|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: Ratamestarin artikkelit (feat.Pekka Tyllilä) |
Reissu Pete 10.12.2017 20:41
Viestejä: 717 |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
dailymail 11.12.2017 19:29
Viestejä: 2757 |
Kiitos, tämä täytyy lukea. _________________ Mikään ei ole niin varmaa kuin minä |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Pertti Kurki 12.12.2017 21:10
Viestejä: 1571 |
Ihan jyvää juttua oli linkissä. Moni itsestäänselvyys ei ole ollut selvää tälläkin palstalla ahkiota kauputteleville. Ryhmädynamikka oli ehkä parasta antia. Ihan loppuun saakka siinä ei menty. Nimittäin upottavissa olosuhteissa on edullista kuormata ahkiot eri tavalla kuin normaalisti: avaajalle hyvin kevyt ja siitä asteittain raskaammat. Vetäjät siis vaihtavat ahkioita, ilmesisesti Tylliälle tuntematon taktiikka, joka maksimoi etenimisnopeuden. _________________ Kuvailutulkki |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
luuppi 13.12.2017 7:06
Viestejä: 5099 |
Joo, oli kiva lukea perusteellinen pohdinta yhdelta istumalta. Siruina nuo tiedonpalaset on mielessa, mutta muistaako niita kaikkia kerralla
- kuormapeitteen kiinnitysvaihtoehdoista ei tainnut olla pohdintaa, vai luinko liian nopeasti?
Itsea puhuttelee bungy- narut, koska niiden alle saa kaikenlaista per heti tarvittavaa, esim. lumilapion, joka muodoltaankin soveltuu kiinnitettavaksi. Onhan toisaalta venyva kiristysnaru maaritelmallisesti hiukka "oxymoron" - eli niita tarvii olla reilusti ja ristiin. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
zwak 13.12.2017 10:12
 Viestejä: 292 |
Tuo Pertin kikka toimii jossain tapauksessa. Erityisesti jos ahkioiden paino on vetäjilleen korkea ja kaikki on suunnilleen samassa kunnossa, eli lähinnä varmaan pitkillä reissuilla. Jollain viikon reissulla kun ahkion painot tasattunakaan ole kuin jotain 30-40 kg niin ei maksa vaivaa (pakkamiseen ja ahkioiden vaihteluun menee aikaa)
Käytännössä ryhmän sisäinen painonjako on kuitenkin usein parempi tehdä muilla perusteilla, olen avannut latua 4 hlö yhteiset ja 2 hengen hlökohtaiset kamat ahkiossa (mutta yhteensäkin vain n. 60kg). Koska muuten matka ei meinannu edetä umpihankeen mihinkään, ja tolleen tasoitettunakin piti rajoittaa hiihtonopeutta että kaverit pysy perässä. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Eräkulkuri 13.12.2017 12:05
 Viestejä: 2308 |
zwak kirjoitti: |
Käytännössä ryhmän sisäinen painonjako on kuitenkin usein parempi tehdä muilla perusteilla, olen avannut latua 4 hlö yhteiset ja 2 hengen hlökohtaiset kamat ahkiossa (mutta yhteensäkin vain n. 60kg). Koska muuten matka ei meinannu edetä umpihankeen mihinkään, ja tolleen tasoitettunakin piti rajoittaa hiihtonopeutta että kaverit pysy perässä. |
Eikös sinun kannattaisi siirtyä yksinvaeltajaksi, kun kerran olet niin ylivertainen muihin nähden.
Oli muuten hyvä alustus tähän aiheeseen. _________________ Elämä opettaa, nimittäin eräelämä |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
zwak 13.12.2017 19:54
 Viestejä: 292 |
En suinkaan ole ylivertainen kaikkiin verrattuna. Tuolla reissulla vaan sattui olemaan tilanne noin päin. Usein (kenties jopa useammin) olen ollut se heikompikin tapaus. Pointtini on siinä että jos kuntotasossa on iso ero, niin sen vaikutus on paljon isompi kuin vaikkapa 20 kg ero ahkioiden painossa.
En kyllä keksi miksi se että joku on paremmassa kunnossa kuin toinen olisi syy olla vaeltamatta yhdessä. Erityisesti jos se otetaan huomioon, elikä tasataan sitä kuormaa. Tuokin reissu olisi ollut varmaan koko porukalle mukavampi, jos tuota lastia olisi jaettu kunnolla jo aiemmin, eikä vasta toiseksi viimeisenä päivänä. |
|
Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|