|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
13102013 19.04.2016 12:55
Mm tuolla kivistä tehdyllä poroerotusaidalla käynti sai minut aikoinaan hankkimaan GPS-laitteen, ei tarvinnut arvailla missä olen ja minne menen. Hyvää kulkumaastoa!
Ja telttayö siellä rinteellä ukonilman kera jäi mieleen. _________________ "Ockhamin partaveitsi" |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
River 19.04.2016 15:31
Kiitos taas vinkeistä ja kannustuksesta Olemme päätyneet nyt tuohon Paistunturien alueeseen ja juuri niin, että kuljemme sen merkityn reitin ja jos äidin selkä hyvin kestää niin sitten myös käymme siellä poronerotuspaikalla.
Nyt sitten aloin suunnittelemaan jo seuraavan kesän reissua... Onko täällä ketjua pitkistä vaelluksista valmiina? Etten aloittaisi suotta uutta, jos on. Haulla en löytänyt, mutta ehken osaa käyttää. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
heluna74 19.04.2016 15:51
Paistunturien alueet on hienoa maastoa ja maisemaa. Suosittelen. Otettiin valokuva, kun monen päivän kävelyn jälkeen tavattiin ensimmäiset puut . |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
vetta 19.04.2016 19:36
Erinomainen valinta. Sopii hyvin siihen millaista maastoa haette. Olin samalla suunnalla viime syksynä. Kävin Nuvvus:ksen suunnasta edestakaisen lenkin niin että käännyin takaisin Erttetvárjohka:lta. Tai itse asiassa olin kaksi yötä tuon joen rannassa samassa leiripaikassa. Kolusin välipäivänä Erttetvárjohka-joenvarren Carsejohkalle. Tykkäsin siitä kovasti: rotkoa, putous, lähellä Carsejohkaa näytti olevan vanhoja pyyntikuoppia hiekkarinteessä jne. Muita kohokohtia olivat Liŋkinjängän palsat (paljon suurempia kuin odotin), tietysti se kivikaarre ja uteliaat ihmistä pelkäämättömät suopöllöt yhdellä leiripaikalla. Yksikin tuli katsomaan ja näytti että istuu minun päähän. Vai ajattelikohan se istua minun päähän saalista tähystämään. Myöhemmin teltalla toinen (tai sama) istui maahan tuijottamaan muutaman metrin päähän. |
|
Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|