|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: Saako "kertakäyttövuoka-alumiinia" jostain? |
Ribox 11.10.2019 19:05
Arvon kollegat,
Mahtaako jostain saada samanlaista alumiinia, josta kertakäyttövuoat jne valmistetaan? Tästä olisi hyvä väännellä itse tuulisuojia/lämpöheijastimia retkikeittimiä varten.
-ribox-
[img]https://images.app.goo.gl/EeRcGq9x9VvEEu4u7[/img] |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
StefanG 11.10.2019 19:52
Minä olen joskus ostanut niitä vuokia ja leikannut reunan pois ja teipannut pari-kolme palaa yhteen tuulisuojaksi.
Eikä sitä reunaa tarvi leikata jos ei halua, lievällä väkivallalla tasoittaa sen vuoan. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Aaro 11.10.2019 22:17
Miten olisi ruttuun vekattu alumiininen ilmastointiputki. Saisi puristettua kasaan kuljetusta varten |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
PeteBee 12.10.2019 18:04
Mä rakentelin kolmesta vuoasta alumiiniteipillä tuulensuojan viime kesän reissua varten. Oli hyvä pyöräyttää se pussiin kun pystyi painaan sen kattilaa vastaan. Yläreunan taittelin kattilan reunaan niin pysyi hyvin paikoillaan. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
oml 12.10.2019 20:46
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Ribox 14.10.2019 8:05
Kiitos vastauksista, pitää jatkaa selvittelyä
-ribox- |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
elreino 02.02.2020 16:47
Ostin samaan tarkoitukseen (grammailu- ja nuukailumielessä) Tokmannilta pakkauksen isoimpia ovaalin muotoisia matala-/loivareunaisia alumiinivuokia, koko n. 35 x 24 cm. Joka puolelta suojaavaksi tuuli suojaa ei mielestäni tarvitse saada, mutta korkeuden riittävyys voi tulla isommilla pullo-keitin-yhdistelmillä ongelmaksi.
Rullasin pullolla vuoan tasaiseksi ja taitoin alareunan sopivalta matkalta suoraksi. Sitten paikallaan ja muodossaan pysyvyytta parantamaan reiät oikeisiin kohtiin kaasupullon jaloille ja päälle ruuvattavan keittimen kattilatuille. Varovasti ja useampaan kertaan taitellen suoja on kestänyt kymmenkunta käyttö- ja kuljetuskertaa, eikä vielä näy murtumisen merkkejä.
Bilteman tarjoluastiat ovat näköjään vielä isompia. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Korvapuoli 02.02.2020 21:31
Olen varmaan tämän kirjoitellut tänne jossain muodossa aiemminkin.
Sopivankokoisia eli isoimpia foliorasioita suoristin ja niittailin paloja yhteen ihan tavallisella paperiniittaajalla. Rullasin sen kahden isomman kaasupullon ympärille ja kumirenksut päälle ja pussiin. Tuota viritystä olen käyttänyt varmaan 15 vuotta eikä tarvinne koskaan uusia.
Painolevyäkin voi käyttää. En ole tuulisuojana käyttänyt, vaikka muuten on kymmenien vuosien kokemus siitä. Ehkä on herkempi murtumaan taitettaessa, kuin foliorasian alumiini, mutta onko tarvetta taittaa. |
|
Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|