|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Capella 04.07.2017 13:20
Janne Pyykkö kirjoitti: |
Lihaa luiden ympärille. Perusteellinen kuvitettu tarina 124 km melonnasta Kaldoaivin erämaan läpi Adolfin kammin kautta. Retki tehtiin 17.-24.6.2017. Linkki tässä.
|
Mukava tarina! Asenne ratkaisee selvästikin! _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/Capella |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
NorP 04.07.2017 19:43
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
amatööri 04.07.2017 21:48
^
"Mukava "reissu tuntuu olleen .Myöhäinen kesänalku lisäsi haasteita vähän joka suunnalla.
Mutta vastoinkäymisetkin muuttuu lopulta voitoksi aikaa myöten.Ikävä että järkkäri meni piloille. _________________ -Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä- |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Hanu 05.07.2017 7:54
Norpilla vaiheikas reissu. Veden nousu voi joskus yllättää ja pikku purosta voi tulla haaste. Suolla toki veden nousu voi myös haastetta tehdä, mutta pääosin lapissa ei suot aiheuta suurta murhetta. Eivät yleensä ole kauhean paksuturpeisia. Ja sara ei kasva veden päällä eli saraa kasvavasta suosta pääsee yleensä yli, vaikka olisi märkäkin. Vauhdilla vaan, ettei painu liian syvään. Rimpisuot toki mahdottomia.
Aika paljon riitti tarinaa kengistä... Minä koen kumisaappaat huolettomina vaeltaa. Ja kuivuu nopeasti kunhan ei ole sitä onnetonta outlastia verhoiluna. Ja joskus olen mennyt polvia myöten kahlaten housunpuntit saappaan päällä. Ei hörpännyt yhtään. _________________ Epäsosiaalisen median kaipuu.... |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Walker 05.07.2017 12:52
Coverbootsit löytyy useimmista retkeilytarvikeliikkeistä. _________________ Polku on siinä, missä mies kulkee. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
heluna74 05.07.2017 16:26
Näinköhän löytyy "coverbootsit" retkeilytarvikeliikkeistä? Itselläni on sellaiset ja olen ymmärtänyt, että niitä ei juuri enää mistään saa. Hyvät välineet .
Viimeisestä "saapasvaelluksestani" on n. 25 vuotta ja seuraavaa ei tule. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Eräkulkuri 05.07.2017 16:56
heluna74 kirjoitti: |
Näinköhän löytyy "coverbootsit" retkeilytarvikeliikkeistä? Itselläni on sellaiset ja olen ymmärtänyt, että niitä ei juuri enää mistään saa. Hyvät välineet .
Minulla olisi käyttämättömät coverbootsit koko 41-43. Tuli hankittua joskus, mutta eihän kumisaapastalebani niitä ole tarvinnut. Voisin luopua niistä vaikkapa kolmella kympillä Kouvolassa ja muutoin postikulut päälle. Nehän ovat aika kevyet n. 300 g ja varttahan niissä on puolisen metriä. Totta on, ettei niitä ole enää myynnissä.
Mahdolliset yhteydenotot YV:llä. _________________ Elämä opettaa, nimittäin eräelämä |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Mr_C 05.07.2017 17:00
Ei ole kanssa tullut coverbootseja nähtyä liikkeissä pitkään aikaan.
Aikanaan, useita vuosia sitten, mietin niiden ostamista, mutta saatavilla oleva malli oli niin painava etten katsonut järkeväksi ostokseksiheikon hyöty / paino suhteen takia. Pituutta olisi ollut tarpeeksi, pitkäänkin jalkaan riitti nivuseen asti.
Itse tekemistä on miettinyt ja nykyään materiaalit on kehittynyt että painon saisi ainakin kevyemmäksi kuin kymmenen vuotta sitten. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Walker 05.07.2017 17:03
Eipä siitä kovin monta vuotta ole, kun ostin jo toiset Kuopion Matkuksen Partioaitasta.
Viimeiset kumisaappaani ostin -90-luvun alussa. _________________ Polku on siinä, missä mies kulkee. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
heluna74 05.07.2017 17:14
Tampereen kaupoissa ei ole moisia löytynyt, kun vaelluskaverini on niitä kysellyt ja halunnut (kapeamman, syvän joen yli olen omani heittänyt kaverille - kivi sisään ja menoksi ).
Minulla on Lundhags-malli, ovat polveen saakka ja painavat 380gr/par. Ne on ostettu joskus 1990-luvulla. Tai hukkasin toisen parista Afrikassa ja sain palstalaiselta vastaavat tilalle . Eli minulla on nyt niitä 3 kpl.
Saappaita on monetkin, mutta niillä liikun vain pihapiirissä ja sienimetsässä . Myös "rannulliset" hiihtosaappat löytyy.
Eräkulkuri puhuu tuolla omistaan; kuulostavat myös Lundhags-mallisilta. Luulen, että ovat ns. yhden koon välineet. Palstalaiselta (isolta mieheltä) saamani uudet olivat samaa kokoa, kun omani olivat. Niissä saa olla kokoa, kun tulevat kenkien päälle. Minun kenkäni ovat 39-40 ja suojat ovat hyvät. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Eräkulkuri 05.07.2017 17:30
Eräkulkuri puhuu tuolla omistaan; kuulostavat myös Lundhags-mallisilta. Luulen, että ovat ns. yhden koon välineet. Palstalaiselta (isolta mieheltä) saamani uudet olivat samaa kokoa, kun omani olivat. Niissä saa olla kokoa, kun tulevat kenkien päälle. Minun kenkäni ovat 39-40 ja suojat ovat hyvät. |
Kyllä ne ovat ilmeisesti samaa mallia kuin helunalla. Onhan minulla myös MR C:n mainitsemat pitkävartiset, mutta niillähän on painoa rutkasti enemmän. Kyllä nekin minulta joutaisivat.
Ja, ettei menisi aivan ohi otsikon, niin tulihan se Itäkairan reissu heitettyä nyt kesäkuussa. _________________ Elämä opettaa, nimittäin eräelämä |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
NorP 10.07.2017 16:00
Mukava reissu olikin vaikkakin tapahtumarikas
Ja ei, en aio siirtyä kumisaappaisiin. Kumisaappailla kuljen kaupungissa sadekelillä ja metässä sieniretkillä, vaellukselle en missään nimessä huoli jalkaani. Makuaioita toki.
Coverbootsit siirtyy mahdolliselle hankintalistalle jos joskus jostain sattuu vastaan tulemaan, juuri nyt ei ole varaa mihinkään uuteen hankintaan. _________________ Kunhan Kuljeksin
http://norpinjutut.blogspot.fi/ |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Mava 11.07.2017 13:18
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Metsän Omena 11.07.2017 14:04
Femundsmarka.
Mukavan leppoinen tunturiseutu lapsiperheelle.
 |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: Saariselällä kadonnut veitsi välillä Rautuoja-Kotaköngäs |
Marjo 11.07.2017 21:01
Kiva reissu, joskin erilainen, tuli tehtyä Ukk-puistoon viikolla 24. Lauantaiyönä 10.6. auto parkkiin Aittajärvelle ja siitä jokea seuraillen käytiin Rautuojalla kääntymässä. Vettä oli joessa paljon ja purotkin olivat pieniä jokia . Polkukin oli välillä kadoksissa. Rautuojalta kun lähdimme Kotakönkäälle päin, niin lunta oli paikoin reilusti yli polven. Siellä jossain ponnistellessa minulle tärkeä puukko oli pudonnut tupestaan . Jos joku on löytänyt tai löytää, olisin kovasti kiitollinen mikäli sen saisin takaisin . Reissulla tuli testattua uusia Expedin winterlight alustoja, hyvän oloiset muuten, mutta husky venytteli ekana aamuna lähes 10 cm viillon. Onneksi paikka piti. _________________ - Sitä jaksaa kun on mitä odottaa - |
|
Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|