|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Impivaaralainen 16.07.2018 12:43
Olen kaverin kanssa Lemmenjoella ensi viikon. Nythän on helteet pohjoisessa myös, mutta ennusteen mukaan näyttäisi viilentyvän. Kuljemme virkistysvyöhykkeen läpi, mutta loppuaika pääosin syrjäosissa tuntureilla. Minkälaista voi odottaa jos oletetaan lämpötilojen olevan 12-22 asteen välillä? |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Tre 16.07.2018 15:51
Mietin samoin tilannetta. Nyt on kolmena vuotena lomien vuoksi pohjoisen retkeilyt ajoittuneet heinäkuulle, ja jokaisena kertana hyönteistilanne on ollut yli sen, mitä kestäisi, nämä siis Saariselällä ja Kilpisjärveltä naapurimaihin. Ilmeisesti täytyy vain keksiä muuta tilalle ja patikoida elokuun tynkälomalla. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Harda1 16.07.2018 17:03
Olin 7-11.7 UKK -puistossa ja Paarmoja oli aivan tolkuttomasti, eli kymmeniä, ellei satoja pyöri jatkuvasti ympärillä, jopa Sokostin huipullakin. Myös muita inisijöitä oli, mutta eipä niihin paarmojen surinalta juuri huomiota kiinnittänyt. _________________ Vaikka olisin väärässä, niin olen silti oikeassa. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
J_u_k_k_a 20.07.2018 18:53
Komppaan edellistä puhujaa, sikana oli ötökkää. Etenkin paarmoja. Älkää menkö  |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
luuppi 20.07.2018 22:54
[quote=" Älkää menkö [/quote]
Eika-ku... kantsii odottaa (eihan sita raaski olla menematta?) |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
luuppi 22.07.2018 9:24
Kuun viimeisina paivina pohjoisiin maisemiin... eika loytynyt hyttyshuppua.
- voisiko joku paivittaa itaisen Lapin osalta (eli pitaisiko menna kauppaan, ostamaan uusi?) |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
omat polut 22.07.2018 10:47
^No ihan varmasti pitäisi kaupoille. Itse joskus tungen harson johonkin rinkan vähemmän käytettyyn taskuun, sieltä voi löytyä? |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
luuppi 22.07.2018 12:15
Hyva vinkki "johonkin rinkan vähemmän käytettyyn taskuun, sieltä voi löytyä?" mutta kun kausi yleensa ehtii vaihtua valissa, niin rinkan pakkaaminen alkaa aina sen taydellisella tyhjennyksella
- ettei eksy "kuollutta kuormaa" kannettavaksi
- aiheesta ohi oikealta: nesteet ja 2-3 pvan muonat ml. paasin 14 kg:aan. Ja jos reitiksi valikoituu vahemman "kiintolaavuinen" niin sitten viela "suoja" eli koppilaavu mukaan (siina on kylla hyttysverkko, mutta hankalasti paalle (kulkiessa ) sovitettavissa |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
tunturisusi 23.07.2018 13:16
Just palasin Ylläksen alueelta, siellä ötökkäharmit olivat melko olemattomat. Kuumuus ja kuivuus ilmeisesti nitistänyt itikat. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
dailymail 23.07.2018 15:33
omat polut kirjoitti: |
^No ihan varmasti pitäisi kaupoille. Itse joskus tungen harson johonkin rinkan vähemmän käytettyyn taskuun, sieltä voi löytyä? |
Minä olen integroinut sääskihupun kulkemaan yhdessä EA-pakkauksen kanssa. On aina mukana, mutta en ole juuri tarvinnut, sen enempää kuin EA-vehkeitäkään. _________________ Mikään ei ole niin varmaa kuin minä |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
wellu 24.07.2018 0:32
Ivalo, Törmäsen tienoo. Tiedotus iltayö 23.-24.7.
Hyttysiä muutamia, ei määrissä. Tie oli ukkossateesta märkä joten mahdollisuus uuden öttiäissukupolven rynnistykseen mahdollista. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Ursus 28.07.2018 8:14
P-Savossa melontaretkellä paarmoja paljon, eniten niitä maastokuvioisia mustavalkeita deltasiipisiä. Vielä pahempaa oli muurahaisten määrä ja aktiivisuus. Samalla paikalla aiemmin leiriytyneenä muistan, että siellä on jonkun verran muurahaisia. Mutta nyt niitä oli tuhottoman paljon ja olivat hyvin agressiivisia. Purtuna piti vaihtaa leiripaikka veden taakse. _________________ Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ... |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Timoa 31.07.2018 3:17
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Masamu 31.07.2018 23:14
Kuttura: paarmat kadonneet, polttiaisia jonkin verran, sääskiähn ei ole ollut koko kesänä kuin nimeksi. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Tazba 07.08.2018 13:56
Reissu lähestyy, ja olisi mukava saada ajantasaista tietoa hyttystilanteesta.
Eli Hetta-Näkkälä-Tarvantovaara-käsivarren erämaa-alueen ötökkä tilanne kiinnostaisi.
Onko pahin jo ohi, vai täytyykö kävellä verkko päällä? |
|
Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|