Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Talvivaellusvarusteet Miksi ahkio tulee vinossa?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
dailymail
14.10.2016 12:02

akallio kirjoitti:
Pekka kirjoitti:
Eli merkkituotteen oletetaan olevan paras joka lähtöön.

Ai miten niin? Itse ainakin vedän ahkiota Fjellun aisoilla metsäisessä maastossa siksi, että minulla ei ole muita aisoja. Ja koska teen sitä harvoin, niin en aio myöskään hankkia tai rakentaa sellaisia.

Pitänee jatkoa ajatellen teettää paita painatuksella "tiedän kyllä että kehikkoaisat eivät ole parhaat tähän hommaan, mutta jos minä ihan vaan tämän lyhyen pätkän vedän". Eivät sitten ihmiset pidä hölmönä.
Tuskin tuo sinua pelastaa. Joku tulee kuitenkin huomauttelemaan, ja juuri siinä tiukimmassa mutkassa. Smile

Micke
14.10.2016 20:15

Kyllähän fjellpulkenin asioilla pärjää metsässäkin,mutta kai ristikkäiset aisat ovat paremmat. Tilanteeni on vaan sama, kuin akalliolla eli ei ole fjellun aisojen lisäksi toisia aisoja. Pitää vaan pärjätä niillä mitä on. Tosin, eipä nuo ole aiheuttanut tähänkään mennessä minkäänlaista ongelmaa, joten ongelma ei voi olla iso.

Ahkiota vedän kyllä 90% avotunturissa.
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Aaro
14.10.2016 22:19

Kun pakkaa ahkion painopisteen alas niin pysyy pystyssä ja suurempia ongelmia ei sitten tule luulisin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

akallio
15.10.2016 21:29

Fjellun aisoilla pitää metsässä vetää suoraa linjaa. Ajaa kuin panssarivaunua. Pienemmät epätasaisuudet on helpompi ryskätä yli kuin kiertää. Kurveissa hiihtäjän pitää suosiolla mennä ulkokaarteen "ojanpuolta", niin ahkio menee varsinaista ajolinjaa. Karvat auttavat asiassa.

Kaikista hankalin on kävellen tallattu polku, seuraavana Paljakan jälki. Olettaen että pulkkakin on leveämpi.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

matsoni47
15.10.2016 22:25

3 kertaa olen kiskoskellut peltiahkiota ja minulla on 12mm lasikuituaisat joissa on sisällä vaijeri. Aisat ovat ristissä ja mielestäni ohut aisa joustaa niissä rytkytyksissä kun ahkio välillä tekee. Ensi talveksi teen niistä taittuvat kuljetustilanteen helpottamiseksi. Kerran toisesta tulikin taittuva semmosessa hassussa tilanteessa, että ahkio lähti änkeämään ohi.

sissihkö
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

luuppi
15.10.2016 22:42

akallio kirjoitti:
Fjellun aisoilla pitää metsässä vetää suoraa linjaa. Ajaa kuin panssarivaunua. Pienemmät epätasaisuudet on helpompi ryskätä yli kuin kiertää. Kurveissa hiihtäjän pitää suosiolla mennä ulkokaarteen "ojanpuolta", niin ahkio menee varsinaista ajolinjaa. Karvat auttavat asiassa.

Kaikista hankalin on kävellen tallattu polku

Tuollaisia ajatuksia lahdin testaamaan (ko. ahkiolla ja omalla aisasysteemillaan) Ristikalliolta, runsaan lumen aikaan. Rikkinaisessa maastossa pitaa pystya laskemaan kaarrellen (ps-vaunu ajatus ei siis pelaa), puita on tiheassa eli parasta linjaa ei voi seurata, vaan laskea johonkin pisteeseen ja ottaa siita sitten uusi kulma.
- tuo kavellen (tosin lumikengilla) tallattu polkukin loytyi, sopivasti testiaineistoksi. Melkein joka paikassa oli parempi hiihtaa sivusta.
- toki kyseessa oli testi ("mika ahkio kavisi joka paikkaan") ja ensimmaisen AT:n kohdalla jatin Fjellun sinne, kavin seuraavat kaksi pelkalla rinkalla ja sitten "testeja jatkamaan" pois, avarampiin maisemiin.
 Sivun alkuun

Korpijaakko
18.10.2016 16:28

Pekka kirjoitti:

- -
Erämessuilla oli Haltin uusi pulkka ja jos oikein muistan, siinäkin oli aisasysteemi mallia Fjellu.

Itse aisa ja sen kiinnitys ahkioon ovat tyystin erilaiset. Kiinnitys vetovyöhön on samantyyppinen: D-lenkki vyössä ja BGB-solki aisan päässä. Mahdollisuuksia muuhunkin olisi... Muistutan vielä, että kyseessähän oli prototyyppi.

Pekka
18.10.2016 22:58

Korpijaakko kirjoitti:
Pekka kirjoitti:

- -
Erämessuilla oli Haltin uusi pulkka ja jos oikein muistan, siinäkin oli aisasysteemi mallia Fjellu.

Itse aisa ja sen kiinnitys ahkioon ovat tyystin erilaiset. Kiinnitys vetovyöhön on samantyyppinen: D-lenkki vyössä ja BGB-solki aisan päässä. Mahdollisuuksia muuhunkin olisi... Muistutan vielä, että kyseessähän oli prototyyppi.

Olet aivan oikeassa. Sekoitin systeemit ja väärin meni. Odotan mielenkiinnolla Haltin käyttökokemuksia.
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Se tulee sittenkin TREKKING Hölynpöly... 33 14.03.2018 16:26 Katso viimeisin viesti
Halutaan vuokrata ahkio 2018 huhtikuu untuvikko Talvivaellusvarusteet 0 27.02.2018 16:39 Katso viimeisin viesti
Paljonko ahkio jarruttaa Aaro Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 21 25.02.2018 17:22 Katso viimeisin viesti
Sähkö tulee Pekka Muut varusteet 1 05.02.2018 9:22 Katso viimeisin viesti
M: Pulkka-ahkio kevytretkeilyyn Rinkkala46 Ostetaan ja Myydään 0 14.01.2018 13:57 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 2 Yht. 2
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Siirry: