|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: Kumisaappaat vaelluskäyttöön |
kaptu 16.03.2016 10:45
En ole 30 vuoteen käyttänyt kumisaappaita, mutta nyt harkitsen sellaisia niin vaellus- kuin mökkikäyttöönkin märissä olosuhteissa. Vinkkejä sellaisista kummareista, jotka eivät sudi kantapäistä ja mielellään kuivaisivatkin kohtuullisessa ajassa..  |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
markkut 16.03.2016 10:54
Tämä Sievi on ollut ihan yliveto minun kokeilemista saappaista:
http://www.sievi.com/fi/tuotteet/turvajalkineet/light-boot-black-s5
On kevyt, sisus kuivaa nopeasti ja pohja pitää. Ainakin minun jaloille tarpeeksi jäykkä vaelluskäyttöönkin. Tuossa on teräskärki varpaiden suojana, joka on tietysti vaelluskäytössä turha. Samalla tulee kuitenkin pohjaan naulaanastumissuoja, joka jäykistää pohjan. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin teräskärjettömistä malleista naulaanastumissuoja puuttuu ja ne ovatkin sitten kertaluokkaa löysemmät. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
rautu 16.03.2016 11:07
Minä tykkään Nokian Finnjagdeista. _________________
Ei oo häränpäivää!! |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
tapanik 16.03.2016 11:09
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
kaptu 16.03.2016 11:15
markkut kirjoitti: |
Tämä Sievi on ollut ihan yliveto minun kokeilemista saappaista:
http://www.sievi.com/fi/tuotteet/turvajalkineet/light-boot-black-s5
On kevyt, sisus kuivaa nopeasti ja pohja pitää. Ainakin minun jaloille tarpeeksi jäykkä vaelluskäyttöönkin. Tuossa on teräskärki varpaiden suojana, joka on tietysti vaelluskäytössä turha. Samalla tulee kuitenkin pohjaan naulaanastumissuoja, joka jäykistää pohjan. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin teräskärjettömistä malleista naulaanastumissuoja puuttuu ja ne ovatkin sitten kertaluokkaa löysemmät. |
85e, sopinee varmaan moottorisahaukseenkin..  |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
kaptu 16.03.2016 11:20
rautu kirjoitti: |
Minä tykkään Nokian Finnjagdeista. |
69e, lienevät kesäkäyttöön..  |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Inari74 16.03.2016 11:32Vieras
|
Aigle tekee laadukkaita ja kestäviä saappaita jos lesti sopii omaan jalkaan. Itsellä toiset Aigle Parcours Variot menossa, ekat kesti 10 vuotta kovaa käyttöä. Kalliita mutta kestäviä ja silti edulliset vaelluskenkiin verrattuna. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
rautu 16.03.2016 11:39
kaptu kirjoitti: |
rautu kirjoitti: |
Minä tykkään Nokian Finnjagdeista. |
69e, lienevät kesäkäyttöön..  |
Joo. _________________
Ei oo häränpäivää!! |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
markkut 16.03.2016 13:28
Toki Sievit jalassa sahailee, mutta eiväthän ne metsurinsaappaiden veroisesti suojatut ole. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
wirsuwaari 16.03.2016 16:08
Jo Kontiot märälle kelille olivat ja nyt (joku aika sitten) huopavuoret niihin..Duomman valinnasta .. kelpaa loskakeleillä lompsia. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
affena 16.03.2016 19:12
Sieviläiset löytyy myös ilman suojauksia, on näin ollen vähän kevyempikin.
Ostin kyseiset sievit viimekesänä.
Kiviseen/louhikkoiseen maastoon (vätsäri) en toiste niillä lähde.
Eli pohja vähä turhan vetelä vs. vaelluskenkä.
Omat pohjalliset pyrkii myttyyn, siitä selvisi 3€n sijoituksella (huopapohjalliset)
Muuten pirun hyvät. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
markkut 17.03.2016 10:57
Semmoinen huomio vielä, että materiaalista johtuen tuo teräskärkinenkin Sievi lienee kuitenkin kevyempi kuin perus kumppari. Tai siltä ainakin tuntuu, en jaksa kaivella faktoja.
 |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Louestaja 17.03.2016 12:12
Vaellussaappaista ei ole kokemusta kuin Nokian Trekeistä. Niissä ainakin lesti on sen verran tiukka, etten ole käyttänyt niitä kuin vaelluksella. Mökkikäyttöön on Kontiot, jotka ovat siinä hommassa miellyttävämmät jalkaan. _________________ "Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta." |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Capella 28.03.2016 22:57
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
rautu 29.03.2016 9:14
Capella kirjoitti: |
Minulla on paljon parjatut Nokian Trek Plus vaelluskumisaappaat, enkä ole niitä rikki saanut. Nyt viisi vuotta ikää niillä. |
Noilla pääsisi jo ennätysten kirjaan.
Minullakin oli muutamat parit noita trek+ kumppareita. totesin että kuljettaessa jyrkähköä sivurinnettä, korkean pohjan vaikutuksesta kumppari alkaa rullata ikävästi.
Pieni polvivammakin ärtyi kun kumppari painaa kohtuu paljon ja sen johdosta polveen tuli pientä kiertoliikettä.
Finnjagdissa nämä ongelmat poistuivat. _________________
Ei oo häränpäivää!! |
|
Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|