Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Kemihaaran reitit
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Kemihaaran reitit
kaptu
20.03.2019 17:16

Näin uuden kesän aattoona askarruttaa etenkin siltojen sekä pitkosten kunto eritoten matkalla Kemihaarasta Manto-ojan kautta Peuraselälle, sekä paluu sieltä Peskihaaran kautta takaisin Kemihaaran entiselle vartioasemalle... Question
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
dailymail
20.03.2019 18:41

Viime kesän perusteella pitkokset Manto-ojan ja Peuraselän välillä on melko lahot, mutta vielä aivan hyvin kuljettavat kun malttaa katsoa mihin jalkansa laittaa ja jos on vielä sauva turvana. Keskiseljänaapalla Keskihaaran idemmän haaran yli menee hyvä mönkijäsilta, mutta lännen puoleisen haaran ylittävä silta on tehty parista kolmesta lahohkosta pitkoksesta, joiden kestävyyttä en takaisi.

Tässä viime kesän videollani kuljen Kemihaarasta Peskihaaran ohitse Keskipakalle ja siitä Peuraselkään,josta Keskipakan kautta Manto-ojalle, Vieriharjuun, Korvatunturin murustalle jne. Mukava ja helppo reitti, vaikka tuo Keskihaaran idempi silta rutisi ja notkui ja oli jännittävä, mutta onneksi lyhyt.

Kemihaarasta Manto-ojalle ajelee melkein henkilöautolla, mutta onneksi vain melkein.

kaptu
21.03.2019 1:58

Paljon kiitoksia osviittamaisesta videosta Wink
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

dailymail
21.03.2019 21:44

kaptu kirjoitti:
Paljon kiitoksia osviittamaisesta videosta Wink
Ole hyvä Smile

13102013
21.03.2019 23:08

Videollakin näkyi tuo laveripaikan "varaaminen" toiseksikin yöksi. Tuolla Korvatunturin reitillä varsin yleinen ilmiö.
Vaelluskengilläkin tuolla pärjää ja pääsee sukkia kastelematta kun väistelee märimpiä paikkoja. Pitkospuut lahoaa pikkuhiljaa ja tuskin uusia enää tehdään.

Hanu
22.03.2019 8:51

Upea video dailymail! Kiitos!

Tympeä näkymä tuollainen kämppä, joka on täynnä ilman ainuttakaan ihmistä. Mitähän olisi tapahtunut, jos toinen tuvan täyttävä porukka olisi saapunut paikalle ja lyönyt aiemmat tavarat nippuun odottamaan omistajiaan? Smile

kaptu
22.03.2019 9:56

Reitti Manto-ojalta Peuraselälle vaikuttaa erittäin haasteelliselta.. Evil or Very Mad
 Sivun alkuun

Walker
22.03.2019 10:03

kaptu kirjoitti:
Reitti Manto-ojalta Peuraselälle vaikuttaa erittäin haasteelliselta.. Evil or Very Mad

Pitkosten nykykuntoa ajatellen suosittelen kumisaappaita. Cool

mattipappa
22.03.2019 10:05

Kiitoksia paljon, dailymail, leppoisaa katseltavaa ja kuunneltavaa.

Aina olen ihmetellyt ja ihaillut niiden vaeltajien viitseliäisyyttä, jotka jaksavat reissullansa kuvata videoita meidän kaikkien nautittavaksi. Tuonkin videon vuoksi olet tosi monia kertoja joutunut asettamaan kameran sopivaan paikkaan kuvaamaan, ja sitten palaamaan polulla takaisinpäin, ja sitten taas kohti kameraa. Kiinnostaisi tietää, millainen kamera on ollut käytössä, ja jalusta. Itse en painavan rinkan lisäksi viitsi koskaan isoa kameraa mukanani raahata.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

hannes
22.03.2019 11:01

Hieno video ja mukavaa jutustelua. Kyllä alkoi poltella!
Kiitos!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

dailymail
22.03.2019 20:13

Hanu kirjoitti:
Upea video dailymail! Kiitos!

Tympeä näkymä tuollainen kämppä, joka on täynnä ilman ainuttakaan ihmistä. Mitähän olisi tapahtunut, jos toinen tuvan täyttävä porukka olisi saapunut paikalle ja lyönyt aiemmat tavarat nippuun odottamaan omistajiaan? Smile
Smile Kiitos. Itse asiassa minulla kävi itselläni mielessä, että kasaan tavarat yhteen läjään laverin nurkkaan ja kirjoitan terveiset vieraskirjaan, mutta suvaitsevaisuus voitti, kerrankin.

dailymail
22.03.2019 20:25

Walker kirjoitti:
kaptu kirjoitti:

Pitkosten nykykuntoa ajatellen suosittelen kumisaappaita. Cool
Vaelluksen aikaan maasto oli enimmäkseen melko kuivaa, vaikka vettäkin oli aina välillä. Maihareilla pärjäsi kaikkialla hyvin, mutta ainakin alkukesästä kumisaappaat ovat kyllä viisas valinta.

Kokonaisuutena tuo reitti oli mielestäni melko helppo, välillä jopa turhauttavan helppo (mönkijätiet metsissä). Vuodet eivät tietenkään ole veljeksiä ja vesiolot saattavat vaikuttaa kuljettavuuteen paikoin paljonkin. Ainoa maastoon liittyvä haaste oli tuo Kemihaaran länsilatvan huono silta. Sitäkin voi varmaan vahvistaa maassa siellä täällä lojuvilla irtopitkoksilla. Ja katsoin äsken kartasta, että tuosta sillasta noin 300 metriä ylävirtaan on poroaita, jonka kohdalta näyttää ilmakuvan perusteella menevän silta ylitse. Arvaisin, että on mönkijällä ajettava, koska tuo idemmän haaran siltakin on tukeva mönkijäsilta.

dailymail
22.03.2019 20:31

mattipappa kirjoitti:
Kiitoksia paljon, dailymail, leppoisaa katseltavaa ja kuunneltavaa.

Aina olen ihmetellyt ja ihaillut niiden vaeltajien viitseliäisyyttä, jotka jaksavat reissullansa kuvata videoita meidän kaikkien nautittavaksi. Tuonkin videon vuoksi olet tosi monia kertoja joutunut asettamaan kameran sopivaan paikkaan kuvaamaan, ja sitten palaamaan polulla takaisinpäin, ja sitten taas kohti kameraa. Kiinnostaisi tietää, millainen kamera on ollut käytössä, ja jalusta. Itse en painavan rinkan lisäksi viitsi koskaan isoa kameraa mukanani raahata.
hannes kirjoitti:
Hieno video ja mukavaa jutustelua. Kyllä alkoi poltella!
Kiitos!
Kiitoksia teille kun jaksoitte katsoa ja kehua Smile.

Kamerana minulla oli kymmenkunta vuotta vanha Panasonicin hdmc 700s videokamera ja jalustana Slikin noin kilon painoinen jalusta. Äänet otin talteen Tascamin dr5 nauhurilla. Lisäksi tietenkin vajaan kilon verran akkuja ja pattereita. Ei mitenkään mahdoton paketti kuljettaa mukana.

Se on kyllä totta, että kuvaaminen hidastaa kulkua välillä melkoisesti ja aiheuttaa kaikenlaista touhuilua. Mutta kuvaaminen on kivaa ja yksin kulkiessa kuvaamisesta ja sen suunnittelusta ym. on mukavasti ajankulua ja seuraa.

honkamukka
22.03.2019 21:25

Kehu ei liene luonut ongelmia. Mielestäni ansioperustaista.
Katselen, vaikka en aina tule kehuneeksi, mutta näin pääsee mukaan, kun ikäkin luo rajoitteita.
Meistä kukin kuleskelee tavallaan ja osa jakaa tuntemukset muidenkin iloksi.
Eli tavoitteeni oli kiittää sinun, kuin eräiden muidenkin yhteiseksi tarkoitetusta ajankäytöstä.
 Sivun alkuun

dailymail
23.03.2019 6:55

Kiitos honkamukka. Videot ovat aina tekijänsä näköisiä, mutta jos olen onnistunut tekemään videoita, joilla katsoja edes hetkittäin kokee itse olevansa mukana reissussa, niin olen onnistunut ainakin yhdessä isossa tavoitteessani. Vaellusvideoitahan niiden on tarkoitus olla.
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Kemihaaran alueen kelkkaurat ADEman Lappi 13 03.03.2019 10:36 Katso viimeisin viesti
Kaldoaivin kalapaikat? ja reitit tunturisusi Lappi 25 26.06.2018 21:10 Katso viimeisin viesti
Kemihaaran Loman tilanne v. 2017 jupelto Lappi 2 12.11.2017 12:04 Katso viimeisin viesti
Kemihaaran Loman tilanne v. 2017 jupelto Lappi 156 12.11.2017 12:03 Katso viimeisin viesti
Kemihaaran ylitys rude Lappi 3 09.07.2017 18:04 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: