Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Jäämeren rata tulee?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
kaamos
10.05.2019 20:11


Viestejä: 168
niittäjä kirjoitti:
tuo tuskin tulee toteutumaan.Ei saamelaiset halua mailleen 350km/h kulkevaa junaa.


Historian perusteella saamelaisten vastustus tosin näyttäisi enteilevän sitä, että hanke varmasti toteutuu (kuten Altan pato, Tenon sopimus, Angelin hakkuut jnejne).
_________________
https://www.vuosiluonnossa.fi
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Aaro
10.05.2019 21:12


Viestejä: 1028
kaamos kirjoitti:
niittäjä kirjoitti:
tuo tuskin tulee toteutumaan.Ei saamelaiset halua mailleen 350km/h kulkevaa junaa.


Historian perusteella saamelaisten vastustus tosin näyttäisi enteilevän sitä, että hanke varmasti toteutuu (kuten Altan pato, Tenon sopimus, Angelin hakkuut jnejne).
Olisi kiva kuulla se ensimmäinen järkeen käyvä ajatus mihin sellaista rataa tarvitaan taloudelliset realiteetit huomioiden. Pitkälti sama koskee tätä Tallinna tunnelia. Luulisi pystyttävän melko helposti esittämään järkeviä perusteluja jos hankkeilla on mitään realisuuspohjaa niissä tarkoitusperissä, joista on puhuttu vai onko joku muu tarkoitusperä josta ei puhuta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Heikki
11.05.2019 6:34


Viestejä: 1504
Parikymmentä matkapäivää Aasiasta Eurooppaan. Niillä on kohtalainen rahallinen arvo nykyään kun ei enää ajella " kassia" hevosilla.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
seppo
11.05.2019 7:31


Viestejä: 2409
Tämä Jäämeren rata hanke pitäisi oikeataan siirtää hölynpöly -osastolle. Ei sillä ole mitään realistisia mahdollisuuksia toteutua. Tavaraa ei olisi enempää kuin yksi junallinen per päivä jos sitäkään. Laivat Japanista tai mistä ne sitten tulisivatkaan Kirkkoniemeen voivat samantien jatkaa Rotterdamiin, joka lienee lähempänä markkinoita. Ajallinen säästö lienee vähäinen ellei jopa negatiivinen tällä Jäämeren radalla.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
OS
11.05.2019 7:59


Viestejä: 7319
Lainaus:
Rata ei tulisi pelkästään rahtia varten, vaan sillä liikennöitäisiin Vesterbackan mukaan jopa 350 kilometrin tuntinopeudella, jolloin junayhteys kiinnostaisi myös Rovaniemelle lentokoneella saapuvia aasialaisia matkailijoita. He käyvät Kirkkoniemessä syömässä muun muassa kuningasrapuja.


Ratahanke liittyy suunnitelmissa olevaan Tallinna-tunneliin eli nyt on Suomen molemmissa päissä kehitteillä isot miljardihankkeet. Rovaniemen ja Helsingin välillä on kuitenkin reilut 900km nykyistä rataverkkoa, sen kohtalosta en ole nähnyt mitään mainintaa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
sahamies
11.05.2019 8:24


Viestejä: 4305
Tampere-Helsinki välille on haaveiltu tunnin junayhteydestä. Eilen luin lehdestä että jos siihen halutaan pyrkiä, niin vanha ratalinjaus ei riitä vaan osalle matkasta pitäisi rakentaa oikorata. Kartasta voi nähdä että ratalinja ko. välillä on suhteellisen suora jo nyt. Toijala-Hyvinkää väli saattaisi olla paikka johon oikorata tehtäisiin, jos VR Pirkanmaan suuntaan panostaa.
Turun radan parantaminen on toinen vaihtoehto, mutta jos Jäämeri-Tallinna yhteyttä rekennellaan, niin eiköhän Tammelan kankahilla aikanaan junat kolistele.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Ursus
11.05.2019 8:56


Viestejä: 7255
Seppo yllä kirjoittaa mitä itsekin ajattelen. Mitä hyötyä olisi purkaa laivat ja siirtää tavara rautateille, kun laiva voi viedä kuorman suoraan esim Rotterdamiin, Hampuriin tai mihin tahansa suursatamaan etelämpänä. Ajallista säästöä ei synny kaksikertaisesta kuorman purkamisesta ainakaan, vaikka kontteja liikuteltaisiinkin.
_________________
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
hannes
11.05.2019 10:05


Viestejä: 8691
Taloudellisen kannattavuuden kantilta Jäämeren radalla ei ole mitään tekemistä. Vesterbacka on helposti höynäytettävä - ehkä asiaansa uskova - , mutta todellisuudessa bulvaani.

Kun rata ja tunneli saadaan Kiinan rahalla , saadaan Kiinan rahalla myös entisen Itä-Euroopan maat koukkuun ja velkavankeuteen. Samalla Kiina saartaa Venäjän.(taloudellisesti)

Venäjän ja ehkä Kiinankin intressissä on saada EU sekasortoon ja etsiä se heikoin lenkki.

Kreikka on jo myynyt yhden satamansa Kiinalle, Italia on samalla tiellä : tuohan on sitä kuuluisaa saarrostusta, kun molemmilta puolilta hyökätään, etelästä ja pohjoisesta!!

Villejä ajatuksia sitä päässä liikkuu.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
mattipappa
11.05.2019 10:16


Viestejä: 697
hannes kirjoitti:


Villejä ajatuksia sitä päässä liikkuu.


Ehkäpä niitä villejä ajatuksia liikkuukin suurvaltojen johtajien päässä. Eli toisin sanoen hanneksen arvelut saattavat osua oikeaan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
OS
11.05.2019 18:22


Viestejä: 7319
Tämä Hesarin juttu on edelleen hyvin ajankohtainen.

Kiina hiipii tunturiin

https://dynamic.hs.fi/2018/lappijakiina/?_ga=2.42631077.1659757829.1545032703-1477021610.1540551075
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
honkamukka
11.05.2019 19:16


Viestejä: 4316
mattipappa kirjoitti:
hannes kirjoitti:


Villejä ajatuksia sitä päässä liikkuu.


Ehkäpä niitä villejä ajatuksia liikkuukin suurvaltojen johtajien päässä. Eli toisin sanoen hanneksen arvelut saattavat osua oikeaan.


Leivästä ja vallasta on aina kiistelty. Samoin ajatuksin, mutta että Norjakin. Sinänsä hyvä, jos jotain hyvää hakee tuo norjalaisten öljyraha, ettei yksin kiinalaisten. Muuttuuko sitten öljy vihreämmäksi hankkeen myötä. Norjalaiset ainakin osaavat jalostaa mahdollisuutensa, on se sitten öljyä tai kalaa. Olen huonosti perehtynyt heidän vihreään puoleensa, mutta ovat ilmeisen isänmaallisia, toisin kuin...

En usko, että olisi höynäyksestä kyse, mutta pidän aika utopistisina molempia hänen hankkeitaan.
Uskalluksesta ei ainakaan ole puute.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
luuppi
11.05.2019 21:33


Viestejä: 5093
OS kirjoitti:
Lainaus:
Rata ei tulisi pelkästään rahtia varten, vaan sillä liikennöitäisiin Vesterbackan mukaan jopa 350 kilometrin tuntinopeudella, jolloin junayhteys kiinnostaisi myös Rovaniemelle lentokoneella saapuvia aasialaisia matkailijoita. He käyvät Kirkkoniemessä syömässä muun muassa kuningasrapuja.


Ratahanke liittyy suunnitelmissa olevaan Tallinna-tunneliin eli nyt on Suomen molemmissa päissä kehitteillä isot miljardihankkeet. Rovaniemen ja Helsingin välillä on kuitenkin reilut 900km nykyistä rataverkkoa, sen kohtalosta en ole nähnyt mitään mainintaa.


Sitten kun Seinajoelta pohjoiseen pain aletaan lisaamaan rinnakkaisraidetta, silloin jotain on tapahtumassa
- tuo osuus on jo nyt pullonkaula, saati sitten jos tapahtuisi hyppays etela-pohjoinen (tai pikemmimkin painvastoin) volyymeissa
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
amatööri
11.05.2019 22:13


Viestejä: 2410
^
Seinäjoen ja Lapuan välillä on jo kaksoisraide Laughing ...jotain on jo tapahtumassa.Samoin kuin Ylivieska-Oulu välillä.
_________________
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Mr_C
11.05.2019 22:58


Viestejä: 2888
Aaro kirjoitti:
kaamos kirjoitti:
niittäjä kirjoitti:
tuo tuskin tulee toteutumaan.Ei saamelaiset halua mailleen 350km/h kulkevaa junaa.


Historian perusteella saamelaisten vastustus tosin näyttäisi enteilevän sitä, että hanke varmasti toteutuu (kuten Altan pato, Tenon sopimus, Angelin hakkuut jnejne).
Olisi kiva kuulla se ensimmäinen järkeen käyvä ajatus mihin sellaista rataa tarvitaan taloudelliset realiteetit huomioiden. Pitkälti sama koskee tätä Tallinna tunnelia. Luulisi pystyttävän melko helposti esittämään järkeviä perusteluja jos hankkeilla on mitään realisuuspohjaa niissä tarkoitusperissä, joista on puhuttu vai onko joku muu tarkoitusperä josta ei puhuta.


Jos junarata tulisi, niin nykytietojen valossa voisi toivoa että on 350 km/h kulkeville junille. Silloin rata pitää olla kaupunkien keskustojen ulkopuolella nostettu paalujen varaan, ettei sinne (radalle) pääse eläimet ja ihmiset hortoileen.

Tuossa eläimet pääsee kulkemaan (ali) eikä jää junan alle. Tienviereen rakentaessa maisemaan tuleva näköhaitta on pienempi kuin keskelle luontoa rakentaessa, eikä tarvitse rakentaa niin paljoa huoltotietä, kun pelastusajoneuvojen on kuitenkin päästävä radan viereen.

Tavarajunille ei nykytekniikalla tarvita noin nopeita junaratoja, mutta nekin tulevaisuudessa nopeutuu. Tavaramäärissä ei rata koskaan kannattaisi, joten matkustajaliikenne on ainoa todellinen (mahdollinen) tarve. Sekin useiden muttien jälkeen.

Kannattavuutta rata voisi saada vain jos olisi huippunopea yhteys suomen läpi ja tunneli tallinnaan, josta vielä samanlainen yhteys eteenpäin. Silloinkin pitäisi ilmastomuutoksen mahdollistaa huomattavasti lisääntynyt matkustajalaivaliikenne pohjoiseen.

Vaihtoehtoinen hyöty mahdollistuisi kun olisi tunnin - puolentoista junayhteys (350 km/h) laajaan alueeseen lappia.
Josta kiina olisi ostanut suomalaisilta poliitikoilta suuret alueet, jotka rakentaisi välittämättä saamelaisten mielipiteestä, miljoonien kävijöiden kiinalaislomailijoille.
Suomalainen poliitikko on "hyvä" myymään alihintaan suomalaisten omaisuutta ulkomaille, josta aiheutuu suuria lisäkuluja kansalaisille. AIV rehu, Digita, Fortum.
Kaikissa on myyntihinta nopeasti saalistettu nostetuilla hinnoilla.

Voi siis sanoa että asiassa on monia seikkoja joita ei tiedetä (asiaa kannattavien ulkopuolella), eikä tulla kuulemaan etukäteen.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Mr_C
11.05.2019 23:19


Viestejä: 2888
sahamies kirjoitti:
Tampere-Helsinki välille on haaveiltu tunnin junayhteydestä. Eilen luin lehdestä että jos siihen halutaan pyrkiä, niin vanha ratalinjaus ei riitä vaan osalle matkasta pitäisi rakentaa oikorata. Kartasta voi nähdä että ratalinja ko. välillä on suhteellisen suora jo nyt. Toijala-Hyvinkää väli saattaisi olla paikka johon oikorata tehtäisiin, jos VR Pirkanmaan suuntaan panostaa.
Turun radan parantaminen on toinen vaihtoehto, mutta jos Jäämeri-Tallinna yhteyttä rekennellaan, niin eiköhän Tammelan kankahilla aikanaan junat kolistele.

Eiköhän se Helsinki - Tampere osuuden oikorata tarkoita suoraa yhteyttä joka tehtäisiin Helsinki - Vantaan lentoasemalle Tampereen suunnasta tulevalta radalta ja samoin Helsingin suunnasta.
Tuosta olisi hyötyä matka-ajan lyhentämisessä.
Se myös voisi vähentää ilmansaasteita, kun Hki - Tre lennot lopetettaisiin.
Sitä auttaisi myös junanradan vetäminen etelän radalta Pirkkalan lentoasemalle, josta Tampereen asemalle.
Osa lennoista lähtisi Pirkkalasta ja osa Seutulasta.

Tampereen tunninjunaan jossain kohtaa tarvittaisiin lisäraiteita vanhojen viereen, mikä olisi huomattavasti halvempaa kuin alkaa vetämään Toijalasta oikorataa Nurmijärven ohi Seutulaan.
Nopeudessakaan tuollainen oikorata ei toisi edes minuutien etua, mutta toisi miljardien lisämenot rakentamisessa.
Toijala - Hyvinkää välisestä "oikoradasta" ei olisi edes teoreettista hyötyä, niin pieni ero nykyrataan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Seuraava

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Se tulee sittenkin TREKKING Hölynpöly... 33 14.03.2018 16:26 Katso viimeisin viesti
Sähkö tulee Pekka Muut varusteet 1 05.02.2018 9:22 Katso viimeisin viesti
Tie tulee Tarvantovaaran erämaahan jänkkäkoira Lappi 4 24.08.2017 12:14 Katso viimeisin viesti
Miksi ahkio tulee vinossa? tunturisusi Talvivaellusvarusteet 22 12.10.2016 11:15 Katso viimeisin viesti
Tunnelmia Färsaarilta, pimennys tulee.. Janne Pyykkö Norja, Ruotsi, Venäjä ja muut lähialueet 18 16.03.2015 16:09 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 19 Yht. 20
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Seuraava
Siirry: