Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Ostetaan ja Myydään Uusia North Forest 185 ahkioita
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pekka
22.11.2017 23:55


Viestejä: 4123
Onko hinta 395 + 24 %ALV?
Vihdoinkin näen kopiointia omasta vetosysteemistäni, hienoa! Suosittelen kuitenkin että muutat aisan yläpään ja vyön liittimien paikat. Naarasliitin aisan yläpäässä tuppaa tiukassa paikassa napsahtamaan auki. Siis naaras vyöhön ja uros aisan päähän. Muuten tämä liitinkokonaisuus kestää uskomattoman kovaa rasitusta.
Jos aisan alapäässä on kumijousto ja pallonivel niin kumi murtuu helposti. Tee samanlainen M10 kierreliitos-kumijousto kuin minulla niin alkaa kestämään. Nämä ystävyydellä ja vuosien kokemuksella.
_________________
Kun eksyn, lähden kotiin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Kyösti10
23.11.2017 10:50


Viestejä: 11
Hinta 395eur sisältää alv 24%.

Pekka, kiitos kommenteista. Naarasliitin on asennettu yläpäässä tietoisesti noin päin, koska mielestäni se on luontevampi avata tuohon suuntaan. Omassa käytössäni vahinko avautumisia ei ole vielä tapahtunut. Ymmärrän että kaupallisessa versiossa voisi olla järkevää kääntää liitin toisin päin koska käyttäjiä on monenlaisia. Aisan alapään pallonivel + kumijousto on pelannut hyvin, mutta tulen tekemään siihen vielä pieniä parannuksia. Kumiletku on kaksoiskudosvahvistettua hydrauliletkua ja sisällä on vielä erillinen jäykiste, en ole havainnut ongelmia kestävyydessä.

Omassa talvivaellusporukassa olen todennut saman ilmiön, mikä on havaittavissa myös täällä foorumilla. Vetojärjestelmä jakaa mielipiteet, toisen mielestä esim. Paljakan naruaisa vetosysteemi on paras, toisen mielestä taas joku muu kiinteämpi ratkaisu. Kestävyys on tietysti kaikkia vetolaitteita yhdistävä asia, sen pitää olla kunnossa. Muissa ratkaisuissa on sitten enemmän hajontaa omien mieltymysten suhteen, esim. joillekin paineilmaliittimillä irroitettava vetovyö ei tuo lisäarvoa käyttämiseen. Kun valmistaa itse vetojärjestelmän niin saa juuri sellaisilla yksityiskohdilla mietityn ratkaisun joka sopii omaan käyttöön.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pekka
23.11.2017 16:59


Viestejä: 4123
Lainaus:
Vetojärjestelmä jakaa mielipiteet, toisen mielestä esim. Paljakan naruaisa vetosysteemi on paras

Niinpä, Paljakan naruista alkoi oma ahkiourani 1985. Kutturankurun päällä napsahti kummatkin narut poikki. Oli hyvä onni että sain alaspäin menossa olevan pulkan kiinni ennen kuin se paiskautui kivikkoon.
Ahkion osien tulee olla helposti käsin kiinnitettäviä ilman irtohärpäkkeitä.
_________________
Kun eksyn, lähden kotiin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pepi
23.11.2017 17:50


Viestejä: 6650
Pidän Paljakan naruaisasysteemiä oman kokemukseni perusteella riittävän kestävänä. Aisojen putkia on 26 vuoden aikana särkynyt 2 kappaletta, molemmat kuljetuksissa. Narut ovat alkuperäiset, eikä niissä ole pahan näköisiä kulumia. Tuntuu aika oudolta, että saisin vedetyksi poikki narun, jonka vetolujuus uutena on 15 kertaa oma painoni. Toki heikot kohdat ovatkin solmut ja narulukon puristus. Silti mukana kulkee varanaru ja paikkausputki, koska ne eivät paljoa paina.

Aisojen tuntumaa ja ohjausgeometriaa olen viritellyt putkien materiaaleja muuttamalla, mutta niin on tänä aikana tehnyt Savottakin. Vetovyöni on vanhempaa, sirompaa mallia, koska uudempi on minulle liian kolho. Se alkaa olla jo vähän käytetyn näköinen.

Narujen kestävyydelle on tärkeää, että lukon tarttumakohtaa ja ahkion rungon läpivientikohtaa aika ajoin siirretään takapään solmua siirtämällä (ainakin minun ahkiossani on vielä takakiinnityksenä yksinkertaisesti prikka ja solmu). Niin ei narun pinta ehdi kulua liiaksi.

Hyvää systeemissä on sen täydellinen välyksettömyys ja myös sen virtaviivaisuus ahkion keulassa. Lasken usein jyrkimpiä mäkiä auraillen ahkio takaperin edellä. Kutturankurukin tuli ihan onnistuneesti sillä tavalla.
_________________
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
M: Kuin uusia Primus-kattiloita ja pa... aleppinen Ostetaan ja Myydään 0 05.08.2018 14:26 Katso viimeisin viesti
Ahkioita joka lähtöön Pekka Ostetaan ja Myydään 3 09.03.2018 23:53 Katso viimeisin viesti
Uusia karttoja mettäantero Tiedotuskanava 4 20.09.2017 10:39 Katso viimeisin viesti
M: Ahkioita Pekka Ostetaan ja Myydään 8 24.03.2017 9:15 Katso viimeisin viesti
Fjelpulken ylijäämä ahkioita optimushiker Muut varusteet 0 10.01.2017 16:56 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 2 Yht. 2
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Siirry: