|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: Kemihaaran reitit |
kaptu 20.03.2019 18:16
Näin uuden kesän aattoona askarruttaa etenkin siltojen sekä pitkosten kunto eritoten matkalla Kemihaarasta Manto-ojan kautta Peuraselälle, sekä paluu sieltä Peskihaaran kautta takaisin Kemihaaran entiselle vartioasemalle...  |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
dailymail 20.03.2019 19:41
Viime kesän perusteella pitkokset Manto-ojan ja Peuraselän välillä on melko lahot, mutta vielä aivan hyvin kuljettavat kun malttaa katsoa mihin jalkansa laittaa ja jos on vielä sauva turvana. Keskiseljänaapalla Keskihaaran idemmän haaran yli menee hyvä mönkijäsilta, mutta lännen puoleisen haaran ylittävä silta on tehty parista kolmesta lahohkosta pitkoksesta, joiden kestävyyttä en takaisi.
Tässä viime kesän videollani kuljen Kemihaarasta Peskihaaran ohitse Keskipakalle ja siitä Peuraselkään,josta Keskipakan kautta Manto-ojalle, Vieriharjuun, Korvatunturin murustalle jne. Mukava ja helppo reitti, vaikka tuo Keskihaaran idempi silta rutisi ja notkui ja oli jännittävä, mutta onneksi lyhyt.
Kemihaarasta Manto-ojalle ajelee melkein henkilöautolla, mutta onneksi vain melkein. _________________ Mikään ei ole niin varmaa kuin minä |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
kaptu 21.03.2019 2:58
Paljon kiitoksia osviittamaisesta videosta  |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
dailymail 21.03.2019 22:44
kaptu kirjoitti: |
Paljon kiitoksia osviittamaisesta videosta  |
Ole hyvä  _________________ Mikään ei ole niin varmaa kuin minä |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
13102013 22.03.2019 0:08
Videollakin näkyi tuo laveripaikan "varaaminen" toiseksikin yöksi. Tuolla Korvatunturin reitillä varsin yleinen ilmiö.
Vaelluskengilläkin tuolla pärjää ja pääsee sukkia kastelematta kun väistelee märimpiä paikkoja. Pitkospuut lahoaa pikkuhiljaa ja tuskin uusia enää tehdään. _________________ "Ockhamin partaveitsi" |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Hanu 22.03.2019 9:51
Upea video dailymail! Kiitos!
Tympeä näkymä tuollainen kämppä, joka on täynnä ilman ainuttakaan ihmistä. Mitähän olisi tapahtunut, jos toinen tuvan täyttävä porukka olisi saapunut paikalle ja lyönyt aiemmat tavarat nippuun odottamaan omistajiaan?  _________________ Epäsosiaalisen median kaipuu.... |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
kaptu 22.03.2019 10:56
Reitti Manto-ojalta Peuraselälle vaikuttaa erittäin haasteelliselta..  |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Walker 22.03.2019 11:03
Pitkosten nykykuntoa ajatellen suosittelen kumisaappaita.  _________________ Polku on siinä, missä mies kulkee. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
mattipappa 22.03.2019 11:05
Kiitoksia paljon, dailymail, leppoisaa katseltavaa ja kuunneltavaa.
Aina olen ihmetellyt ja ihaillut niiden vaeltajien viitseliäisyyttä, jotka jaksavat reissullansa kuvata videoita meidän kaikkien nautittavaksi. Tuonkin videon vuoksi olet tosi monia kertoja joutunut asettamaan kameran sopivaan paikkaan kuvaamaan, ja sitten palaamaan polulla takaisinpäin, ja sitten taas kohti kameraa. Kiinnostaisi tietää, millainen kamera on ollut käytössä, ja jalusta. Itse en painavan rinkan lisäksi viitsi koskaan isoa kameraa mukanani raahata. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
hannes 22.03.2019 12:01
Hieno video ja mukavaa jutustelua. Kyllä alkoi poltella!
Kiitos! |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
dailymail 22.03.2019 21:13
Hanu kirjoitti: |
Upea video dailymail! Kiitos!
Tympeä näkymä tuollainen kämppä, joka on täynnä ilman ainuttakaan ihmistä. Mitähän olisi tapahtunut, jos toinen tuvan täyttävä porukka olisi saapunut paikalle ja lyönyt aiemmat tavarat nippuun odottamaan omistajiaan?  |
Kiitos. Itse asiassa minulla kävi itselläni mielessä, että kasaan tavarat yhteen läjään laverin nurkkaan ja kirjoitan terveiset vieraskirjaan, mutta suvaitsevaisuus voitti, kerrankin. _________________ Mikään ei ole niin varmaa kuin minä |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
dailymail 22.03.2019 21:25
Walker kirjoitti: |
Pitkosten nykykuntoa ajatellen suosittelen kumisaappaita.  |
Vaelluksen aikaan maasto oli enimmäkseen melko kuivaa, vaikka vettäkin oli aina välillä. Maihareilla pärjäsi kaikkialla hyvin, mutta ainakin alkukesästä kumisaappaat ovat kyllä viisas valinta.
Kokonaisuutena tuo reitti oli mielestäni melko helppo, välillä jopa turhauttavan helppo (mönkijätiet metsissä). Vuodet eivät tietenkään ole veljeksiä ja vesiolot saattavat vaikuttaa kuljettavuuteen paikoin paljonkin. Ainoa maastoon liittyvä haaste oli tuo Kemihaaran länsilatvan huono silta. Sitäkin voi varmaan vahvistaa maassa siellä täällä lojuvilla irtopitkoksilla. Ja katsoin äsken kartasta, että tuosta sillasta noin 300 metriä ylävirtaan on poroaita, jonka kohdalta näyttää ilmakuvan perusteella menevän silta ylitse. Arvaisin, että on mönkijällä ajettava, koska tuo idemmän haaran siltakin on tukeva mönkijäsilta. _________________ Mikään ei ole niin varmaa kuin minä |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
dailymail 22.03.2019 21:31
mattipappa kirjoitti: |
Kiitoksia paljon, dailymail, leppoisaa katseltavaa ja kuunneltavaa.
Aina olen ihmetellyt ja ihaillut niiden vaeltajien viitseliäisyyttä, jotka jaksavat reissullansa kuvata videoita meidän kaikkien nautittavaksi. Tuonkin videon vuoksi olet tosi monia kertoja joutunut asettamaan kameran sopivaan paikkaan kuvaamaan, ja sitten palaamaan polulla takaisinpäin, ja sitten taas kohti kameraa. Kiinnostaisi tietää, millainen kamera on ollut käytössä, ja jalusta. Itse en painavan rinkan lisäksi viitsi koskaan isoa kameraa mukanani raahata. |
hannes kirjoitti: |
Hieno video ja mukavaa jutustelua. Kyllä alkoi poltella!
Kiitos! |
Kiitoksia teille kun jaksoitte katsoa ja kehua .
Kamerana minulla oli kymmenkunta vuotta vanha Panasonicin hdmc 700s videokamera ja jalustana Slikin noin kilon painoinen jalusta. Äänet otin talteen Tascamin dr5 nauhurilla. Lisäksi tietenkin vajaan kilon verran akkuja ja pattereita. Ei mitenkään mahdoton paketti kuljettaa mukana.
Se on kyllä totta, että kuvaaminen hidastaa kulkua välillä melkoisesti ja aiheuttaa kaikenlaista touhuilua. Mutta kuvaaminen on kivaa ja yksin kulkiessa kuvaamisesta ja sen suunnittelusta ym. on mukavasti ajankulua ja seuraa. _________________ Mikään ei ole niin varmaa kuin minä |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
honkamukka 22.03.2019 22:25
Kehu ei liene luonut ongelmia. Mielestäni ansioperustaista.
Katselen, vaikka en aina tule kehuneeksi, mutta näin pääsee mukaan, kun ikäkin luo rajoitteita.
Meistä kukin kuleskelee tavallaan ja osa jakaa tuntemukset muidenkin iloksi.
Eli tavoitteeni oli kiittää sinun, kuin eräiden muidenkin yhteiseksi tarkoitetusta ajankäytöstä. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
dailymail 23.03.2019 7:55
Kiitos honkamukka. Videot ovat aina tekijänsä näköisiä, mutta jos olen onnistunut tekemään videoita, joilla katsoja edes hetkittäin kokee itse olevansa mukana reissussa, niin olen onnistunut ainakin yhdessä isossa tavoitteessani. Vaellusvideoitahan niiden on tarkoitus olla. _________________ Mikään ei ole niin varmaa kuin minä |
|
Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|