Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Suosittele rinkkaa
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 21, 22, 23

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
dailymail
30.05.2017 19:42

Samovaari: Paljon kehuja ja vähemmän moitteita olen lukenut Rajapartiosta. Käytin rinkkaa prismassa käydessä selässä (olen 180 cm pitkä) ja mitat tuntuivat riittävän tyhjänäkin. Lastattuna reppuosan luulisi painuvan vielä enemmän alaspäin. Sitä vähän hämmästyin että rinkka oli Savotan tuotteeksi tehty melko ohuesta kankaasta. Lähinnä pohjan kestävyys pani miettimään, mutta eipä sitä ole tarkoitus kallioihin kovin raapiakaan.

Onko tuosta ympäri kulkevasta remmistä paljon hyötyä, vaikutti kuitenkin melko lyhyeltä? Samoin lantiovyö vaikutti lyhyeltä, mutta riittävältä kuitenkin. Itse kantolaite oli kyllä meikäläisen makuun eli yksinkertainen ja vailla liioiteltuja toppauksia.

Korpijaakko: Rajajääkäristä löytyisi houkuttelevasti pelivaraa eri tilanteisiin, mutta hinta on liikaa yli sallitun ja kuten sanoit, noita pals-lenkkejä on aika reilusti. Saattaa silti olla että yön aikana mieli vielä muuttuu.... Smile

Capella
01.06.2017 10:40

Ja sitten rinkkakin pitää hankkia..

Olenko optimistinen, jos kuvittelen voivani hoitaa samalla repulla/rinkalla Käsivarren käppäilyt ja Alppien vuoristopolut? Käsivarressa varmaankin se viikko on maksimi, mitä tulen olemaan kerrallaan.

Onkohan 65 litrainen jo vähän liikaa? Siis ajattelen paitsi sitä, että pakkaa alitajuisesti liikaa ja sitten sitä, että nousevilla ja laskevilla poluilla liian iso reppu/rinkka ei ole mukava.

Mukaan pitäisi sopia perussetti vaatteita, teltta (akto, soulo, tai vastaava), kaasukeitin ja pöperöt. Varmaankin myös vedenpuhdistin. Täytyy vain ensin opetella pois tuosta ylivarustautumisesta.. Kirves ja puukko eivät varmaankaan kuulu Alppipolkujen varustukseen Laughing

dailymail
01.06.2017 11:29

^65l itraa ei ole liian iso ellei sitten ole lapsi. Mennäänhän niitä samoja polkuja 100 ja 120 litraistenkin kanssa. Rinkan koko ei määrä mitä sinne laitetaan vaan etukäteen tehty tilanteen mukainen suunnitelma. Esimerkiksi jos nyt lähtisin viikon vaellukselle, mukaan tulisi reilusti enemmän lämmintä vaatetta kuin normaalisti tähän aikaan. Rinkassa on siis hyvä olla muutama litra pelivaraakin. Tarpeet ja säät vaihtelevat.

Savotan Rajapartion ja Fjällräven Abiskon rinnalle olen nyt nostanut ihmeteltäväksi Häglöfs Rösen ja Nejdin. 65 litraisia kaikki.

Marko Häkkinen
01.06.2017 12:01

Kiitän palstalaisten vinkeistä kalastuskaverini noin 80-litraisen rinkan hankintaprojektissa, jonka puitteissa tuli tutkittua lähemmin kymmenkunta rinkkaa, puolenkymmentä myös huolella sovitettua. Kaverini valinta oli lopulta Osprey Aether 88 AG. Kokeilin rinkkaa itsekin 14 kilon kuormalla ja omilla säädöilläni: tuntui oikein hyvältä. Yhden viikonloppuretken ja 13 kilon hyötykuorman kokemuksella kaverini on kovasti tyytyväinen uuteen rinkkaansa. Kehotin häntä toki jatkamaan retkeilyä noin 20-kiloisen kuorman ja 4-tuntisten päivämatkojen merkeissä ennen varsinaista vaellustamme.

Myös Exped Expedition 80 osoittautui passeliksi rinkaksi sekä omasta että kaverini mielestä. Hinta ratkaisi loppusuoran kaksintaistelun Ospreyn eduksi.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

samovaari
01.06.2017 21:56

Samovaari: Paljon kehuja ja vähemmän moitteita olen lukenut Rajapartiosta. Käytin rinkkaa prismassa käydessä selässä (olen 180 cm pitkä) ja mitat tuntuivat riittävän tyhjänäkin. Lastattuna reppuosan luulisi painuvan vielä enemmän alaspäin. Sitä vähän hämmästyin että rinkka oli Savotan tuotteeksi tehty melko ohuesta kankaasta. Lähinnä pohjan kestävyys pani miettimään, mutta eipä sitä ole tarkoitus kallioihin kovin raapiakaan.

Saako niitä nykyään Prismoista, omani ostin jo edesmenneestä MP-myymälästä ja ainakin siinä kangas on samaa paksua kuin esim 906:ssa. Tuo ympärikulkeva remmi on tarkoitettu kompressoimaan puolityhjää pussia, mutta kyllä siihen voitaskuja ripustaa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

dailymail
01.06.2017 23:03

samovaari kirjoitti:

Saako niitä nykyään Prismoista, omani ostin jo edesmenneestä MP-myymälästä ja ainakin siinä kangas on samaa paksua kuin esim 906:ssa. Tuo ympärikulkeva remmi on tarkoitettu kompressoimaan puolityhjää pussia, mutta kyllä siihen voitaskuja ripustaa.
Näkyy Prismassakin olevan. 906:sesta en tiedä, mutta ainakin joissakin Savotan uusissa reppumalleissa kangas on aivan naurettavan paksua.

haahuilija
03.06.2017 22:13

dailymail kirjoitti:
Savotan Rajapartion ja Fjällräven Abiskon rinnalle olen nyt nostanut ihmeteltäväksi Häglöfs Rösen ja Nejdin. 65 litraisia kaikki.

Onko Exped Thunder tuttu? Kylläkin 70 litraa, mutta painaa alle 1,5kg. Jos on aikaa odotella, niin todennäköisesti tuon saa jossain tarjouksessa XXL:stä budjetoimaasi hintaan. Inasen itseäni ensimmäisen retken aikana häiritsi remmien kiristämiset, on jotenkin vaikeampaa kuin normi klipseissä.
 Sivun alkuun

dailymail
04.06.2017 10:16

haahuilija kirjoitti:
dailymail kirjoitti:

Onko Exped Thunder tuttu? Kylläkin 70 litraa, mutta painaa alle 1,5kg. Jos on aikaa odotella, niin todennäköisesti tuon saa jossain tarjouksessa XXL:stä budjetoimaasi hintaan. Inasen itseäni ensimmäisen retken aikana häiritsi remmien kiristämiset, on jotenkin vaikeampaa kuin normi klipseissä.
Enpä hoksannut tuollaista katsoa. Selkeän näköinen ja ennen kaikkea kevyt rinkka. Thunderista olisi kyllä ollut haastajaksi Rajapartiolle, jonka siis jo tilasin. Loppujen lopuksi reppumaisuus kuitenkin ratkaisi asian.

Capella
04.06.2017 15:25

dailymail kirjoitti:
^65l itraa ei ole liian iso ellei sitten ole lapsi. Mennäänhän niitä samoja polkuja 100 ja 120 litraistenkin kanssa. Rinkan koko ei määrä mitä sinne laitetaan vaan etukäteen tehty tilanteen mukainen suunnitelma. Esimerkiksi jos nyt lähtisin viikon vaellukselle, mukaan tulisi reilusti enemmän lämmintä vaatetta kuin normaalisti tähän aikaan. Rinkassa on siis hyvä olla muutama litra pelivaraakin. Tarpeet ja säät vaihtelevat.

Korostan nyt, että sitä olisi tarkoitus käyttää pääasiassa Alpeilla, kunhan nyt saan työn tuolta Keski-Euroopasta.
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 21, 22, 23

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
myydään keittimiä optimus ja lyhtyjä ... optimushiker Ostetaan ja Myydään 0 18.06.2017 20:40 Katso viimeisin viesti
Suosittele kalvollisia kuorihousuja n... Kullervo Kesävaellusvarusteet 20 24.07.2015 1:23 Katso viimeisin viesti
Lahjoitetaan pari Savotan rinkkaa... admin Ostetaan ja Myydään 1 17.05.2013 19:24 Katso viimeisin viesti
MYYN 3 RINKKAA KOOT 22L + 65 L +HALTI... aira61 Ostetaan ja Myydään 1 20.07.2012 17:31 Katso viimeisin viesti
Suositelkaa 2h telttaa ja rinkkaa Ravendark Kesävaellusvarusteet 23 13.04.2012 23:12 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 23 Yht. 23
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 21, 22, 23
Siirry: