Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Jäämeren rata tulee?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Patikoitsija
14.07.2017 15:44


Viestejä: 1339
^ Kyllä, yara-kauppaa en osaa kuin kirota. Kertokaa te viisaat mikä sai hallituksen sahaamaan omaa oksaansa? Minun älyllinen kapasiteetti riittää tässä yhteydessä ainoastaan kiroilemaan. Yhtiöitetään veroparatiiseihin vielä tiestö, terveydenhuolto sekä muu loppu pääoma ja infra. Caymansaaret kyllä meistä huolehtii seuraavina vuosikymmeninä, eikö?
_________________
Pakinoitsija
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Patikoitsija
14.07.2017 16:46


Viestejä: 1339
"Caymansaarelaisten elintaso kuuluu Karibianmeren korkeimpiin: saarelaisten asukaskohtainen bruttokansantuote on maailman 14. korkein.[10] Asukkaiden lukutaitoaste ja elinajanodote ovat myös korkeita.[11][12] Saarilla on myös oma rahayksikkönsä, Caymansaarten dollari (KYD), joka on sidottu Yhdysvaltain dollariin kurssilla 1 KYD = 1,20 USD.[2]

Caymansaaret on tunnettu veroparatiisina, koska se ei peri veroja sen paremmin asukkailtaan kuin yrityksiltään ja jonka takia sinne on rekisteröitynyt runsaasti ulkomaisia yrityksiä ja muuttanut runsaasti veropakolaisia. Caymansaarilla sijaitseekin enemmän rekisteröityjä yrityksiä kuin on asukkaita.[13] Caymansaaret on myös merkittävä finanssikeskus ja saaret ovatkin maailman viidenneksi merkittävin pankkikeskus.[14] Tämä taas johtuu saarten noudattamasta tiukasta pankkisalaisuuslainsäädännöstä."

Pakolaisvirtaa käy myös vähemmän otsikoissa näkyviin suuntiin, kyse on veropakolaisista. Berner haluaisi niin ikään rikkaitten lapset mopoauton kuolemanloukusta turvalliseen ison auton koriin eli 16vuotiaiden autonajokortti on hänen juttunsa. Rahvaat ihmetelköön sivustalla, moniko tavallinen perhe sijoittaa 15000 euroa teinin kulkineeseen, joka parkkeerataan amiksen tai lukion pihaan.

Mitens se Caruna... Smile
_________________
Pakinoitsija
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Patikoitsija
14.07.2017 16:58


Viestejä: 1339
https://yle.fi/uutiset/3-8638094

Onkohan tästä puhuminen sallittua. Mtv3 ei viitsi tästä uutisoida koska omistukset menevät siten että parempi hyssytellä. Yle-raukka joka sekin on kriisissä vihervasureiden ohjauksen kourissa, sentään kirjoittaa jotain. Jaa eihän tämä kosketa jäämerenrataa muilta osin kuin että jos liikenneinfra yhtiöitetään Bernerin mallin mukaisesti, markkinat ja veroparatiisien kautta pelaava pääoma hallitsee sitten näitäkin asioita joita ollaan totuttu pitämään kansallisina.
_________________
Pakinoitsija
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
varsijousi
15.07.2017 18:38


Viestejä: 872
Patikoitsija kirjoitti:
^ Kyllä, yara-kauppaa en osaa kuin kirota. Kertokaa te viisaat mikä sai hallituksen sahaamaan omaa oksaansa? Minun älyllinen kapasiteetti riittää tässä yhteydessä ainoastaan kiroilemaan. Yhtiöitetään veroparatiiseihin vielä tiestö, terveydenhuolto sekä muu loppu pääoma ja infra. Caymansaaret kyllä meistä huolehtii seuraavina vuosikymmeninä, eikö?


Norskien toivoma liikenneyhteys (suuntaan tai toiseen) Soklista maksaa saman verran, kuin Yara maksoi koko Soklista. Että sellaista bisnestä poliitikot tekivät. Vähän kuin kotikaupungissani, kun eräs kunnallispoliitikko ilahtui tilastollisesti ylisuuresta kaupungin palkollisista: "He tuovat verovaroja kaupungille", melkein ikiliikkujan keksijä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
seppo
20.07.2017 20:15


Viestejä: 2277
Suomi ja Norja selvittävät yhdessä Jäämerenradan tarvetta. HS
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
luuppi
21.07.2017 10:02


Viestejä: 4699
Voihan Hesari: Jos ratayhteys Jäämerelle kulkisi Suomen Lapin kautta, se palvelisi samalla Suomen kaivosteollisuutta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pepi
21.07.2017 10:13


Viestejä: 6328
Pitäähän kai Suomellakin jokin intressi asiaan olla Twisted Evil .
Huoltovarmuus on ihan tärkeä näkökohta. Viitaten Jäämeren tien ja Magneettimäen historiaan.
_________________
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
luuppi
21.07.2017 10:20


Viestejä: 4699
Tuolla (yo.) selittaa kylla mutkan Inarin "toiselta" puolelta koukaten, mutta ei sita, etta 1. vaihtoehto olisi menna siihen suuntaan, eika Tornionjokilaaksoa ja kasivartta hipoen "vahan kauemmaksi".
- vai tuleeko Suomen huoltovarmuudelle uhka Itamerella eri suunnasta (=taholta) kuin pohjoisessa?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Capella
21.07.2017 12:47


Viestejä: 369
Pepi kirjoitti:
Pitäähän kai Suomellakin jokin intressi asiaan olla Twisted Evil .
Huoltovarmuus on ihan tärkeä näkökohta. Viitaten Jäämeren tien ja Magneettimäen historiaan.
Huoltovarmuus onkin aika heikko argumentti jäämeren radan suuntaukselle Kirkkoniemeen. Toisin sanoen suoraan Venäjän pohjoisen laivaston syliin.

Sitten vielä toinen huomio: jo 1940-luvulla suomalaiset kaukopartiomiehet katkaisivat Murmanskin radan ihan vain sissihommina. Nyt 2010-luvulla venäläisten ei tarvitse ylittää edes rajaa, kun sama voidaan hoitaa risteilyohjuksella. Tai ihan vain Sukhoilla ja rautapommeilla.

Suomen puolustusvoimilla ei ole mitään merkittävää ohjuspuolustusta. Ainoa varsinainen järjestelmä on NASAMS, joka perustuu Hornettien pääaseeseen eli AIM-120 AMRAAM ohjukseen. Nämä järjestelmät on varattu Helsingin ilmapuolustukseen. Huvittava seikka on, että NASAMS ei olisi kyennyt pudottamaan malesialaista matkustajakonetta niiltä sijoilta Itä-Ukrainassa. Ts. se soveltuu vain paikalliseen lähi-ilmatorjuntaan.

Suomen ilmapuolustus perustuu naiviin oletukseen, jonka mukaan kriisi alkaa asteittain ja syvenee hitaasti. Tämän oletuksen nojalla Suomi pohjaa koko ilmapuolustuksen siihen, että Hornetit ehditään lennättää Ruotsiin turvaan. Kaikki Suomen lentokentät ja maantietukikohdat voidaan pommittaa käyttökelvottomaksi ihan vain risteilyohjuksilla. Näin voidaan pitää Hornetit maassa, jolloin sukhoit voivat moukaroida mitä tahansa kohteita ihan vain rautapommeilla yötäpäivää, kuten Syyriassa 2015-2016.

Suomen toinen huoltovarmuusteema on maatalous. Pitää olla omavarainen. Joo, ollaanhan me, venäläisen raakaöljyn turvin. Yksikään traktori, kuorma-auto tai rekka ei kulje, jos velivenäläinen ei myy raakaöljyä. Miksi se kriisitilanteessa sitä möisi? Varmuusvarastoja kerätään kuudeksi kuukaudeksi, mutta kriisi olisi ohi parissa päivässä suomalaisten antautessa.

Kolmas teema on sähkö. Se loppuu kolmella risteilyohjusiskulla. Ensimmäinen kohdistetaan Olkiluodon ydinvoiman itäpuolella olevan salmen sähkölinjojen pylväisiin, toinen Loviisan pohjoispuolella olevan salmen sähkölinjojen pylväisiin ja kolmas Kangasalan sähkönjakeluasemaan. Näin loppuu Suomen sähkönjakelu. Ilman sähköä tämä yhteiskunta pysähtyy maatiloja myöten.

Suomi aikoo hankkia neljä harjoitusmaalia venäläisille risteilyohjuksille ja parikymmentä Nato-paraatikonetta Nato-harjoituksiin ja Naton sotilasoperaatoihin. Samaan aikaan Suomen puolustus eli maavoimat ja ilmatorjunta on retuperällä. Jos nämä kaksi hoidettaisiin kuntoon, hankkimalla sopivaa kalustoa, joka on halpaa kuin makkara verrattuna ilma- ja merivoimien kalustoon, se olisi kunnossa.

Huoltovarmuudesta vielä: ainoa järkevä suunta on länsi. Saaristomeri-Ahvenanmaa-Tukholma. Sieltä Skandien yli Norjan rannikolle tai ihan vain Ruotsin länsirannikolle.

Itämeri ja Jäämeren rannikko ovat Venäjän laivaston sukellusveneiden hallussa, jos koskaan näemme kriisitilanteen.

Uskallan väittää, että Suomi pitää tietoisesti oman puolustuksensa heikkona, ja ostaa täten Venäjän hyväksynnän ja vakuutuksen, ettei Venäjä tänne hyökkää. Tai sitten Suomen johto kenraaleita myöten elää 1940-luvulla.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/Capella
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
luuppi
21.07.2017 13:11


Viestejä: 4699
Taytyy nyt sanoa, etta kavihan siella retkeilyhenkisia saksalaisiakin komppanian verran kerralla, purjekankaisissa kanooteissa oli tosin moottorit avittamassa. Ja suomalaisia joukkueen verran oppaina.
" 1940-luvulla suomalaiset kaukopartiomiehet katkaisivat Murmanskin radan ihan vain sissihommina."

Sittenhan on myos se turvallinen vaihtoehto radalle: tahdaan valmiiksi rajan toiselle puolelle, niin sailyy ainakin ehjana. Tosin se vaihtoehto oli Hesarilta jaanyt pois (ja kai se nyt on muutenkin, maailmanmenon muututtua, pudonnut pois).
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
seppo
23.08.2017 10:47


Viestejä: 2277
Perjantaina tiedossa lisää tietoa ratahankkeesta:

http://www.gaia.fi/fi-fi/uutiset-ja-blogit/2017/kutsu-lehdist%C3%B6tilaisuuteen-arktisen-talousneuvoston-puheenjohtaja-tero-vauraste-kertoo-j%C3%A4%C3%A4meren-ratahankkeen-taustoista
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
luuppi
30.08.2017 14:07


Viestejä: 4699
Onkohan tama ollut taalla jo (v:lta 2013, hyvia karttoja ja volyymi/ ksutannuslaskelmia):
http://www2.liikennevirasto.fi/julkaisut/pdf3/lts_2013-11_kaivostoiminnan_liikenteelliset_web.pdf
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
luuppi
30.08.2017 14:15


Viestejä: 4699
seppo kirjoitti:
Perjantaina tiedossa lisää tietoa ratahankkeesta:

http://www.gaia.fi/fi-fi/uutiset-ja-blogit/2017/kutsu-lehdist%C3%B6tilaisuuteen-arktisen-talousneuvoston-puheenjohtaja-tero-vauraste-kertoo-j%C3%A4%C3%A4meren-ratahankkeen-taustoista


Mitahan siella kertoiltiin (AEC:n toimesta)?

Trump'kin viittasi Suomen merkitykseen arktisen yhteistyon merkeissa, mutta yhdesta lauseesta on vaikea paatella tarkoittiko han (kiertavaa) puheenjohtajuutta
"Suomi on toiminut toukokuun alusta sekä valtioiden välisen Arktisen neuvoston sekä arktista yritysyhteistyötä edistävän Arktisen talousneuvoston puheenjohtajamaana..."

vaiko tata tulossa olevaa ratapaatosta (ml. reititys)

"AEC Finland katsoo [etta] Rata vahvistaa Suomen ja Euroopan asemaa kestävän kansainvälisen liiketoiminnan edistäjänä arktisella alueella osana eurooppalaisen kuljetusverkoston ja Barentsinmeren hankkeiden kehitystä."
- AEC on tietysti taustavoimien maksama lobbari, mutta siina sinansa ei ole mitaan pahaa
- niin kauan kuin veronmaksajien rahan kayttamisen selvitykset tehdaan myos virkamiesvoimin
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Patikoitsija
12.10.2017 8:20


Viestejä: 1339
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/lapin-lapi-ilman-kuljettajia-ajava-jattirekkojen-letka-voisi-olla-jaameren-radan-ensimmainen-vaihe/773013/
_________________
Pakinoitsija
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Tie tulee Tarvantovaaran erämaahan jänkkäkoira Lappi 4 24.08.2017 12:14 Katso viimeisin viesti
Miksi ahkio tulee vinossa? tunturisusi Talvivaellusvarusteet 22 12.10.2016 11:15 Katso viimeisin viesti
Tunnelmia Färsaarilta, pimennys tulee.. Janne Pyykkö Norja, Ruotsi, Venäjä ja muut lähialueet 18 16.03.2015 16:09 Katso viimeisin viesti
Nettierätarkastaja tulee - Oletko val... Korvapuoli Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 15 11.04.2014 17:05 Katso viimeisin viesti
Poronhoito tulee kieltää kokonaan NGC223 Luonnonsuojelu 90 15.03.2013 23:13 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 11 Yht. 11
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Siirry: