 17 22.09.2016 3:03 Katso viimeisin viesti
Vätsärin joet jänkkääjä Lappi 10 30.04.2013 7:58 Katso viimeisin viesti
Kelkkaura vätsärin itärajalla? teeri Lappi 6 14.03.2013 20:34 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: