Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Warmpeace kokemuksia
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Warmpeace kokemuksia
junailija
06.06.2016 21:35

Kokemuksia Warmpeace Viking makuupusseista?

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
pasirajal
06.06.2016 22:45

Itsellä on ollut pari vuotta viking 300 ja oon pärjännyt todella mukavasti koko kesän sillä. On kevyt ja menee pieneen pussiin ei ole ollut valittamista. Suosittelen!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kumivasara
06.06.2016 23:42

Ei kai niissä mitään vikaa ole. Kun untuvaa on tarpeeksi niin kyllä se sitten myös tarpeeksi lämmittää..

Olen katsellut, että huppu on viking -pusseissa vähän "yksinkertaisemmin" ommeltu kuin jossain muissa pusseissa (ei niin "3D"). Jos mahdollista, niin testaisin ennen ostamista että miten mukavasti makuupussin huppu kiristyy pään ympärille.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Timoa
07.06.2016 0:05

Huppu leveä ja littana kuten kauluskin. Vaikea kiristää kunnolla, mutta jos makuupussin ahdas kaulus ahdistaa niin sitten se on hyvä juttu...

Jos keveyden ja eristävyyden haluaa kunnolla käyttöön niin muut siis lähes kaikki muut untuvapussit voittaa. Seuraavana hintaluokassa saattaisi olla esimerkiksi marmotin mallisto. Tietty riippuu mitä viking mallia ajattelit?

Varsinaista "vikaa" siinä ei ole. Muotoilu ei vain ole sieltä lämpö/painotaloudellisimmasta päästä. Yksi ylläri kuitenkin muistuu mieleen kun asiakas oli pessyt pussinsa ja osan lokeroiden untuvista hävisi aivan totaalisesti jonnekkin. Siis aivan kokonaan. Hetken sai ihmetellä kunnes huomasin, että väliseinät ei jatku aivan loppuun asti vaan sinne jää sellainen kananmunan mentävä aukko josta untuva pääsi liikkumaan lokerosta toiseen. Vissiin kuivurissa jossain vaiheessa kuun ja muiden planeettojen asento oli sopiva ja näin kävi. Pienellä kikkailulla ja hetken työllä lokerot olivat taas saman paksuiset.
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

form
07.06.2016 6:26

Makuupusseista ei oo kokemusta, mutat Warmpeacen tuotteet noin yleisesti ottaen ovat olleet todella hyviä hintaansa nähden ja omassa kaapissani on useampiakin Warmpeacen avatteita, koska yritys vakuutti mut siitä, että untuvakamoissa on rääkkäämättömien eläinten untuvaa ja perheyritys toimii muutenkin eettisesti. Voisin hyvin kuvitella ostavani Warmpeacen Viking -sarjan 1200 -makuupussinkin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

junailija
07.06.2016 6:41

Parempaa kesäpussiksi tai ns kahden vuodenajan pussia. Nykyinen muinoin ostettu 1.5kg halpis kuitupussi ei oikein riitä. Pidempään jo ollut aikomuksena hommata parempi. Paksumpi 3va löytyy. Tuolta warmpeace:lta 300 ja ehkä joku Rab Ignition 2 / Fjällräven Abisko 2 va pussi.

Daddy
07.06.2016 7:43

Itsällläni on kyseinen pussi ollut käytössä 3 vuotta ja en kehuisi. Vilukissana en tarkene sillä alle 5 asteen. Toki olen nukkunut sillä -5 asteessa.

Käyttäjät on erilaisia, mutta kaverilla Hannahin "halppis" pussi vähän huonommilla spekseillä ja se on aina tarennut omallaan ja minä tärissyt. Toki tämä on yksilöllistä.

Silloin kuin itse pussin ostin paino oli ilmoitettu 200g alakankttiin, mikä söi miestä kun pussin kotona punnitsi. Lisäksi pussi on mielestäni liian ahdas. Ei mahdu vaihtamaan vaatteita sen sisällä itse siis 177/65 Eli en mikään jättilänen.

Mutta silti syksyllä meinasin tällä pussillä lähteä kohti pohjoista.

Eli jos nyt ostaisin pussin ostaisin jonkun muun, mutta en tiedä minkä.
 Sivun alkuun

Koistinen
07.06.2016 20:26

Minulla on 300:nen ja olen kyllä tykännyt. Mutta ei sillä kovin viileään keliin voi lähteä. Itse kestän suhteellisen hyvin kylmää ja pelkillä boksereilla pussissa nukun ihan mukavasti n. +6 asteessa ja lämpimämmässä. Villasukat ja aluskerraston kun vetää päälle, niin sitten n. +1- +2 tienoille. Mutta pakkaselle en sillä lähtisi (mutta eipä se siihen ole tarkoitettu).
Itse olen 188 cm pitkä ja harteikas ja olen kokenut long-mallin olevan ihan riittävän kokoinen minulle.
Pussin hinta/laatu/painosuhde on minusta erittäin hyvä.

Vaimolla on Viking sarjasta joku 3-vuoden ajan malli ja hänkin on ollut omaansa tyytyväinen.

Kumivasara
08.06.2016 12:23

Daddy kirjoitti:
Itsällläni on kyseinen pussi ollut käytössä 3 vuotta ja en kehuisi. Vilukissana en tarkene sillä alle 5 asteen. Toki olen nukkunut sillä -5 asteessa.

Käyttäjät on erilaisia, mutta kaverilla Hannahin "halppis" pussi vähän huonommilla spekseillä ja se on aina tarennut omallaan ja minä tärissyt. Toki tämä on yksilöllistä.

Se, soveltuuko tämän lämpöluokan pussi omiin tarkoituksiin, riippuu tietysti ihmisestä ja käyttötarkoituksesta. Itse(kään) en sitä vaelluspussiksi Lappiin ottaisi (en siis edes tätä omista), ellei sitten sääennusteet lupaa varmasti lämmintä.

Vertailu Hannahin halpispussiin lienee kuitenkin turhaa. Luulisin että molemmat pussit on mitattu samalla standardimenetelmällä (En 13567), joten erot nukkumismukavuudessa lienevät seurasta ihmisen yksilöllisestä fysiologiasta tai tottumuksesta nukkumislämpötilassa.
Standardin antamat lämpötilat eivät välttämättä mene yksiin omien mieltymysten/tottumusten kanssa, mutta vertailu makuupussien kesken pitäisi olla mahdollista, ja vaihtelun aika pientä.

Makuupussit ovat kaikilla valmistajilla aika samanlevyisiä. Poikkeuksia tietenkin on, mutta jos isompaa haluaa, niin kyllä se sitten erikseen pussin tiedossa mainitaan, kuten esim.
http://www.partioaitta.fi/marmot-sawtooth-x-wide-new

Ja sitten poikkeuksena nämä ultra light -sarjan pussit, jotka ovat aika kapeita. Mutta mitään poikkeuksellisen ahtaita Viking -pussit eivät käsittääkseni ole.
 Sivun alkuun

form
08.06.2016 17:12

Daddy kirjoitti:

Vertailukelpoisen tästä arvostelusta tekisi vasta se, jos sä itse nukkuisit sillä kaverisi pussilla samoissa oloissa kuin omallasi ja testaisit molemmat. Se, että kaveri pärjää ja itse ei ei kerro vielä oikeastaan yhtään mitään, koska yksilölliset erot ovat niin suuria.

Lainaus:
Mutta mitään poikkeuksellisen ahtaita Viking -pussit eivät käsittääkseni ole.

Niistä on tarjolla useampi eri pituus ja myös pullukoille sopiva leveämpi malli.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
M: Warmpeace Makalu untuvatakki Esukki Ostetaan ja Myydään 0 12.11.2019 11:51 Katso viimeisin viesti
Kokemuksia Seabirdin kajakeista? Mikko Kallionsivu Kesävaellusvarusteet 4 24.04.2019 14:44 Katso viimeisin viesti
Korsikasta kokemuksia - kuvat ja video Mummis Muu maailma 5 11.02.2019 17:38 Katso viimeisin viesti
M:warmpeace untuvahousut MYYTY lumipyry Ostetaan ja Myydään 0 05.12.2018 10:40 Katso viimeisin viesti
Kokemuksia Fischerin E99 Easy Skineistä? Resupekka Talvivaellusvarusteet 10 19.03.2018 17:48 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: