|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: Ailakkajärvi, Terbmis ym. Norja/Ruotsi |
varsijousi 30.03.2021 17:36
Mistä päin olette ahkion kanssa lylystelleet Ailakkajärvelle (kesäpolku kelvoton Kilpiksen tieltä), Peerasta, Terbmiksen suunnasta? Taitaa telttamajoitus olla turvallisin Käsivarressakin? Tokkopa vielä Norjaan tai Ruotsiin 12.4. lukien pääsee (sujuvasti ja laillisesti).... |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
pussukka 30.03.2021 17:51
Ailakkajärvelle olen tullut talvisaikaan sekä Terbmikseltä ja Puvvrasjohkalta. Ailakkajärveltä pois olen tullut Peeran kautta sekä kiertäen Peeravaaran itäpuolelta (kelkkaura oli silloin yli 10 v sitten) että suoraan Mukkavaaran yli. Peerahan ei nykyisin ole enää toiminnassa joten tuskin on kelkkauraa/latua Ailakalle nykyään. ?? Kerran olen tullut suoraan Ailakkalahdelle. Ailakkalahteen tulomme oli kyllä aika kompurointia, sillä lunta oli tosi vähän (joulun aikaan) ja kiviä paljon. Piti varoa suksia. Nyt on kuulemma käsivarressa lunta ihan tarpeeksi. Suoraan Ailakkalahdesta on nousua mutta niin se taitaa olla joka paikasta. Joku on varmaan tullut myös suoraan Ailakkalahdesta. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
amatööri 30.03.2021 19:40
Ailakkalahdesta on usein kelkanjälki Ailakkajärvelle. Mutta saattaa olla olemattakin eli epävarmaahan tuo on.. Levike ainoastaan käytössä jos ei itselle lapioi kesäparkkikiselle tilaa.Siinä on kyllä hiljattain ollut ainakin 2 puoliperävaunua kyljellään hangessa.
Ei pääse naapurimaihin vielä tuolloin ainakaan laillisesti. Valvontaa tuntuu olevan kevättä kohti mentäessä. _________________ -Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä- |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
TiMoKo 30.03.2021 21:55
Olen hiihdellyt sinne monesta eri suunnasta, Peerasta, Puvrasjohkasta, Terbmikseltä, Saarijärveltä Baikkasvaggin ja Baikkaskurun kautta. Ailakkalahden suunnasta en ole itse tullut koskaan, mutta ilmeisesti talvella hyvä vaihtoehto sekin. _________________ Maailman suurinta viisautta on jälkiviisaus, valitettavasti sitä ei voi käyttää etukäteen.
"vaikkapa hulluna pidettäisiin"
https://timokokairankiertaja.blogspot.com/ |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
seppo 31.03.2021 7:02
Olen noussut Kilpisjärven Aillakkalahdesta Ailakkäjärvelle, kesti noin neljä tuntia. Aillakkapahdan kohdalta on yllättävän iso lasku järvelle, pimeällä hankala. Muutoin helppo. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
varsijousi 31.03.2021 20:21
Se on talvella sitten Ailakkalahdelta ahkionkin kanssa kuljettavissa, vaikutti vain niin hankalalta syksyllä kuvitella ahkioreitiksi puiden, kivien yms. esteiden vuoksi.
"Puuvrasjohkan" vois ottaa yhdeksi etapiksi jahka reitti selviää, viimeistään perillä. Auton parkkeeraus edellyttää paluuta lähtöpaikkaan tai liftausta taikka taksia auton noutoon... |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
sisko 03.04.2021 22:27
Minä olen tullut Ailakalle Ailakkavaaran ja Paihkasvaaran välistä, Paihkasvaaran ja Termisvaaran välistä, Unkkavaaran suunnasta sekä Puuvrakselta niin Virdnin ylängön yli kuin eteläkaakon ja Silotvarrin ympäri koukaten. Joka suunnasta helppo hiihdellä, paitsi ekana mainitulla reitillä Ailakka- ja Paihkasvaaran välissä muistaakseni oli aika paljon kiviä talvellakin, mutta ei haitaksi asti ainakaan sillä lumella. Kerran menin Silotvarrin ympäri toiseen suuntaan eli Ailakalta Puuvrakselle ja hairahduin kaartamaan Silotvarrin liian läheltä ja ajauduin turhan jyrkkään koivikkorinteeseen, jossa pulkan kanssa sai jonkin verran nujuta... |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Pepi 04.04.2021 11:59
Vedin ahkioni Puvrrasjoelta Ailakalle joulun välipäivinä 1990 muistiinpanojeni mukaan lähes puurajaa pitkin (sumun takia) Silotvarrin niskalle ja lopuksi kaakosta järvelle. En ole merkinnyt muistiin mitään ihmeempiä hankaluuksia, vaikka selkeällä säällä olisinkin valinnut reitun ylempää.
Taisin olla tuvan ensimmäinen talvikävijä tuvan kunnosta päätellen. Kun olin talkkarinhommat tehnyt (tuulikaappi kattoon asti täynnä lunta), tulivat seuraavat kaksi Ailakkalahdesta päiväretkivarusteissa. Tuosta käynnistä olisi pitemmätkin tarinat, mutta eivät liity tähän aiheeseen. _________________ Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
amatööri 08.04.2021 19:34
Näytti olevan alkuillasta 7 autoa parkissa Ailakkalahden sillalla ja sillan pohjoispuolella eli siinä missä kesäisinkin on autoja parkissa. Vankasti oli kelkan- ja suksen jälkiä kohti Ailakkajärveä. Väkeä on muutenkin kovasti liikkeellä.. _________________ -Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä- |
|
Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|