Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Ruokaohjeet ja vinkit Retkievästä luonnosta
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Metsän Omena
09.08.2015 16:47

Kalleimmissa teollisissa superfood-valmisteissa saavutetaan jo miltei sadan eri aineen tarkka kombinaatio. Ahvenessa niitä on tuhansia. Ja kombinaatio on auringontarkka. Yksi kilon ahven riittää ateriaksi kahdelle, kun tehdään mesto.

Nyt korjuuaikaan ei mukaan evääksi tarvita kuin suolaa, jos sitäkään.
Tämän kesän melontaretkellä kunkin päivän ravinnontarpeen keräämiseen kului ylimääräistä aikaa puolisen tuntia kahdelle hengelle. Siimaa pidettiin vedessä melomisen lomassa. Marjoja rantametsät täynnä. Sienet jo tuloillaan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

tst
06.04.2021 10:55

Kalan perässä tulee liikuttua ja se kala on tässä tapauksessa mieluiten taimen. Ihan sopivasti sitä on toistaiseksi tullutkin, tähän on vaikuttanut urautuminen tiettyihin hyväksi havaittuihin ja kaikin osin kriteerit täyttäviin paikkoihin vaikka tätä urautumista olen yrittänytkin välttää. Elokuun reissuilla sieltä löytyy myös vitamiinia eli lakkaa. Maistoin eilen lasillisen kylmää mahlaa ja olihan todella hyvää. En muistanutkaan, että se on noin makeaa vai voikohan makeus vaihdella puukohtaisesti tai voisiko pakastus makeuttaa sitä lisää? Itse olen valuttanut mahlaa viimeksi -80 tai -90 luvulla. Mahlaa ei tietenkään saa valuttaa reissuillaan toisten maalla. Litrahinta tuolle näkyy olevan todellakin tapissaan ja eiköhän paras aika olisi n. 2-3 vkon päästä, täytyiskö ottaa pari kymmentä litraa tuota terveystuotetta 10 mm:n letkulla talteen?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

vaari
06.04.2021 11:05

tst kirjoitti:
Kalan perässä tulee liikuttua ja se kala on tässä tapauksessa mieluiten taimen. Ihan sopivasti sitä on toistaiseksi tullutkin, tähän on vaikuttanut urautuminen tiettyihin hyväksi havaittuihin ja kaikin osin kriteerit täyttäviin paikkoihin vaikka tätä urautumista olen yrittänytkin välttää. Elokuun reissuilla sieltä löytyy myös vitamiinia eli lakkaa. Maistoin eilen lasillisen kylmää mahlaa ja olihan todella hyvää. En muistanutkaan, että se on noin makeaa vai voikohan makeus vaihdella puukohtaisesti tai voisiko pakastus makeuttaa sitä lisää? Itse olen valuttanut mahlaa viimeksi -80 tai -90 luvulla. Mahlaa ei tietenkään saa valuttaa reissuillaan toisten maalla. Litrahinta tuolle näkyy olevan todellakin tapissaan ja eiköhän paras aika olisi n. 2-3 vkon päästä, täytyiskö ottaa pari kymmentä litraa tuota terveystuotetta 10 mm:n letkulla talteen?

Kuinka paljon mahlan koostumusta on tutkittu? Onko eripuolilla suomea olevissa mahloissa koostumuksellia eroja? Kuinka paljon? Saadaanko jossain päin liikaa jotain hivenainetta ja vastaavasti jääkö jossain päin saamatta jotain tärkeää ainetta ja siten tulisiko tuota ainetta hankkia lisänä jostain muista lähteistä?

Nimimerkki "Ei mitään lisäravinteita purkista"
 Sivun alkuun

hannes
06.04.2021 11:48

vaari kirjoitti:

Etkö edes D- vitamiinia? No, jos juo maitoa niin siihen sitä on lisätty.
Itse otan silloin tällöin maidon lisäksi D- vit. ja myös B 12:sta, toiveessa että se ehkäisisi muistin hapertumista kun ikää tulee.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

vaari
06.04.2021 12:27

hannes kirjoitti:
vaari kirjoitti:

Etkö edes D- vitamiinia? No, jos juo maitoa niin siihen sitä on lisätty.
Itse otan silloin tällöin maidon lisäksi D- vit. ja myös B 12:sta, toiveessa että se ehkäisisi muistin hapertumista kun ikää tulee.

Juustoa (Polar 15 HUOM! EI MAINOS) leivälle muutama viipale päivässä. Omenoita pari, banaaneja 1 - 2 päivässä. Siinäpä ne, nykyään aika vähän vihreetä lautasella, tulihan sitä pupellettuakin yli 35v. joka päivä. Sad
 Sivun alkuun

Ursus
06.04.2021 12:31

Jesss - hienoa vaellusmaastoa vaarilla kun retkievääksi luonnosta löytyy jopa banaania ;)
Omenoita olen pikkupoikana pihistänyt naapuristosta, mutta vaelluksilla olen syönyt vain kotona kuivattuja siivuja.

vaari
06.04.2021 12:39

Ursus kirjoitti:
Jesss - hienoa vaellusmaastoa vaarilla kun retkievääksi luonnosta löytyy jopa banaania Wink
Omenoita olen pikkupoikana pihistänyt naapuristosta, mutta vaelluksilla olen syönyt vain kotona kuivattuja siivuja.

Kun vaeltaa sohvalta jääkaapille muutaman kerran päivässä niin hedelmäkulhon kohdalla voi hyvin pitää joskus taukoa. Razz
 Sivun alkuun

hannes
06.04.2021 13:03

Minulla on ollut juustoklöntti tai pari aina vaelluksella mukana, saattaa olla että Polariakin oli Laughing
Omenat ja banaanit kuivattuina, joten vaarilla on oikeansuuntaiset eväät. Wink
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

vaari
06.04.2021 13:31

Vielä tuosta vihreestä, muistin vähän väärin. Hernekeitto. Embarassed
 Sivun alkuun

Ursus
06.04.2021 15:35

Ensimmäisellä vaelluksellani oli mukana hernekeittopurkki :) Se oli aikaa ennen imternettiä, joten melkein kaikki piti opetella ja kokeilla itse. No jotain Yrjö Kemppisen kirjoja taisi jo olla, mutta en ollut velä niitä silloin löytänyt.

PeteBee
06.04.2021 16:02

Tällä oli kanssa ekalla vaelluksella hernekeittoa. Ja siitä tulikin aivan uskomattoman hyvin muistettu ateria kun keittoa hämmensin lusikalla johon oli tullut vähän sinolia. Hyvin kantaa makumuisto yli 30 vuoden päähän Very Happy
 Sivun alkuun

Ursus
06.04.2021 17:11

Sinoli antoi omanlaatuisensa maun myös kahviin kun ensimmäisellä reissulla luotti polttimen tiivisteen tiiviyteen ja jätti sinolia poltiimeen laittaessaan sen kahvipannus sisään. Myöhemmin käytin keittämiseen vähemmän pahan hajusita marinolia - nyt risuja ja käpyjä.

Hanu
06.04.2021 20:07

Mikä vika hernekeittopurkkissa? Jos tykkää. Painaa toki kuivamuonaa enemmän, mutta kyllä purkki pari jaksaa kantaa. Minulla on usein pari säilykepurkia ekoille päiville mukana.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
18v. nuorukaisen video Suomen luonnosta ts Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 4 23.11.2015 15:56 Katso viimeisin viesti
Mielenkiintoisia lehtiartikkeleita lu... Ursus Tiedotuskanava 0 06.11.2015 13:53 Katso viimeisin viesti
Kuvia luonnosta, eläimistä... IkiHonka Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 7 26.08.2013 0:46 Katso viimeisin viesti
Viina on hyvää retkievästä! (Ei provo) boueme Ruokaohjeet ja vinkit 61 10.05.2011 15:31 Katso viimeisin viesti
Auttakaa keksimään vihkimispaikka (lu... LilyOfValley Hölynpöly... 28 12.04.2011 19:31 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 4 Yht. 4
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Siirry: