Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Jäämeren rata tulee?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
luuppi
19.12.2018 20:38


Viestejä: 5042
"pelottava tulevaisuudenkuva. Kaunispään huipulla oleva uusi hotelli on maisemanraiskausta pahimmillaan, mutta eipä se kiinalaisia ja heidän suomalaisia kavereitaan haittaa. Kakslauttasen touhuissakin taitaa olla kiinalaista rahaa takana aika lailla."

Onneksi Lappiin mahtuu. Kavin mainituissa paikoissa paljon - viimeksi tosin Paasiaisena '92.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Ursus
19.12.2018 21:02


Viestejä: 6949
Vaan onko paikallisten luonnonvarojen ehkä perinteistenkin oikeuksien kaupallinen hyödyntäminen ekologisesti kestävällä pohjalla?
Ainakin Tenon lohikantojen verottaminen herättää epäilyksiä. Jos paikalliset noudattaisivatkin omassa kalastuksessaan perinteisiä oikeuksia ja tapojaan kalastaa kotitarpeeksi, niin valtavaksi bisnekseksi kasvanut lupien myynti ja sen seurauksena rantojen rakentaminen huolestuttaa.
Kestävätkä lohikannat kuinka pitkään tuollaista menoa? Jos kalastusoikeudet kuuluvat, kuten saamelaiset väittävät perinteisesti heille eikä valtiolle, niin lupien myynnin tuoton pitäisi mennä paikallisille ja luvalla kalastaneitten saaliit vähentää paikallisille määritettävistä kiintiöistä, joiiden suuruuden tulee perustua tieteellisesti pätevään tutkimukseen kantojen kestävyydestä sekä tilasta, eikä vain yksilöitten kokemusperäiseen mielikuvaan kalan määrästä.
_________________
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
luuppi
12.01.2019 9:36


Viestejä: 5042
Ekologisesta kestavyydesta tuli mieleen tama graafi https://dynamic.hs.fi/2019/dragonmining/index.html, joka ilmeisesti on tuotantoluvuista (yleensa kun geologisen laitoksen kuvat ovat varannoista).

Aika mahtava osuus koko maan "kakusta" tuolla tekojarvien etelapuolisella kaivoksella; mikahan mahtaa olla ajatus otsikkoasian eli Jaameren radan ja sen linjauksen osalta?
- ja onnistuuko ollenkaan ilman
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
OS
12.01.2019 9:56


Viestejä: 7126
Nuoret poliitikot eivät kannata Jäämeren rataa.
https://yle.fi/uutiset/3-10591546
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
hannes
12.01.2019 10:59


Viestejä: 8437
Jäämeren rata on todettu kannattamattomaksi. Ihmettelen miksi se pitää väen väkisin tehdä. Samalla rahalla voi Lapin päätiet kunnostaa ja leventää raskasta liikennettä varten.
Polttoaine tulevaisuudessa on kuitenkin enimmillään biopohjaista etenkin raskaalla liikenteellä. Henkilöautopuolella sähkö ja kaasu dominoivat. Ehkä henkilödieseliin saadaan myös biodieseliä.

Risoo ihan helvetisti että vähäiset erämaat pirstotaan entistä enemmän.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
luuppi
12.01.2019 21:54


Viestejä: 5042
Tuon yle-linkin mukaan kuulemme lisaa ihan heti-kohta:

Liikenne- ja viestintäministeriö asetti keväällä 2018 Suomen ja Norjan välisen työryhmän jatkoselvittämään ratalinjausvaihtoehtoa Rovaniemeltä Kirkkoniemeen. Työryhmän toimikausi päättyi joulukuussa. Raportti julkaistaan liikenne- ja viestintäministeriön verkkosivulla (siirryt toiseen palveluun) käännösten valmistuttua.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Se tulee sittenkin TREKKING Hölynpöly... 33 14.03.2018 16:26 Katso viimeisin viesti
Sähkö tulee Pekka Muut varusteet 1 05.02.2018 9:22 Katso viimeisin viesti
Tie tulee Tarvantovaaran erämaahan jänkkäkoira Lappi 4 24.08.2017 12:14 Katso viimeisin viesti
Miksi ahkio tulee vinossa? tunturisusi Talvivaellusvarusteet 22 12.10.2016 11:15 Katso viimeisin viesti
Tunnelmia Färsaarilta, pimennys tulee.. Janne Pyykkö Norja, Ruotsi, Venäjä ja muut lähialueet 18 16.03.2015 16:09 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 17 Yht. 17
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
Siirry: