Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Vaellus UKK-puistoon
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Hanu
14.10.2020 12:46

Minusta on mukava, että saa tulet tehdä vapaammin. Onkohan kuinka paljon tulia pidelty? Hieman luulen, että iso osa nykykulkijoista ei tulista piittaa ellei ole valmiita puita.

diver
14.10.2020 16:45

Ei piittaa eikä välttämättä saa aikaiseksi.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Micke
14.10.2020 17:13

On se minustakin tosi mukavaa, mutta epäilen että muutos tulee silti. Itse olimme viimeisellä reissulla yhden yön louteella, mukavaahan se oli. Paljon enemmän jää muistoja kuin keskimääräisestä tupa/telttayöstä.
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

4lbert
14.10.2020 20:36

Pyöräilyn kieltäminen hiekkatiellä, jossa on liki päivittäinen mönkijäliikenne, on kyllä ahdasmielisyyttä. Sillä ei mitään luontoarvoa saavuteta. Myös kokonaan kieltäminen muutaman väärinkäyttäjän takia olisi typerää.

Moni on valmis kieltämään sen mitä itse ei käytä tai tarvitse. Minä luopuisin tuvista. Enemmän ne porukkaa vetää kuin pyöräily. Harvempi sinne pyöräilisi jos tupia ei olisi. Ei ne luirojärvelle johtavat kävelijöiden valtatiet ole yhtään sen kauniimpia kuin maastopyöräilyn jäljetkään.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Micke
14.10.2020 20:58

4lbert kirjoitti:
Pyöräilyn kieltäminen hiekkatiellä, jossa on liki päivittäinen mönkijäliikenne, on kyllä ahdasmielisyyttä. Sillä ei mitään luontoarvoa saavuteta. Myös kokonaan kieltäminen muutaman väärinkäyttäjän takia olisi typerää.

Moni on valmis kieltämään sen mitä itse ei käytä tai tarvitse. Minä luopuisin tuvista. Enemmän ne porukkaa vetää kuin pyöräily. Harvempi sinne pyöräilisi jos tupia ei olisi. Ei ne luirojärvelle johtavat kävelijöiden valtatiet ole yhtään sen kauniimpia kuin maastopyöräilyn jäljetkään.

Itse olisin sitä mieltä, että pyöräillen voisi mennä reitin Rajajooseppi-Hammaskuru-Luiro-Tuiskukuru-Suomunruoktu-Kiilopää... Noilla reiteillä ei tule itse juuri kuljettua Smile ... Kai sillä pyöräilylläkin pitäisi olla merkitystä, kun käyttöä ajatellaan... Lisäisi varmaan käyttöä, mutta ehkäpä sillä voisi saada massia puiston kuoltoon lisää. Silti puistosta olisi 99% valtajien käytössä, vai onko vaeltajat kuitenkin tupa asukkeja ja polkujen kulkijoita????
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

dailymail
15.10.2020 19:41

Micke kirjoitti:
4lbert kirjoitti:

Itse olisin sitä mieltä, että pyöräillen voisi mennä reitin Rajajooseppi-Hammaskuru-Luiro-Tuiskukuru-Suomunruoktu-Kiilopää... Noilla reiteillä ei tule itse juuri kuljettua Smile ... Kai sillä pyöräilylläkin pitäisi olla merkitystä, kun käyttöä ajatellaan... Lisäisi varmaan käyttöä, mutta ehkäpä sillä voisi saada massia puiston kuoltoon lisää. Silti puistosta olisi 99% valtajien käytössä, vai onko vaeltajat kuitenkin tupa asukkeja ja polkujen kulkijoita????
Voisihan tuon sallia kaikilla poluilla. Polkuja saisi ajaa polkupyörillä, mutta maastossa vain maastopyörillä. Nykymeno vaikuttaa siltä, että noiden lisäksi tarvittaisiin myös juoksupyöriä.

pesala
15.10.2020 20:14

Mitenköhän Mosku tuumisi näistä nykyajan kulkijoista ja pyöräilijöistä. Vois pyöritellä päätään.
 Sivun alkuun

pesala
15.10.2020 20:18

Micke , älä nyt mahdottomia esitä. Mihin sulla on kiire, ettei kävellen ehdi Question Shocked
 Sivun alkuun

diver
15.10.2020 20:55

Enduro pyörillä liikkuminen kansallispuistoissa vapaaksi.
 Sivun alkuun

Aaro
15.10.2020 23:35

dailymail kirjoitti:
Voisihan tuon sallia kaikilla poluilla. Polkuja saisi ajaa polkupyörillä, mutta maastossa vain maastopyörillä. Nykymeno vaikuttaa siltä, että noiden lisäksi tarvittaisiin myös juoksupyöriä.
0nkohan se niin että kun juoksee täällä etelässä kieli vyön alla oravanpyörässä niin kunto laskisi Lapin lomalla ellei sielläkin olisi jokin pyörä alla?
 Sivun alkuun

Micke
16.10.2020 12:43

pesala kirjoitti:
Micke , älä nyt mahdottomia esitä. Mihin sulla on kiire, ettei kävellen ehdi Question Shocked

Itse en harrasta puistossa pyöräilyä, mutta en myöskään peilaa kaikkea oman etuni kautta. Ihan kohtuullista olisi mahdollistaa pyöräijöillekin joku kyseisen kaltainen reitti.

omat polut
16.10.2020 13:42

^Näin on, nykyään kun on polut tuvalta tuvalle, niin miksei voisi hyödyntää näin. Ekalla Saariselän vaelluksella(-69) oli vielä täysin polutonta, varmaan vaikea nykypäivänä tajuta.
 Sivun alkuun

vaari
16.10.2020 14:46

Näinhän se oikeasti on että kun on polku niin täytyisi sallia myös pyöräily. Ja kun kerran pyöräily sallitaan niin polkujen täytyisi olla turvallisia pyöräilylle. Siispä polkuja leventämään ja parantelemaan.

Kun kerran pyöräily sallitaan niin tasapuolisuuden nimissä täytyisi sallia myös liikkuminen moottorien avustuksella. Turvallisesti. Siispä levennetään ja tasoitellaan.

Koska moottoriliikkuminen toisi porukkaa poluille niin ajoneuvoille parkkipaikat majoituspaikkojej (laavut, autiotuvat, kammit jne.) viereen. Majoitustilat tosin saattaisivat käydä ahtaiksi. Siispä laajennetaan. Lisää mökkejä tai jopa majoitusta varten hotellit ja muut. Tietysti, jos kerran rakennetaan niin kaikki hyöty irti, viihdepalvelut ym.

Jospa jollekin kateelliselle joka haluaa siivun bisneksistä ei riittäisikään tilaa autoteiden varrella olevilta paikoilta, niin varmasti joku poliitikko tai napamies hyppäisi mukaan ja alkaisi ajaa reitistöä nykyisten reittien ja polkuverkkojen ulkopuolelle. Yhteiskunnan piikkiin. Luultavasti nykyinen lainsäädäntö ei salli jokaisen metsäautotien käyttöä ko. tyyppiseen toimintaan joten tieverkkoa täytyisi lisätä radikaalisti. Järkikin sanoo että asiakkaita ei jokapaikkaan riitä kannattavissa määrin, mutta onhan yhteiskunta. Sieltä apu.
 Sivun alkuun

Aaro
16.10.2020 22:11

omat polut kirjoitti:
^Näin on, nykyään kun on polut tuvalta tuvalle, niin miksei voisi hyödyntää näin. Ekalla Saariselän vaelluksella(-69) oli vielä täysin polutonta, varmaan vaikea nykypäivänä tajuta.
Kävin viimeisen kesäreissun Luirojärvellä noin -66 ja sain neljä taimenta. On asiat muuttuneet, erämaat ovat muualla.
 Sivun alkuun

diver
18.10.2020 7:32

Entäs hevosella ratsastaen.Siinä vasta leppoisa liikkumismuoto.pitkiä pätkiä on
hevosenselässä tullut istuttua,mutta ei vielä kansallispuistossa.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Vaellus tulvan aikaan Sirina Käytännön vinkkiarkisto 5 31.05.2020 12:09 Katso viimeisin viesti
Pitkavartiset vaellus"kengat" luuppi Kesävaellusvarusteet 3 31.05.2020 0:44 Katso viimeisin viesti
Joutenkulkija: Pitkä vaellus rance Lappiin liityvä kirjallisuus 1 16.01.2020 16:36 Katso viimeisin viesti
Paljon vaellus ja retkeilyvarusteita erailija Ostetaan ja Myydään 2 17.06.2018 22:13 Katso viimeisin viesti
Kungsledenin vaellus JN Norja, Ruotsi, Venäjä ja muut lähialueet 14 26.05.2018 17:11 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 6 Yht. 7
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Siirry: